Wij hebben al een zoontje van 3,5 en ik vind het erg belangrijk dat hij als eerste kennis maakt met de baby en niet dat de opa's en oma's er ook al tegelijk bij zijn of zelfs eerder. Als de baby 's nachts geboren wordt willen wij eigenlijk dat er die nacht geen bezoek komt. Ons zoontje laten we gewoon slapen en de volgende ochtend volgt de kennismaking en daarna pas opa's en oma's. Wat vinden jullie? Of hoe deden jullie het?
Onze bedoeling is het ook om eerst onze zoon (4,5 tegen die tijd bijna 5) als eerste kennis te laten maken met zijn kleine broertje. Wij geven dit gewoon aan aangezien hij bij 1 van de oma's en opa's zal moeten logeren ivm ziekenhuis bevalling en daarna de rest pas. Ze zullen hem moeten brengen en ons met de baby naar huis moeten brengen (man heeft geen rijbewijs) dus dan kunnen ze de kleine zien maar eerst onze zoon die de eerste paar minuten voor zichzelf heeft en wij samen als ons nieuwe gezinnetje.
Nachtelijk bezoek hoef ik sowieso niet. Beide kinderen zijn 's nachts geboren, in beide gevallen hebben we de oma's meteen gebeld, en in beide gevallen kwamen die pas overdag. Toen 's nachts de vk en kraamhulp weg waren, zijn wij gaan proberen wat te slapen. Ik hoefde echt niemand over de vloer 's nachts. Toen dochter (jongste) werd geboren, heeft m'n vriend zoonlief 's morgens uit bed gehaald en hij kon inderdaad als eerste (na ons, de vk en de kraamhulp/bevallingsassistentie) naar z'n zusje komen kijken. Daarna kwam de buurvrouw (vriend moest naar een afspraak en de kraamhulp was er nog niet). Later in de ochtend kwamen m'n schoonouders, m'n moeder kwam 's middags met mijn broer en schoonzus.
Hier ook mijn 3 jarige zoon als eerste... Hij gaat (als ik wordt ingeleid) met mijn vader mee en die heb ik gevraagd om eerst mijn zoon eventjes kennis te laten maken voordat hij binnenkomt. Mijn vader is ook de eerste daarna, omdat ik die als eerste zal gaan bellen. Daarna mijn moeder + broertje en zusjes, en ouders van vriendlief... Als ik 's nachts beval voordat ik wordt ingeleid laten we de kleine gewoon slapen en mag hij 's ochtends eerst komen wennen. (in het geval dat ik naar het ziekenhuis moet, mijn opa woont 1 straat achter ons en mijn vader kan ik ook altijd wel bellen... mama gaat helaas op vakantie, raar mens )
Wij kwamen 3 uurtjes na de bevalling thuis uit het ziekenhuis. Mijn zwager heeft tijdens de bevalling op mijn oudste gepast. Maar mijn zoon is de eerste die mijn jongste zoon voor het eerst heeft gezien. Ik had dit ook al voor de bevalling kenbaar gemaakt dat ik het heel belangrijk vond dat mijn zoon zijn broertje als eerste mocht zien. Mijn zwager is ook heel lief even op de gang gaan staan.
hier vonden wij het ook erg belangrijk dat mn oudste dochter als allereerste de baby ziet. ik heb een geplande ks gehad, mn oudste was bij opa en oma die dag. we hadden vooraf al afgesproken dat zij met haar naar het ziekenhuis zouden komen als wij belden. mn man heeft toen mn dochter uit de hal van het ziekenhuis opgehaald en is samen met haar naar boven gekomen. opa en oma zijn hebben even koffie gedronken in het restaurant beneden en zijn 20 min later naar boven gekomen. was hier erg blij mee! even rust met ons viertjes
Toen de bevalling begom hebben we mijn moeder gebeld en die heeft de oudste opgehaald. dat was rond 5 uur. Toen de kleine geboren was hebben we meteen mijn moeder gebeld en die is met de oudtse en m'n vader en schoonmoeder naar ons gekomen om 8.00 uur. Maar zij hebben allemaal netjes beneden gewacht totdat de oudste tijd genoeg had gehad om haar zusje te bewonderen!
Ik wilde ook mijn zoon als eerste in alle rust laten kennis maken met zijn zusje. Mijn dochter is in het zk geboren (poliklinisch) en wij mochten een uur na de bevalling naar huis. Aangezien niemand daarop gerekend had, stond mijn hele huis vol met (schoon) ouders en zussen + bijbehorende kinderen, die ons huis aan het versieren waren. En iedereen hing al boven die maxicosi en mijn zoon stond verdrietig in een hoekje, want hij had zijn zusje nog niet gezien en hij snapte niks van die drukte. Ik vond het zo erg!!!!! Ik ben gauw naar boven gegaan met mijn zoon en dochter en we hebben lekker lang met zijn viertjes (papa natuurlijk ook) op bed gelegen.
Ik had een geplande keizersnee en mijn schoonouders pasten thuis op de oudste. We hadden afgesproken dat we ze zouden bellen als Tessa geboren was en we klaar waren voor bezoek. Zij zouden Maaike dan naar het ZH brengen en bellen als ze daar waren. Mijn man is toen haar beneden gaan halen. Toen we lekker eventjes met z;n vieren waren geweest, is hij zijn ouders en mijn ouders (die intussen ook gearriveerd waren) gaan halen.
