Bekkenpijn en zittend werk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zoranya, 22 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Hallo dames,

even een vraag aan andere die wellicht hier ervaring mee hebben. Ik ben momenteel bijna 12 weken zwanger van ons tweede kindje en heb al sinds week 7 last van mijn bekken. De laatste 2 weken is dit eigenlijk erger aan het worden. Ik werk momenteel de ene week 5 dagen en de andere week 4 dagen. Begin van de week gaat het nog wel, althans overdag, in de avond heb ik dan wel veel pijn, zelfs als ik lig. Vanaf donderdag weet ik nauwelijks hoe ik de dag moet doorkomen op een stoel. Ook een combinatie van zitten, lopen, staan en liggen helpt nauwelijks.

Nu heb ik zojuist met de hr manager gesproken en zij wil de bedrijfsarts gaan inschakelen. Ze vroeg ook wat ik zou willen, maar ik heb dus geen idee wat verstandig is in deze. Is halve dagen werken beter, zodat ik in de middag alles in mijn eigen tempo kan doen? Of is een andere optie beter, waarbij ik bijvoorbeeld meer thuis werk, zodat ik kan afwisselen?

Ik neig een beetje naar halve dagen werken, zodat ik niet de hele dag de druk voel om te werken. Graag jullie advies!

2. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Als je niet werkt en dus niet de hele tijd zit, heb je dan minder last? Bij ons heb je speciale staanplekken waar je kunt werken. Is voor mij niks omdat ik snel last van mn voeten krijg maar bij jou miss wel? Maar miss ook wel niet, weet niet hoe dat gaat.
    Je zou kunnen beginnen met die halve dagen en dan kijken hoe t gaat

3. LolaLisa

LolaLisa Bekend lid

14 apr 2017
    516
    425
    63
    Ik kan je helaas niet van advies voorzien maar ik ervaar hetzelfde momenteel. Ik neig ook naar halve dagen. Mijn dochter is overigens ook van 10-2017 en dat vergt ook nodige energie en til-werk.
    Ik werk overigens 4 volle dagen, maar verser lijkt mijn verhaal erg op dat van jou...
    Dus ik volg graag even mee :)

4. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Liggen is het enige dat echt verlicht. Staan is max 10-15 min en dan doet dat ook pijn. Morgen in elk geval gesprek bij de arbo arts.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Halve dagen werken en kijk eens naar een andere stoel. Bv zadelkruk drukt je bekken meer op de plek dan normale stoel en ik vond dat echt fijner. Grote yogabal kan ook fijn zijn, kun je gelijk oefeningen doen om je rug los te houden en zit je minder statisch
    De bekkenfysio kan je ook goed helpen :)

6. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ai, ook al vroeg dus met klachten. Ja, zo’n kleintje erbij is ook nog eens erg intensief.

Ben jij wel ook al onder behandeling van een bekkenfysio of een andere behandeling? En had je vorige zwangerschap ook zoveel last?

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het (vraag niet hoe) kunnen redden tot 34 weken, maar toen begonnen de klachten ook later. Dacht ergens rond de 24 weken

7. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Die zadelkruk is wel een idee, maar die yogabal vond ik echt helemaal niks vorige zwangerschap. Hield het daar geen 15 min op vol. Bekkenfysio ga ik al naartoe, was vergeten hoe pijnlijk die behandelingen waren, maar dat wist ik heel snel weer.

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik gebruik zelf de bal ook alleen om op te hangen om de rug los te maken, erop zitten blijf ik teveel bewegen haha

Zoranya vindt dit leuk.
  9. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Wat zegt de bekkenfysio?

Ik loop ook al vanaf 7 weken met ernstige bekken- en rugpijn. Zitten was juist het enige dat bijna geen pijn opleverde (maar ik heb een actieve baan). Maar wel continu bezig zijn met het zo min mogelijk onconfortabel te laten zijn.

Tapen, oefeningen en tips van de bekkenfysio hielpen de eerste weken heel goed om op de been te blijven. Maar vanaf ongeveer 22 weken lig ik plat.

Ik kon deels (achterover zittend/liggend) vanuit thuis werken, daardoor kon ik wel nog mijn uren maken. Dat was wel zo fijn.

10. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Bekkenfysio geeft aan dat minder werken wel verstandig is. Omdat ik echt computerwerk heb is veel afwisselen van houding gewoon lastig. Ook omdat de pijn in de loop van de week progressief is vraag ik dus elke dag teveel van mijn lijf en herstelt het onvoldoende.

11. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Dan zal een bedrijfsarts dat advies mogelijk volgen. Misschien eerst van 8 naar 6 uur p.d.? En aftasten of dat voldoende mindering is. Zo niet, dan naar halve dagen, etc...

12. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Even update: Ik ben zojuist bij de bedrijfsarts geweest en heb het advies gekregen per direct 50% te gaan werken, halve dagen, waarbij de ene dag op kantoor en de andere dag thuis. Als dat niet gaat, dan 100% ziek melden. Ze zag me aan komen lopen en had eigenlijk al niet meer nodig.

Wel even slikken hoor, nu al......ondanks dat ik er al een beetje op voorbereid was.

13. Goldrose

Goldrose Actief lid

4 feb 2017
    326
    197
    43
    Oei vervelend als je nu al zo veel minder moet gaan werken vanwege de pijn. Wel herkenbaar helaas. Ik werk nu nog 3x 3u per werk vanwege de bekkenklachten.

Ik heb overigens wel een bedje op laten zetten op kantoor en daar lag ik dan iedere pauze op als de rest in de kantine zat. Dat hielp best wel goed dus dat is nog een idee.

Nu moet ik veel langer liggen om te herstellen en was minder werken de enige optie.

Daarbij ben ik naast bekken fysio ook onder behandeling bij de ergotherapeut. Zij kijkt meer praktisch naar alle taken die je doet op een dag en wat er nodig is om daar van te herstellen. Was een echte eye-opener voor mij want ik bleek toch nog te veel te doen (toch vaak de trap op en neer enzo) terwijl ik echt dacht dat ik bijna niets deed. Dus misschien dat je dat ook nog kunt overwegen.

Deel Deze Pagina