Wesp

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Waarom doe je niet overal horren voor je ramen? Die heb ik, zou niet zonder willen!

2. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Hier ook met alle stekende insecten hoor! Als ik in mijn bed lig en een mug hoor geef ik automatisch een gil hahaha (vriend wakker ;)) en met wespen ren ik hard weg

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik vond alles wat zwart/geel was eng. Ik rende altijd weg. Sinds ik kinderen heb vind ik bijen en hommels wel oke... maar wespen... bbrrr

totdat deze knappert vorig jaar in huis gevlogen was, ik heb toch een partij staan krijsen en niemand kwam me redden en moest ik het zelf doen. Deze knappert is een hoornaar.
    Bekijk bijlage 457269
    sindsdien is mijn wespenfobie een stuk minder geworden en blijf ik enigzins rustig met een hartslag van 200 ;)

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

We zijn net verhuisd en juist dat staat nog op ons to-do lijstje. Het is wel een aandachtspunt geworden nu, denk dat we dat dit weekend maar gaan oplossen.

5. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Ehh teigetje waarom.heb je zo'n monster op je hand?

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hahaha denk maar niet dat ik dat doe. Was meer om te laten zien dat wespen dan best meevallen ;)

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Tja dat zie ik dan wel weer, helaas was het gif op, anders had ik gif gespoten, niet milieuvriendelijk maar het werkt wel :D

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Oh mijn god!!! Wat is DAT?! Die moet je te lijf gaan met een tennisracket ipv een vliegenmepper! Zijn die dingen echt zo groot of is dit een of ander gefotoshopt plaatje? :)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Die zijn echt zo groot! Heb er ooit eentje in huis gehad terwijl mijn man op zakenreis was, heb mijn vader maar gebeld haha.

10. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    In Griekenland hadden ze ook joekels!
    Maar goed de mieren waren daar ook groter dan hier :D

1 tafel was niet afgeruimd echt 1 berg van die vieze wesp achtige beesten , afruimen deden ze ook ff niet meer een steek van dat dier was erg pijnlijk zeiden ze

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ze zijn echt GIGA GROOT. En dat zoemgeluid.... bah...kippevel.

met schoenmaat 42 en een torehoge hartslag krijg je ze ook de baas :D.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Voor wespen hoef je echt niet zo bang te zijn...ik werd ook altijd een beetje para als ik ze zag maar ben er 1 keer door gestoken (en ook nog allergisch) en nu denk ik: o is dat alles. De wesp wordt nogal overschat...

13. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Toevallig had ik vorige week een wesp in mijn slaapkamer, die maakte me 's ochtends fijn wakker met zn gezoem ;) Schrok me rot, maar heb m wel dood kunnen maken. Geen idee hoe hij daar is gekomen, want op de bovenverdieping zitten voor alle ramen horren. Misschien toch binnen gekomen toen de achterdeur openstond ofzo, heb in de tuin al wel wat wespen voorbij zien komen. Gelukkig in huis niks meer gezien.

Paar jaar geleden had ik een nest met hommels in huis. Die zijn beschermd en het nest mocht dus echt niet weggehaald worden. Gelukkig waren de hommels niet agressief. Heb wel dat stuk van de zolder helemaal afgeplakt, zodat ze achter het schot bleven. Later in het jaar schotten weggehaald, nest (waar niks meer in zat) verwijderd en het stuk waar ze naar binnen zijn gekomen dicht gesmeerd. Geen last meer van gehad :)

14. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    De wespen die er nu zijn, zijn toch vooral van die enorme koninginnen? Die sla ik echt wel dood, want die zoeken een plekje voor een nest. Dan komen de werkers.
    Ik heb er ook al een stuk of 5 gevangen hier om het huis.

15. misa

misa Niet meer actief

Bijen en hommels vind ik niet zo heel erg, maar wespen.... Brrrrrr! En horsels e.d. vind ik ook afschuwelijk.

Hier hebben we voor ons huis eens een bijenkast gehad. Waarschijnlijk was de koningin verjaagd en vloog dus zo het hele nest weg om een nieuw plekje te vinden. En ja hoor: bij ons voor de deur in de heg. Niet in onze eigen tuin maar gemeente tuin. We hebben met de buren de gemeente gebeld en die zou ooit wel een keer wat komen doen als ze eens tijd hadden. Nou het voelde niet veilig met zoveel kinderen en zo enorm veel bijen dat we een imker gebeld hebben. Die heeft de benodigdheden meegenomen en het nest naar zijn kas verplaatst. Ging uren overheen, wel apart om te zien. (Vanachter mijn raam). ;)

Maar euh... Met 1 wesp in je tuin of huis hoef je echt geen nest te hebben hoor. :)

16. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Nee dat klopt, maar die van mij zat steeds in de muur, dat doen ze normaal ook niet :D

17. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ja die heb ik ook eens gevonden in mijn kelderkast, gelukkig al dood. Echt een enorm beest. Ik bewaar m in een doosje. Kinderen vinden m nog steeds erg interessant.

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hebben al drie keer een wespennest in onze spouwmuren gehad (we wonen hier nu 4,5 jaar). Inmiddels dus vaste klant bij de bestrijder (gemeente doet het hier niet meer), door het poeder wat ze in de spouwmuren spuiten, is de specifieke locatie wel wat jaartjes beschermd, dus hopelijk zoeken ze de komende jaren andere huizen uit ;). Hier zitten ook veel hommels en bijen, maar die bouwen gelukkig niet zo snel hun nesten in muren. Vorig jaar ben ik wel een keer op een bij gestapt (au, kreeg ook nog een reactie na een paar dagen en had een opgezette jeukende voet). Onze zoon had perongeluk zijn hand boven aan de glijbaan op een bij gezet (ook au, maar gelukkig geen reactie dagen later). Dat was beiden toen het zo heet was, dan hebben bijen de neiging om op de grond te gaan zitten enzo.

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Wespen, brr.. er zitten hier ook weer een paar.

Penseel, hoezo mogen nesten normaal niet uitgeroeid worden?

Tuc, er zijn ook mensen allergisch voor die prik, kun je van te voren niet weten.

20. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wij hebben een keer een nest gehad..
    Ik zag s'avonds een heel maar dan ook een heel grote wesp (een cm of 4!!), ik dacht oh my:$ dat is een koningin! Maar toen zag ik onder de buitenlamp wel 10 van die joekels zwermen!
    Ineens zagen wij de volgende dag dat het een aankomst en vertrekpunt was van extreem grote wespen.. hoornaars dus, het leek schiphol wel:$:$
    Wij hadden dus een nest zitten brrrrrrr! Er is iemand van de bestrijdingsdienst geweest, in zo'n prachtig mooi wit pak:D Die heeft de hele handel uitgeroeid!
    Ik ben 1 x in mijn vinger gestoken, toen ik een natte handdoek oppakte en man man ik heb geschreeuwd en gehuild, ik dacht dat mijn vingertopje er afgesneden werd! Wat een pijn!
    Ik ben dus ook niet kappot van onze zwart geel (of geen zwart:() gestreepte vrienden..

Deel Deze Pagina