Hier wonen de schoonouders en ouders op 2 uur. Bij nr1 kwamen ze op dag 2 en 3 (dag 1 lunchtijd bevallen, maar daarna nog naar de OK geweest). Ik hoop nu dat we gewoon thuis kunnen blijven en mijn zoontje thuis kan blijven. Dan eerst rustig minimaal een halve dag samen wennen. Dus bij een nacht of ochtendbevalling op zijn vroegst eind van de middag. En bij een middagbevalling de volgende dag. Evt kan onze beste vriend op komen passen als het nodig is. Maar dat is een type dat zich niet opdringt, en waarschijnlijk na 5 minuten babygluren wel vertrekt. Of zelfs rustig beneden blijft en de dag erna terugkomt om te kijken.
mijn dochter was bij mijn moeder. En toen we belden, heeft mijn man ze meteen opgehaald... Isabelle kreeg alle tijd en ruimte om te kijken en mijn moeder hield zich afzijdig.. daarna was er tijd voor oma
Hier ook een geplande keizersnede en ook zullen opa en oma (schoonouders) onze zoon brengen, die mijn man dan op de gang opwacht. Opa en oma gaan rustig even koffie drinken, zodat wij 15-20 minuten met ons gezin hebben. Daarna zijn opa en oma van harte welkom. Ik beval op een vrijdag en mijn vader moet die vrijdag van 14.30 uur tot 18.30 uur werken. Hij is met pensioen, maar vervangt iemand tijdens vakantie en voor hem is geen vervanger. Ik heb tegen mijn ouders gezegd (zij wonen op ruim een uur rijden) dan ze gewoon lekker op zaterdag moeten komen, die ene dag maakt mij ook niet uit hoor. Mijn zus is op vakantie, dus zij en het gezin komen langs als ze terug zijn van vakantie. En mijn zwager en schoonzus zullen waarschijnlijk ook zaterdag komen of vrijdag tegen het einde van de dag. Moet alleen even plannen dat mijn ouders er niet tegelijkertijd met zwager en schoonzus zijn, ik wil dat mijn ouders even rustig van de baby kunnen genieten en ik even met ze bij kan praten.
@Macdee: wat rot zeg dat je zoontje zo verdrietig stond te kijken en iedereen al met zijn neus in de maxicosi hing. Dat zou ik ook echt heel vervelend vinden. Inmiddels heb ik alle opa's en oma's ervan op de hoogte gebracht dat onze zoon de primeur heeft op de dag van de geboorte, dus dat hij de allereerste is die de baby ziet. Ze begrepen het allemaal volkomen dus daar ben ik blij om
Als ons nog een 2e kindje is gegunt dan wil ik liever eerst dat mijn gezinnetje ons 2e kindje ziet en pas daarna de opa's en oma's.. Eerst dat heerlijke moment met zn 4tjes.
Wij hadden hetzelfde afgesproken Toen Lotte geboren werd, was Eva bij opa en oma (mijn ouders) Zij werd gebracht en mijn ouders hebben op de gang gewacht tot wij vonden dat het kon De rest van de familie is wel gebeld maar degene die direct zouden komen zijn bewust een half uurtje gebeld nadat we mijn ouders belde Dan zouden ze nooit eerder bij ons zijn
ik snap heel goed dat je je zoontje de baby eerst wil laten zien. Ik zou dat bij een tweede kindje ook doen.
hier gaat fynn de eerste zijn die ons meisje gaat zien. hij gaat hier naar oma of naar de buren. de kennis making doen we in het ziekenhuis en daarna gaan we met zijn 4ren naar huis waar we de rest pas bellen. schoonouders mogen dan even komen (zwager is op vakantie dus die komt niet) daarna wil ik gewoon een paar dagen met zijn 4tjes wennen.
Ruben was na papa ook de eerste die onze uk mocht bewonderen. Mirte is 's middags geboren, Ruben logeerde bij oma ivm inleiden. Ze zijn na ons belletje in de auto gestapt en oma heeft op de gang gewacht terwijl Ruben zijn zusje bewonderde. We hebben lekker de tijd genomen met ons viertjes.
En wat vinden jullie hiervan ... mijn peettante heeft zich beschikbaar gesteld dat ons zoontje bij haar mag komen op het moment dat ik beval, dat zij dus op hem let. Als de baby er is willen wij haar vragen of zij ons zoontje thuisbrengt of dat mijn vriend hem daar even ophaalt. Zij wil natuurlijk na ons zoontje ook snel de baby zien, maar ik wil en vind dat de opa's en oma's voor gaan. Vinden jullie dit ook of zouden jullie die tante gewoon even laten kijken? Ik heb zoiets van eerst wij en ons zoontje, dan opa's en oma's en dan andere familie en vrienden.
Voor mijn gevoel zou dat wat te gekunsteld worden. Beetje sneu voor je tante ook, dan mag zij je zoon brengen, en dan wachten totdat de opa's en oma's allemaal geweest zijn. Moet ze dan maar naar huis, zonder heel even naar de baby te kunnen kijken? Ik vond het heel vanzelfsprekend dat grote broer éérst erbij mocht (hij was gewoon thuis, had erdoorheen geslapen), maar daarna gaat het ook een beetje zoals het gaat. Grootouders wel op de eerste dag, maar ik hield niemand weg 'omdat mijn moeder nog niet geweest was'. Daarmee wil ik niet zeggen dat je het niet mag doen hoor, ieder haar eigen keuzes, en misschien zijn de verhoudingen in je familie zo dat mensen het bij zouden houden wie eerst is geweest en wie daarna. Het zou wat minder spelen als je vriend de oudste bij haar ophaalt, maar dan krijg je zo'n praktisch punt: laat je vriend jou en de baby alleen thuis om zoon op te halen? Zou ik niet voor kiezen als je nét bevallen bent. Kan wel als de kraamhulp er is, natuurlijk.