werkzaam in de kinderopvang...

Discussie in 'De lounge' gestart door bezigbijtje, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariekevdb1984

5 aug 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een collega van heeft trouwens een opleiding gedaan via de LOI maar moest wel 2 dagen stage lopen en deelde de rest (theorie) van de tijd zelf in. Zij had 2 kinderen toen ze eraan begon en dan is het een verkorte opleiding volgens mij.

2. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik denk dat het ook regiogebonden is!

Ik weet wel dat ik nu altijd dagen kan ruilen omdat ze niet meer vol zitten. Dat was voorheen wel zo.

Maar ja, hoe weet je nou of het een slimme zet is?

Lastig hoor....

In welke regio woon jij Marieke?

3. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    bij ons is er ook geen terugloop hoor!

maar je leest overal dat ze dit wil verwachten...

en dat wilde ik je wel even melden, wat je misschien kan meenemen.

Maar werken in de ko is super! En ik hoop dat het mee valt, maar er zijn wel ouders die nu familie of gastouder ofzoiets gaan doen...

4. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik ben gediplomeerd gastouder dus volgens mij mag ik ook meekletsen ;)

5. Mariekevdb1984

5 aug 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon in regio 's-Hertogenbosch. Hier loopt het allemaal nog goed volgens mij! Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen!

Ja, wat is een slimme zet is is moeilijk ja... Als je het echt heel leuk vindt zou ik er denk ik gewoon voor gaan. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jou regio ervoor staat.

En het werken in de KO is idd super leuk!

Succes!

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb vandaag mails gestuurd naar de kinderopvangcentra hier in de buurt. Ben benieuwd!!

Maar als ik alles zo lees denk ik niet dat het mogelijk is om maar 1 dag per week stage te lopen. Maar ik wil ook niet de hele week er mee bezig zijn. Heb ook nog een gezin....

7. Delta

Delta Niet meer actief

ik heb een jaar gewerkt in de kinderopvang, toen iets anders gaan doen, nu morgen sollicitatie bij een kinderdagverblijf..
    zelf heb ik moeite met kinderen die hysterisch zijn/worden bij het afscheid, ik krijg het dan echt super benauwd, wie heet dit ook? en hoe pakken jullie dat aan?

8. tulip

tulip Niet meer actief

dat heb ik eigenlijk nooit hoor. Ik heb wel moeite met grotere kinderen van een jaar of 3 die dan helemaal hysterisch worden en gaan schoppen en slaan. Die laat ik op de grond ook uitrazen, ik laat mij niet schoppen en slaan. Verdrietig is 1 ding en dan worden de kindjes getroost, maar geweld tolereren wij niet.

9. Delta

Delta Niet meer actief

ja dat bedoel ik, dat peuters die weg worden gebracht ineens helemaal hysterisch doen, en dan ook indd schoppen en slaan..
    heb wel eens een jongetje gehad toen ik nog stage liep, die was altijd zoooo verdrietig, de hele dag door, ik bracht veel tijd met m door, omdat ik stagiair was.. we waren echt beste maatjes na een tijdje om t zo maar te zeggen.. maar ik vind dat soms erg moeilijk, zeker als je alleen op de groep staat!

staan jullie vaak alleen met kinderen op de groep, zoja hoeveel kinderen?

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb idd wel veel moeite met kinderen die het zo niet naar hun zin hebben daar. Dat gaat mij ook wel aan het hart.
    Wij staan in rustige periodes alleen op de groep, op sommige dagen in de vakantie. Bij ons mogen dat max. 6 kinderen zijn omdat we een verticale groep hebben, maar als er meer dan 2 baby's bij die 6 zitten, dan moet er toch weer iemand bij. Je moet dan rekenen ongeveer: 2 baby's, 2 peuters, 2 dreumesen.

11. Delta

Delta Niet meer actief

ja, een kindje heeft vaak tijd nodig om te wennen, ook als er een nieuwe leidster is.. vind dat toch vaak erg moeilijk!

en vind zelf eigenlijk ook wel dat je eigenlijk alleen op te veel kinderen mag staan..! want als je alleen bent, en je hebt 2 baby's, die nemen vaak veel tijd in beslag, je kan zo minder als goed overzien en nog activiteiten met de wat oudere kids doen.. erg jammer vind ik dat altijd..

12. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat is zeker zo. Als het bij ons zo is, probeer ik goede afspraken met de andere 2 groepen te maken. De baby's liggen s middags op bed als ik met de groten een cracker eet. Wanneer de baby's wakker worden gaan de anderen meestal buitenspelen. Dan vraag ik of mijn kindjes met hen mee naar buiten mogen (ze kennen hier alle leidsters) en dan heb ik weer tijd voor de baby's.

13. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ik heb alleen staan nooit als een probleem ervaren.

Vond het erg fijn werken zo op z'n tijd een keer alleen:)

Wij konden altijd terug vallen (indd) op de andere groepen, maar dit was vaak niet nodig. Als de grote wakker zijn sliepen de kleintjes en andersom, zo kon ik ze toch voldoende tijd verdelen.

Maar licht denk ook aan jezelf, als je zelf denkt; oeh wat heb ik het druk enzo.. dan heb je het ook sneller druk en worden de kids vaak ook druk(ker):cool:

Wij hebben trouwens ook wel vaak ee stagiaire bij de hand (behalve natuurlijk in de vakanties:))

14. Delta

Delta Niet meer actief

ja dat is zeker zo, maar waar ik werkte hadden we weinig slaapkamer, wel meerdere bedjes op 1 kamer, waar sommige baby's en kinderen elkaar wakker hielden... en toch uit bed moesten.. met sommige gevolgen van dien haha..
    ohw waar ik morgen sollicitatie heb, hebben ze maar 1 verticale groep en 1 peutergroep..

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik werk ook op een kdv (pedagogisch medewerkster) eerst op de dreumes groep maar zo`n anderhalf jaar terug zijn we verticaal geworden. dus 3 verticale groepen. klein maar wel heel gezellig kdv.

Bij ons loop ik er wel tegenaan dat er maar 2 kleine slaapkamers zijn en soms willen de kids dan ook echt niet slapen en is het veelal keten.. pff moeilijk haha

Maar erg leuk en dankbaar werk. Mn kids zitten op de groep naast mij en nu in de vakantietijd zijn 2 groepen 1. dus sta ik bij me eigen kids op de groep. gaat echt heel goed!
    Kids doen het ook prima.

Op 2 groepen mogen we er 12 (2 leidsters) en op 1 16 kids (3 leidsters) opvangen.

hoeveel kids mogen bij jullie op een groep?

Groetjes, Dani

16. Delta

Delta Niet meer actief

ja dat is erg moeilijk, te weinig slaapkamertjes.. maar ja

ik heb geen idee hoeveel kinderen op hoeveel leidsters, meestal is dit wel een algemene richtlijn..

17. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb zojuist antwoord gekregen op mijn vragen aan kinderopvangorganisaties betreffende werken en leren enzo....
    Zij geven door dat het bruto uurloon bij BBL begint bij € 10.88. Ik zal het zo eens nakijken, maar volgens mij is dat wat ik nu ook ongeveer verdien met mijn administratieve baan. Ik snap er niks van, dat zou betekenen dat die lonen net zo hoog liggen?

Mag ik vragen wat jullie uurloon is in de opvang?

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ja maar brutto gaat nog wat vanaf he;) Geloof dat ik in mijn bbl tijd netto 600,- kreeg voor 20uur werken. (dus 7.50 ongeveer per uur netto, maar dat is wel al 4 jaar terug:))

Ik krijg 12 nog wat brutto en dit loopt voor mij per jaar nog 10jaar lang op.....;)

19. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja klopt bruto, maar ik had veel minder verwacht.

Alleen is het volgens mijn man niet slim om te doen, ivm de plannen van de overheid.

20. Delta

Delta Niet meer actief

ohw jongens, ik heb een dringende vraag!

ohw jongens, even een vraag;
    ik heb dus nog geen contract omdat mn VOG eerst aangevraagd moet worden, dat heb ik gedaan, maar duurt 2 tot 4 weken eer ik hem krijg.. mag ik nu al werken? ze zitten in hoge nood, maar krijg ik mn uren wel uitbetaald als ik nog geen contract heb? ze zeggen van wel, die van het kinderdagverblijf, maar heb uiteindelijk geen poot om op te staan?
    pff

Deel Deze Pagina