werkzaam in de kinderopvang...

Discussie in 'De lounge' gestart door bezigbijtje, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    ow en op de locatie waar ik werk loopt het erg goed maar ja 1 groep en 2e groep zit in de planning.
    Maar locatie waar mn dochter zit loopt erg terug en de locaties in een ander dorp ook.

2. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Oke, leuk zeg die lessen!
    Waar haal jij de ervaringen en "lessen" vandaan?

Ik heb nu een yoga kaarten boek gekocht speelse manier voor kids, komend schooljaar eens proberen hihi...

wij hebben per dag plek voor max40kids en staan dan met z'n 4ren.
    Volgens mij kan ik kindje echt brengen op mijn eigen werktijden... maar dat weet ik niet zeker. Anders word het misschien toch gastouder ofzo hoor... (als dat wel vergoed word nog, geloof t niet?)

3. tulip

tulip Niet meer actief

gastouder wordt gewoon vergoed, mits ze gediplomeerd is en aangesloten bij een GOB

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Oke ik dacht ff dat het niet meer vergoed was, maar word zoveel geroepen dat ik t ook niet meer weet. Blijkt ook dat de kosten voor ko wel mee vallen met de nieuwe wijzigingen he?!

ben heel benieuwd!

Ik krijg in december OF een vast contract (3x jaar verlengd al) OF ik moet opdonderen OF ze willen me 3mnd eruit hebben zodat ik dan weer jaar kan... (blegh!) spannend...

Ik denk wel dat ze me niet kwijt willen, me leidinggevende loopt met me weg, draai zowat de hele bso zelf en alle andere collega's zijn of gaan voor december weg.... :( *dus krijg 4 nieuwe*

Maar ook mijn leidinggevende is weg, dus wie weet wat ik er voor terug krijg.... wel spannend hoor!

5. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    de danslessen verzin in gewoon zelf:D Laat de kinderen meestal 3 liedjes horen waar ze uit kunnen kiezen en dan elke dinsdagmiddag doen we het een ongeveer een half uurtje. Ik heb zelf jaren op dansles gezeten dus weet nog heel wat leuke pasjes.
    De dramalessen zoek ik vaak op, op internet. Laatst heb ik de kinderen zelf een film laten maken, was ook heel leuk! Alles is dan wel voor het oudere kind uiteraard.
    Yoga lijkt me ook wel leuk!
    En een gastouder kan inderdaad ook! Ik ben er ook naar op zoek, want dan zou ik al weer veel blijer zijn met mijn baan. Hebben jullie ook veel oudere kinderen op de bso?? En vermaken die zich nog?

6. tulip

tulip Niet meer actief

bezig bijtje, das zeker spannend. Ik vind dat wel wel veel moeten gaan betalen voor het kdv. Wij betalen nu 110 euro voor 2 dagen en dat wordt straks 180 euro. Ik vind het nogal een verschil.

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ja we hebben erg veel oudere kids ivm het sporten en de activiteiten in het naast gelegen bosje die wij aanbieden. We deden eerst 7+ maar dat gaan we nu veranderen in workshops. De kids miste het spelen met jongere soms. Dus nu lekker zelf kiezen.

Wat leuk dat je dat kan dansen, ik ben er echt niet goed in hihi.
    Waar haal je de toneel vandaan dan, tips? Ben beneiwud! Ja we hebben nu de luxe dat we een toneelspeler in ons team krijgen:D EN iemand van sport docent ook, dus erg fijn! Maar wel nadeel is dat die het pw gedeelte missen. Dan komt er veel op mij terrecht.

PS: tulip dat is indd aardig bedrag meer jah!

8. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Ik werk soms van half8 tot 17:00 en van half9 tot 18:00.
    Wij zijn open van 7:00 tot 18:00.
    Ik sluit eigenlijk bijna altijd.

Wij werken ook met thema's op de babygroep.
    Dat zijn dan gewoon de seizoenen en feestdagen thema's.
    We gaan straks ook bezig met project voorlezen, zodat de babys ook gestimuleerd worden in hun spraak qua klanken enzo.

9. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hey meiden,

Idd als je als gastouder alle papieren hebt en bij een gob ingeschreven staat dan is er niks aan de hand en krijgen de ouders gewoon toeslag.

Ik werk dus in een gezin met 4 kids. Eerst voordat lynn en sem er waren werkte ik onregelmatige tijden. Soms ook tot 1 uur in de nacht of om 6 uur beginnen. Ouders werken namelijk ook onregelmatig. Na mijn verlof (8 augustus) ga ik ma, di, woe werken. Ma, di van 7 tot 17 rn de woensdagmiddag. Vanaf september komt de donderdag er nog bij. Ik neem lynn en sem op ma en woe mee. De di gaan ze naar schoonouders.

De leeftijden zijn:
    Jongen van 8,
    Jongen van 7,
    Meisje van 4,
    Meisje van 3.

Ik kan eigenlijk alles zelf bepalen wat we gaan doen. Neem zelfs de meiden mee de stad in als de heren op school zitten. Of weleens gek doen en we gaan naar een binnenspeeltuin. Heb ze vorig jaar in de zomervakantie toen ik nog niet zwanger was zelfs meegenomen naar de dierentuin, efteling noem maar op. Alleen doe ik die grote dingen wel per 2. Dus de oudste jongen en t oudste meisje samen of de 2e met de jongste ofzo. En dan is er altijd wel een logeerpartij aan vastgeplakt. Is echt feest voor de kinderen! Zo ben ik niet altijd alleen maar in huis maar kennen ze me ook gewoon zo. Dus toen ze erachter kwamen dat ik 5 maanden weg zou gaan ivm lynn en sem vonden ze dat ook echt maar niks en ik wordt regelmatig gebeld wanneer ik nou toch weer eens terugkom. De oudste wil zelfs niet naar de vervangende gastouder dus die gaat bij een vriendje spelen de dagen dat ze naar de gastouder gaan.......

