tablet gestolen.. kunnen ze erin komen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootsje, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    mijn zoontje heeft gisteren de tablet in de tuin laten liggen.. en nu nergens meer te vinden

hij is waarschijnlijk dus van de tuin af gestolen (tuin heeft een laag hekje naast een pad)

nu vind ik het het natuurlijk erg rot (niet mijn woord) dat de foto's van de kids enzo weg zijn.. maar er staan ook prive dingen op..

kan iemand in mijn tablet komen? ik heb een code erop (9 puntjes waar je een patroon moet tekenen)

of moeten ze dan gewoon alles verwijderen, terug naar fabrieks instellingen zodat alles verwijderd is als ze erin gaan?

(en zou ik dit aan de verzekering kunnen opgeven?)

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    meestal zijn dieven daar totaal niet in geinteresseerd en word alles gelijk groot gewist.
    je kunt je verzekering iig bellen, weet niet of je een inboedel-verzekering hebt?

3. penseel

penseel Niet meer actief

Een beetje techneut komt door je ww heen. Die kunnen zoveel trukjes.

4. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Het is niet zo moeilijk om de tablet in te komen. Zelfs ik zou dat kunnen met een Internet handleiding. Maar de meeste dieven ziin daar niet in geïnteresseerd en zullen hem gewoon wissen.doe aangifte en meldt het bij je verzekering.

5. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ok dus dan kom ik wel AL mn wachtwoorden aant veranderen..
    mijn hele wachtwoorden lijst stond in de tablet.. en nog meer dingen

pff wat een verkleppen.. ookal was dit wel heel makkelijk over t hekje heen. dan nog doe je zoiets gewoon niet

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Tuurlijk. Door telkens hetzelfde patroon te vegen staan de sporen gewoon op het scherm...easy...

7. McDsee

McDsee Niet meer actief

Als je tegen je verzekering zegt dat je hem in je tuin hebt laten liggen zal die het hoogswaarschijnlijk niet vergoeden en je moet aangifte doen. Het inbreken in die tablets is vrij gemakkelijk maar of ze ook echt in je spullen gaan kijken, wellicht wel ja, want een tablet heeft zoveel waarde niet eens meer, die wachtwoorden naar andere gegevens kunnen zeker meer waard zijn. Alle wachtwoorden iig vervangen en nooit meer op een tablet de nieuwe bewaren.

8. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    En als tip voor in het vervolg met je foto's:
    Dropbox.

als ik op wifi zit, en ik open dropbox, gaan mijn foto's gelijk via de cloud naar dropbox én mijn pc. ook upload hij ze als ik mijn tablet of telefoon aansluit aan de pc ze in de dropbox/dropboxmap

9. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
  10. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even voor mijn beeld....
    je zoontje van 3, zat te buitenspelen in de tuin met de tablet....?

11. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Daar gáát het toch niet over.... zucht.

Ik denk wel dat diegene overal bij kan, ik zou alle passswords meteen veranderen.

Liefs,

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Heb je een goede beeldvorming nu? Fijn..
    Of jij dat nu wel of niet vind kunnen is toch helemaal niet van belang?

Ts, ik denk dat ze er best makkelijk in kunnen komen, helaas. De verzekering doet hier denk ik niet zoveel mee omdat je hem buiten hebt laten liggen..

13. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Geen ervaring mee... Wilde alleen even zeggen ; Wat balen joh! Vervelend! :(

14. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb helemaal nergens gezegd dat ik dat niet vind kunnen... dat maken jullie ervan...
    ik vraag me alleen af of de verzekering het niet anders ziet omdat je zoontje hem heeft laten liggen en niet jijzelf...

15. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    aangezien sommige verzekeringen het repareren van een beeldscherm blijkbaar wel vergoeden wanneer je kind m heeft laten vallen (heeft de buurvrouw laatst gehad en alles vergoed gekregen)

en je voortuin valt bij sommige verzekeringen ook nog binnen je inboedel en opstalverzekering ( hebben wij gehad met een kapotte rioolbuis)

16. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dat maak ik er ook niet van hoor.. Ik gaf alleen dat het niet van belang was. Ook niet voor de verzekering.

Trouwens, je insinueert door de manier waarop je dat bericht postte wel dat je het niet vind kunnen, maar dat terzijde.

17. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    nee dat is hoe jij het leest!

18. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    het ligt er trouwens aan of je all risk verzekerd ben en of tablets en smartphones in de polis uitgesloten zijn van de verzekering. Anders kun je het minstens proberen lijkt me zo

19. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Zo las ik het ook, zou er de volgende keer dan bij zetten waarom je het vraagt; scheelt weer een discussie ;)

Het is wel een goede tip van je! Ik ga het hier ook even uitzoeken, want helaas heeft onze tablet krassen opgelopen :)

20. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Hier indd wel verzekerd voor schade veroorzaakt door de kids. Inmiddels al 2 telefoons moeten opgeven. Let wel op dat het op eigen grond gebeurt moet zijn met een inboedelverzekering. Zou dus zeker even de verzekering bellen. En al je ww wijzigen (en niet meer op de tablet opslaan)

Deel Deze Pagina