Online soliciteren maar hij ging richting supermarkten enzo en dat werd niks ze zochten liever iemand van 15 16 dan 22 nee ik kan niet meer uren werken ik werk van 9 tot 4 en doe ook nog school by 1x perweek dusveeel huiswerk en een baby en alle andere dingen die erby komen kijken dus ik zou niet meer kunne werken
Ja niet dat ik vind dat jij degene bent die er meer aan moet trekken, maar er moet toch een kindermond gevoed worden, dus dat is het alle zeilen bijzetten. Maar als ik het zo lees is hij toch echt degene die ff beter zijn best moet gaan doen
Ipv online solliciteren toch maar overal naartoe. Ik heb m'n diploma's voor kapster, en was hoog ingeschaald. Ontslagen... Werk nu als huishoud hulp. Tja, of schoonmaken of de ww. En weet je? Zo erg is het niet maar goed, dat moet je vriend ook ondervinden.
Ik was ook halfjaar werkloos thuis, had ook mijn voorkeuren voor werk. Tot ik met mijn stomme kop gewoon eens op alles solliciteren, binnen de week kon ik beginnen in een fabriek, niet mijn droomjob maar kon wel rekeningen betalen en he zo slecht was het nog niet. Zou het onmiddellijk opnieuw doen! Helaas zit het bedrijf in slechte papieren. Dus gewoon op ALLES solliciteren.
Sorry, ik wil niet als een b*tch overkomen, maar in de horeca is echt wel werk hoor, zeker als je zes jaar ervaring hebt. Ik werk zelf in de horeca en wij zitten ieder jaar nog met een personeelstekort, vooral in de zomermaanden. Het seizoen begint nu volop, ga elk restaurant/cafe/bar maar binnen ik wed dat hij meteen aan de bak kan. Wel met de juiste instelling natuurlijk. Het komt natuurlijk niet aangewaaid. Succes hopelijk vindt hij snel iets.
Heel vervelend voor jullie, helaas ook voor andere mensen in Nederland. Ik heb 2 jaar lang gesolliciteerd overal op, zonder succes, toen ben ik begonnen met een opleiding, ben ik nog steeds mee bezig. Je vriend moet niet zo kieskeurig zijn, dan maar iets wat hij niet leuk vind, het is niet meer de tijd om aan zichzelf te denken maar aan jullie kindje, die kan er niks aan doen, en moet gewoon voorzien worden van voeding en kleding. Succes ermee, het is niet makkelijk in deze tijd.
doe ik ook.... ik solliciteer me rot. en als je ergens op reageert, bellen of schrijven ze je niet terug, omdat je op de "grote" stapel met brieven terecht komt. Nu had ik ergens in mei gesolliciteerd in m'n woonplaats voor een vacature. sluitingsdatum was 1 juni. verder niks meer van gehoord. vanochtend toch maar een mailtje die kant op gegooid waarom ik er nog niks van gehoord heb. Soms moet je gewoon wat assertief zijn, want anders kom je er niet. En dames...... ik wil echt werken... maar ja... jij bent met 600 andere personen die 'vecht' om die ene baan.
Niet vervelend bedoelt maar als je vriend echt wil werken is er wel werk hoor... Fabriek, horeca, techniek.... Snap dat het voor moeders met kinderen lastiger is om werk te vinden (opvangstijden met diensten etc.), maar je vriend moet gewoon ff een trap onder zijn kont krijgen en overal op solliciteren.... Er is werk, ja niet het leukste maarja ik mag hopen dat een vader gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt en desnoods achter vuilniswagen gaat lopen... Alles om de rekeningen te betalen, toch?!
het zinnetje, als het maar redelijk betaald, pff wees blij met alles wat je hebt, je bent 22 in de horeca nee dat betaald gewoon niet redelijk. tevens in deze tijd van het jaar moet er als je ervaring hebt wat te vinden zijn, en anders de fabriek in, daar is vaak werk genoeg voor jonge gezonde mannen. niet zo kieskeurig, hij heeft een gezin daar moet hij zorg voor dragen (samen met jouw dan he)
Ik geloof dat de ANWB-winkel aan het Savornin Lohmanplein een poster met een vacature erop had hangen gisteren. En de rest van het personeel zag er niet uit alsof ze 16 waren Ik zie wel vaker zulke posters in winkels en café's. Loopt hij weleens gewoon door de stad gericht op zoek? Als je zelf binnen komt wandelen maakt dat vast een betere indruk dan wanneer je blind een brief schrijft.
bedankt voor al jullie reactie's maar gelukkig heeft mijn vriend al wat gevonden en gaat het nu stukke beter