recht op een vast contract?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by roshi, Apr 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Ha meiden,

ik heb ff jullie hulp nodig en hoop dat jullie er iets vanaf weten.

Op 27-9-2006 ben ik aan de slag gegaan als secretaresse (op kantoor van een uitzendbureau) aangezien zij per 4 weken verloonde en de volgende verloontermijn weer in ging per 9-10-2006 hebben ze mij van 27-9 tm 8-10 een uitzendovereenkomst gegeven. daarna kreeg ik een arbeidsovereenkomst van 9-10-2006 tm 9-4-2007 en daarna 1 van 10-4-2007 tm 9-4-2008.

Wegens het goede contact op mijn werk en alle positieve reacties over mijn geleverde werk heb ik op 13 maart verteld dat ik zwanger ben (toen 12 weken) dit vonden ze helemaal super zeiden ze alleen wel jammer dat ze me 4 maanden moeten missen...

Woensdag 2 april zouden de P&O medewerker en ik mijn nieuwe contract (ik dacht voor 1 jaar) doornemen en tekenen. Echter vertelde zij mij doodleuk dat ze liever geen parttimers hebben en dat ze mij om deze reden een contract tm 31-12-2008 aanbieden. Rond oktober (als ik net bevallen ben) zouden ze dan wel laten weten of ik per 1-1-2009 een vast contract krijg voor 24 uur of dat ik eruit lig. Ik schrok hier heel erg van en zei dat ik het beter pas had kunnen vertellen na mijn contractverlening maar vond dit hypocriet toen zei ze dat ik dan waarschijnlijk wel gewoon een jaarcontract weer had gekregen ipv tm 31-12-08.

Mijn vraag is nu, aangezien dit mijn 4e bepaalde tijds contract is, of ik niet automatisch in vaste dienst ben bij het bedrijf gezien je wettelijk maar 3 bepaalde tijdscontracten mag krijgen. Of mag ik die uitzendovereenkomst niet meetellen?

alvast bedankt voor de reacties.

liefs Shir

2. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    http://www.awvn.nl/smartsite.shtml?id=1130

Volgens mij mag het niet ;). Op de bovenstaande site lees je er meer over. Vooral deze phrase is interessant voor jou denk ik:

Voor de ketenbepaling geldt dat als een werknemer deze werkzaamheden eerst als uitzendkracht heeft verricht en vervolgens bij u in dienst treedt er sprake is van opvolgend werkgeverschap. Dat betekent dat de uitzendperiode voor het vaststellen van de keten ook als een contract voor bepaalde tijd wordt meegerekend.

Succes!
    Josien

3. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    precies wat ik dacht... hihi zij mij naaien ik hun naaien :D

bedankt Josien!

4. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Is wel een beetje dom van ze om het zo te doen. Ik bedoel: ze hadden je bij indiensttreding beter gewoon direct een contract voor een halfjaar kunnen geven... Raar...

Maar het mag inderdaad niet als je nu tenminste geen uitzendkracht meer bent. Je kunt er eigenlijk zelfs gewoon vanuit gaan dat je in vaste dienst bent. Je werkt er namelijk nu nog steeds en dan na 3 contracten voor bepaalde tijd.

Groetjes,
    Josien

5. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    nou kijk het was zo...

ik ben er op 27-9-2006 begonnen maar hun hadden een 4 weekse verloning dit weer begon op 8-10-2006... om die "rare" week van 27-9 tm 8-10 door te komen en niet raar hoeven te doen met rekenen enzo vroegen ze mij of ik accoord ging met een uitzendovk voor die periode. Achteraf heel slim van mij om JA te zeggen (toen niet over nagedacht) :D

hoop dat je het een beetje begrijpt zo weet niet zo goed hoe ik het anders uit moet leggen.

6. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    volgens mij telt een contract pas mee als die voor meer dan 3 maanden is. maar weet t niet zeker.

7. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    nagevraagd bij de rechtsbijstand en de branchorganisatie die zeggen het volgende:

een contract is een contract of het nu voor 1 dag is of voor 3 jaar... ze MOETEN hem dus meetellen wat dus betekent dat ik nu aan mijn 4e contract bezig ben.

aangezien de wet zegt "max 3 contracten in 3 jaar" zou het betekenen dat ik sinds gister in vast dienst ben :D

de rechtbijstand gaat het nog even verder uitzoeken of er geen "maar" aan zit maar het ziet er goed voor me uit :D

8. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ja precies... dat moest inderdaad wel! Klinkt goed voor je meid!

Groetjes,
    Josien

9. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Klopt inderdaad! De uitzendovereenkomst telt gewoon mee in de keten. Gefeliciteerd dus met je vaste contract ;).

Kan me overigens niet voorstellen dat ze dat niet weten, ze zijn notabene zelf een uitzendorganisatie! Volgens mij probeerden ze je gewoon te 'naaien'...

10. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @simba > ja hoe zal ik dat nou eens uitleggen.... ze zijn niet zo snugger ;) laat ik het daar maar op houden :D
    @josien > bedankt :D (wil je het topic sluiten is wel weer goed zo)

Share This Page