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    @Liefkleintje

Er zijn best wat mensen geinteresseerd in dat fotograferen. Zou je er eens over willen vertellen. Heb je ook een cursus gevolgd? En wat doe je allemaal met je eigen bedrijfje?

11. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Natuurlijk wil ik daar wat over vertellen!!
    Ik ben er ongeveer 3 jaar geleden mee begonnen toen mijn neefje geboren is.
    Ik maakte van hem wat foto's en plaatste deze op hyves. Zo is het balletje gaan rollen.

Vrienden kwamen vragen of ik foto's van hun kids wilde maken.
    Ik heb een workshop gevold: beter leren fotograferen in 1 dag. Was erg leuk en leerzaam!

Daarna heb ik mijn eerste spiegelreflex aangeschaft! Steeds meer opdrachten kwamen binnen en ik ging er kleine bedragen voor vragen.
    Totdat het steeds drukker werd.....

Ik vond dat ik het serieuzer moest aanpakken. Heb me vorig jaar juli ingeschreven bij de KvK en de belastingdienst. (moet ook, want je mag niks bijverdienen als je dit niet opgeeft)

Via hyves en mijn eigen website kreeg ik steeds meer klanten. Er zijn periodes dat ik het heel druk heb en sommige periodes zijn wat rustiger.

Heb er de komende tijd minimaal 1 per week. Er zijn ook weken dat ik 3 shoots heb, maar ook weken dat ik er heel weinig heb.
    Maak verder ook (nog) helemaal geen reclame omdat ik het voor nu genoeg vindt!

Een shoot kost me gemiddeld een uur tijd. Dan nog het op de pc zetten, selecteren en nabewerken. Dat vergeten veel mensen.

Ik doe voornamelijk shoots met kinderen, gezinnen en zwangeren! (mocht je mijn website willen weten, stuur maar even een pb;))

Mochten jullie nog meer vragen hebben....dan is het misschien verstandig even een nieuw topic te openen. Deze gaat tenslotte over de kinderopvang:)

12. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    ik stuur je wel even een pb vanavond;)

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Even een vraagje: denken jullie dat het mogelijk is om een goeie opleider te vinden en dan bv 1 dag per week stagelopen? Of is dit te weinig?
    Ik wil het dan namelijk combineren met mijn huidige werk. Daar werk ik 2.5 dag, kan hooguit naar 2 dagen. En dan bv nog een dag stage tijdens de opleiding.

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Volgens mij is er een verlplichting aan stage uren...
    Ook vind ik persoonlijk 1 dag in de week te weinig, ik begeleid stagiaires en zie dat ze dan te weinig mee krijgen.

Maar ik weet dit niet zeker hoor.

Bij BBL moet je er 20hebben in de week, en bij BOL moet je aan het min.aantal van de school houden.

succes!

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja dat is het probleem. Als ik BBL doe verdien ik ws niet zo veel en ik heb al een paar KDV's aangeschreven, maar ze hebben geen plek!

En BOL moet ik dus naast mijn werk doen. En ik werk 2.5 dag. Dan wordt het wel heel veel.

Ik vind het gewoon heel lastig.

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ja dat snap ik zeker, maar is het misschien een idee zoiezo nog even te wachten? En eerst even afwachten hoe het gaat lopen met de plannen die ze hebben? Ik bedoel ze verwachten een terugloop dus misschien is er wel weinig werk in volgend jaar...:(

17. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja, verwachten ze echt dat er veel kinderen van de opvang afgaan? Ik kan het me zelf niet voorstellen, wij hebben 2 kids die 2 dagen heen gaan.

Maar je kan met zo'n opleiding toch ook meer dan alleen kinderopvang?

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Uhm... als je pw(3) gaat doen dan kun je niet heel veel breder hoor... dat is echt gericht op kinderopvang:) Dat is het lastige. Ik heb dat ook. Kan als ik weg moet door dat het niet goed gaat ofzo (bijna) niks anders doen...

Maar ze verwachten indd flinke terugloop door al die plannen van het kabinet enzo:( Dat ouders het anders gaan oplossen omdat het te duur word vinden de ouders..

19. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Gedoe allemaal!!

Dan kan ik beter spw gaan doen of moet je altijd een richting kiezen?

Hoeveel duurder gaat het worden dan?

20. Mariekevdb1984

5 aug 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik werk ook in de kinderopvang en ik denk dat de terugloop wel mee gaat vallen. Wij hebben zelf een tweeling en ze gaan 2 dagen naar de opvang en ik moet toch echt blijven werken om alle kosten thuis te betalen...Dan moet het allemaal wel heel erg duur gaan worden! Eerder zou ik niet een andere oplossing gaan zoeken....
    Tot nu toe blijft de kinderopvang hier echt super hard groeien! Wij wonen in een nieuwbouwwijk en bij ons op het kdv hebben we nog steeds wachtlijsten.

Deel Deze Pagina