tot mijn stomme verbazing kreeg ik gister een rekening van mijn zoontjes eerste controle.(hij is 27 maanden). sinds wanneer zitten kinderen niet bij hun ouders op een ziektekosten verzekering met de tandartskosten? of gaat dat pas in bij een bepaalde leeftijd ofzo?
Ik krijg ook altijd eerst de rekening mee van de tandarts van mezelf (dochter is nog niet geweest). Ik moet het altijd declareren bij m'n zorgverzekering. Dus kan kloppen dat je eerst zelf je tandarts moet betalen en dan het bedrag van de verzekering weer terug krijgt.
Als t goed is, is je kindje gratis meeverzekerd met de zelfde dekking als je zelf op je polis hebt. Als jij geen dekking voor de tandarts hebt, heeft je kind dat dus ook niet. Althans, voor zover ik weet.. Ik heb een tandartsverzekering voor mezelf en dus automatisch ook voor mn dochter, dus wij krijgen alles vergoed (eerst voorschieten, dan terugbetaald door verzekering).
Kinderen tot 18 jaar gratis naar de tandarts Door de invoering van de basisverzekering is iedereen tot en met 18 jaar verzekerd voor de tandarts. De dekking heeft geen financiële grens en omvat nagenoeg alle voorkomende tandarts behandelingen. Het is niet alleen zo dat de basisverzekering bijna alles vergoed, de rekening gaat in bijna alle gevallen ook direct naar de verzekering! U kunt uw kind derhalve zonder financiële zorgen naar de tandarts laten gaan.
Tandarts is voor kinderen tot 18 jaar gratis. Normaal word de behandeling rechtstreeks gedeclareerd bij de verzekering. Er zijn een aantal verzekeringen waar dit niet kan zoals FBTO. En er zijn ook tandartsen die het standaart niet doen. Als het goed is krijg je de behandeling vergoed als je de nota doorstuurd naar je verzekering. Groeten van de tandartsassistente
ik heb de afgelopen 15 jaar nog nooit een rekening van de oudste 2 mee gehad of later gehad ( buiten de orto dan). ik vind het erg vreemd en zie niet in waarom ze onderscheid moeten maken tussen mijn kinderen. ik ga dus zeker maar eens bellen, hier rammeld vast iets.
Ik heb voor Lianna afgelopen keer ook een rekening gehad en die heb ik vervolgens vergoed gekregen door het VGZ.
Tot 18 jaar zit tandheelkunde inderdaad in de basis verzekering. Heeft Fa-med de rekening naar jou gestuurd? Het zou kunnen, dat hun 'm niet kunnen declareren bij de zorgverzekering, dit zou je even na kunnen vragen bij die tussen persoon. Misschien een stomme vraag, maar je hebt je zoontje wel netjes aangemeld bij de zorgverzekering?
ik zou ff moeten kijken of het fa med was. ik ga zowieso morgen ff de ziekenfonds bellen. hij is aangemeld toen hij net geboren was ja. ik ben daar heel precies in. de papieren lagen bij wijze spreken van klaar, samen met de papieren voor de officiéle erkenning bij de rechtbank. ik vind het bijzonder vreemd dat voor mijn jongste kind blijkbaar andere regels gelden dan voor de andere 2. we hadden een afspraak voor ons vieren die dag. en hij heeft als enige een rekening voor een consult gehad.
waarschijnlijk is het polisnummer ofzo niet bekend bij de tandarts dus kan hij niet rechtstreeks declareren
ik heb mijn eigen tandartsverzekering in het hoogste pakket, dat geld dus ook voor mijn dochters die bij mij op de polis zijn bijgeschreven, krijg nooit een rekening word direct vergoed via de verzekering.