vandaag een CTG laten doen, was eerst gezegd een half uurtje maar dat is dan eigenlijk een uur en half geworden, volgens de vk was de baby te silent wat daar ook onder verstaan word, zijn hartje klopte nochthans goed, maar de curve was nogal vlak, wat wil dit nu eigenlijk zeggen. Moet zelfs maandag terug voor een nieuwe CTG.
Hoi Liefje, Bij de volwassenen zien we graag de we een regelmatige harstag hebben maar een kindje in de buike moet juist veel variatie laten zien. dus van een harslag van 110 naar 140 naar 125 naar 165. HEt kan zijn dat je kindje heerlijk lag te slapen op dat moment daarom dat ze het ctg langer willen zien. Ze laten je terugkomen om het nogmaals te bekijken. Zouden zij zich zorgen hebben gemaakt dan zou je zijn opgenomen! Wacht maandag rustig af. Ik maak me geen zorgen. Imke
bedankt voor je antwoord. Ik maak me ook grotere zorgen omdat ik minder beweging voel dan voorheen, maar ja dat kan mss zijn omdat er niet veel plaats meer is. Nu ik heb een angelsound in huis en als ik luister hoor ik zijn hartje goed hoor en zijn bewegingen ook. Ik ben ook wel niet slank van mezelf en mss ook daarmee dat ik de bewegingen minder voel en zie dan slankere zwangere.
Hoi liefje, Bewegingen zijn heel belangrijk! JE moet je kindje elke dag minsten 10 keer voelen dit heeft niets te maken met of je gezet bent of heel slank. Voel je je kindje minder dan 10 keer dan moet je aan de bel trekken. Het is inderdaad wel zo dat hoe groter en ouder je kindje word. je kindje andere bewegingen maakt, een schuifbeweging is ook een beweging. En je kindje zal steeds langere slaap periodes krijgen. Voel je je kindje minder bewegen, ga dan even op bed of op de bank liggen met je handen op de buik, reageert hij niet gelijk op je handen dan mag je m best even plagen! Groetjes imke
idd de bewegingen zijn verandert, soms voel ik gekriebel onderaan in mijn buik, dus eigenlijk is dit ook wel een beweging dan. Nu ja de gyneacoloog maakt zich geen zorgen dus mss zou ik heb ook beter niet doen en dan zal ik hem mss terug beter voelen ook he. Verder voel ik wel regelmatig precies schopjes thv mijn maag.
hoi Liefje, Inderdaad kriebeltjes zijn ook bewegingen. Geniet nog van de laatste loodje nog even en er is een hummeltje bij! alvast heel veel succes! Imke
Vandaag terug CTG gehad, nog niet het gewenste resultaat, woensdag nog eens terug gaan, dan gaat de gyneacoloog er ook eens bijkomen. Nu vertelde de VK me dat het kan zijn dat de baby te klein is en ik vrees dat dat mijn schuld is daar ik nog steeds rook tijdens mijn zwangerschap, dus nu zit ik met grote schuldgevoelens en vrees ik dat door mijn schuld er iets mis is met onze baby, ik slaap niet meer doordat ik er steeds moet aan denken.
Hoi Liefje, Ik begrijp dat je je schulidg voelt. Om deze redenen word roken daarom ook afgeraden in de zwangerschap, maar dat weet je! Liefje, Neem zoveel mogelijk rust, ik weet dat stress niet helpt bij het stoppen met roken maar probeer je sigaretten te laten liggen. EN houd moed! Heel veel sterkte! Imke
woensdag terug CTG gehad en er was niets aan de hand, dus ik ben terug gerust en de dokter ook, alles gaat gewoon terug zijn gangetje en sinds ik gerustgesteld ben voel ik het ventje terug beter )