"werpgoud"...

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Cygnet2, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iefie

Iefie Niet meer actief

Tot een half jaar geleden kende ik dit ook niet. Ik moest er in eerste instantie wel een beetje om lachen..een cadeau omdat je bent bevallen...een gezond kindje op de wereld zetten is toch het mooiste cadeau? Maar inmiddels snap ik 'm ;) het is iets symbolisch. Ik weet niet of ik iets krijg van mijn man maar vertraag wel mijn pas als ik langs een juwelier loop en zeg 'kijk schat, da's nou een mooi horloge!' hihihi

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mij onbekend, heb er eerlijk gezegd ook nooit van gehoord.

Heb wel voor mezelf een hangertje voor aan mijn armbandje gekocht, met de naam en geboortedatum van mijn zoontje gegraveerd.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ken wel het Amerikaanse "push present", maar ik heb zelf niks gekregen na de bevalling. Had ik verder ook niet op gerekend hoor, of verwacht. Alhoewel een mooi cadeau(tje) natuurlijk nooit weg is :D.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier deze gekregen, 10 dagen na de bevalling ( Op mn 25e verjaardag, dus combinatie kadootje. ) Op de wijzerplaat staan trouwens allemaal kleine subtiele hartjes.

5. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik hoop echt dat ik een 'werpcadeau, perscadeau of geboortecadeau' krijg. Ik heb keihard gewerkt de hele zwangerschap en dan straks de bevalling. Ik vind serieus dat ik het heb verdiend straks..:D :)

Groetjes Chocotof

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee, niks gekregen..

Ik ben alleen wel benieuwd waarom dit voor elkaar gekocht wordt? Ik snap niet zo goed waarom je daar een cadeau voor moet krijgen? Dus als iemand het wil uitleggen, graag!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niets moet natuurlijk maar het is onze familie een traditie en de gedachte er achter is dat je als vrouw het zware werk gedaan hebt van het dragen en de bevalling en dat je man je hier dankbaar voor is. Ik heb het in ieder geval erg gewaardeerd :D
    In de traditie is het dus ook niet voor elkaar maar van man naar vrouw.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Aaah zo.. Oke..

Hier is het overduidelijk geen traditie en ik zou er ook geen behoefte aan hebben.. maar één ding is zeker: Jullie krijgen wel verrekte mooie cadeaus:D

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

zeker weten en ik ben er ook heel blij mee.. Voor mij is het een dagelijkse herinnering aan die hele bijzonder dag: de geboortedagen van mijn kinderen en de liefde van mijn man.

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn schoonouders zijn Surinaams, en toen mijn zoon geboren werd, kreeg hij van hun een gouden speldje met een ogri ai krara, oftewel een kraal die je beschermt tegen het boze oog. Het speldje doe je op de kleertjes van de baby als er bijv. visite komt, ter bescherming.
    Ikzelf kreeg van hun een gouden armbandje met zulke kraaltjes.
    Ik was er heel blij mee, ik hou wel van zulke tradities.

Hieronder een plaatje van een soortgelijk speldje, alleen hebben wij hem dus in het goud, en is het geen veiligheidsspeldje maar een gewone.

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    4 dagen voor moederdag bevallen en vriendlief is dus met spoed nog even naar de juwelier geweest zonder dat ik het wist. Op moederdagochtend kreeg ik een onbijtje op bed met een prachtig gouden hartje met de naam van onze dochter er in gegraveerd. Ik was helemaal van slag, zo mooi en vooral zo apart dat mijn (helemaal niet romantische) vriend dit zo snel nog geregeld heeft en er uberhaupt opgekomen is!

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn man en ik hebben het er wel over gehad om een steentje in mijn trouwring te laten plaatsen, maar ik denk nu dat ik dat eigenlijk niet wil. Vind de ring nu mooi genoeg :p Maar iets lijkt me wel heel mooi, een horloge bijvoorbeeld met achterop de naam gegraveerd ofzo (en ruimte voor mogelijk meer namen ;) ).

13. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Grappig, hier precies hetzelfde!

14. Iefie

Iefie Niet meer actief

geweldig dat je dat zo zegt! Eigenlijk helemaal waar natuurlijk en een beetje blijk van waardering is niet teveel gevraagd toch? Je hoort soms ook dat indien de ouders nog niet getrouwd zijn dat er direct na de geboorte een huwelijksaanzoek volgt. Een beetje hetzelfde idee denk ik..;)
    Ik zie hier trouwens allemaal mooie glimmers voorbij komen en word er wel een beetje hebberig van hoor..willen jullie dat a.u.b. niet doen :p

15. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik heb er echt nog nooit van gehoord??!

16. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    van 'werpgoud' heb ik nog nooit gehoord.
    Maar van m'n man kreeg ik na de geboorte van onze dochter een gouden meisjeshoofdje voor aan m'n ketting, met op de achterkant haar naam. Na de geboorte van onze zoon een jongenshoofdje met zijn naam en ik hoop dat er binnenkort 3 hoofdjes aan m'n ketting hangen :) De ketting heb ik gekregen toen we verloofd zijn, toen hing er een hartje aan met de eerste letter van m'n man z'n naam.

17. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Zelf had ik voor de geboorte al een bedelarmband gekregen van vriendlief met daarin de naam van onze dochter en van mijn moeder had ik een ketting gehad met een hanger van een gezin (erg mooi ook)
    Ook heb ik een dag na de positest een ketting van vriendlief gehad met 2 hartjes (1 staat voor mij en de andere voor de kleine)

Onze dochter heeft van haar Oma een gouden armbandje gehad toen ze geboren is.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Weet dat die traditie er was bij mn moeder en oma, maar blijkbaar is die opeens opgeheven haha want heb niks gezien.

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja ik hou hier van!
    Mijn man is erg romantisch (NOT) en heb dan ook niks gehad,vind het wel jammer hoor ondanks dat ik weet dat ik van hem niks hoef te verwachten.
    Maar heb wel voor mezelf een mooie ketting gekocht & met de 1e verjaardag van mijn zoontje zijn naam laten tattoeeren.

20. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Naar aanleiding van dit topic besefte ik ineens dat ik na de bevalling van mijn oudste een mooi sieradensetje (armband, ketting en ring) heb gekregen van mijn man en bij de tweede............NIKS!

Heb net nog even naar de reden gevraagd, antwoord: "Goh... nu je het zegt... inderdaad......geen idee....." :D

Ach.. verder is ie wel lief hoor...

Deel Deze Pagina