Wespen, feestje...

Discussie in 'De lounge' gestart door love22, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik lees veel over een nep wespennest want wespen blijven uit de buurt van een ander nest. Wij waren gisteren in een buitenbad en ook drama. Zodra je iets van eten en drinken tevoorschijn haalde zaten er zo 5 wespen rondom je.

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Wierook van Jacob hooy, die met lavendel.

Op de camping gebruikt en totaal geen last van wespen. Zodra het stokje op was kwamen ze weer. Dus lekker veel gebrand ;)

Gekocht bij de tuinen

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Is het echt zo'n drama met wespen?
    Wij wonen aan het IJsselmeer en ik heb ze nog amper gezien 😱
    Maar toen wij nog in het binnenland woonden hadden we van die wespenvangers van de action. Dat hielp wel!

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij gaan maandag naar de dierentuin en zie er ook zo tegenop eigenlijk. Hier thuis gelukkig nauwelijks last. Maar ben bang dat ze daar wel in grote getale aanwezig zijn.

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Op de camping in Brabant hadden we echt veel last van wespen

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier aan de grens is een eetcafé dat op het terras behoorlijk wat namaak wespennesten heeft hangen. Ze zeggen dat ze geen/amper last hebben van wespen hierdoor. Ik wil ze ook gaan halen, maar weet niet of je het kunt kopen of zelf kunt maken...

Verder:
    - mijn broer heeft een pagodetent die je rondom met gaas dicht kunt ritsen, ideaal!
    - wespenval maken door een fles doormidden te snijden en dan de dopkant ondersteboven on de onderkant te zetten. Ranja erin en klaar. Ze gaan daar op af!
    - Op alle drinken viltjes leggen, geen zoet eten buiten zetten. Kinderen evt alleen water te drinken geven uit een rietjesbeker of zo.
    - Niet douchen met zoet spul van tevoren, geen parfum of deo op.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het ook bij voorbaat binnen neer zetten met de mededeling: teveel wespen.
    En dan wat van die tips opvolgen.

Ik heb ook gehoord: kruidnagel.
    Maar wat is dat met die zakjes water dan?
    En olie in een glas water, welke olie?

Lavendel /lavedelwierook ga ik ook maar proberen. En misschien iets kopen met lavendel erin en dat op je huid smeren als je een dagje weg gaat..?

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb ook zon wespenvanger maar alsnog zitten ze om je heen hoor! DL had er 1 op haar teen. Ik schreeuwde van, wegrennen! wil ze niet bang maken maar goed, kon even niet anders ;) Ik heb een enorme hekel aan die enge dingen.

9. misa

misa Niet meer actief

Ik zeg altijd tegen de kinderen: rustig blijven, beetje wapperen met je handen of naar binnen gaan. Maar ondertussen ben ik de ergste..... ;)

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik daarstraks in paniek roepen naar mijn zoontje dat hij zijn mondje dicht moest doen. Stak meneer zijn tong uit;) hij is de zondag al in zijn tong gestoken pff

11. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Lavendelolie. Bij ons thuis werkt t prima. Of je laat het potje etherische olie gewoon open op tafel staan. Eucalytus schijnen ze ook niet tegen te kunnen! De lavendel/eucalytus olie mag je ook gewoon op je lichaam druppelen.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier kwamen ze zelfs op een broodjeszaak vleeswaren af.... We dachten slim te zijn!

13. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo panisch kan doen. Ik word niet goed van wespen...

Het valt hier met de wespen nog mee, maar ik heb er al wel wat last van gehad. Wij maken ook vaak zo'n val van een frisdrankfles. Maar lavendel/wierook wil ik ook wel eens proberen.

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ach ik ben echt erg. Ik ga zondag met mijn neef en zijn vriendin weg. En de kleintjes. Heb hun al gewaarschuwd voor mezelf :)

Gisteren bijvoorbeeld. Staan ouders tegen hun kind te zeggen dat het stil moet blijven staan en die wesp dan wegvliegt. En ik? Ik vlieg omhoog en ga rondjes rennen :)

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ben zelf niet ban van wespen maar de kinderen wel. Zit al heel de dag in de tuin met fruit, ranja etc en zie er amper.

Tot vorige week zelfs een best gehad in de spouwmuur. Vorig weekend weg laten halen omdat die wel erg brutaal werden ineens. Nu die weg zijn niks. Zo nu en dan komt er een vervelen maar die drinken dan uit het dopje van een fles met water. Vul ik die voor ze. Zodra ze gedronken hebben zijn ze weg

Wierook helpt ook goed. Ze vinden de rook onaangenaam. Verder munt vinden ze ook niet lekker. Dus eventueel wat takjes munt op tafel leggen . Misschien dat ze daarom hier weg blijven. Drink munt thee :):)

Gemiddeld wordt eens mens 1xper 10 jaar gestoken. Bijen steken alleen met gevaar want kunnen maar 1x prikken en verliezen vanhun angel en gaan dood. Die passen wel op dus.
    Wespen echter kunnen steken wanneer ze willen maar zullen dit ook alleen uit verdediging doen en niet voor de fun. Zorg vooral dat je geen los zitten kleding aan hebt waar ze in kunnen klimmen en bekneld kunnen raken want dat vinden ze niet leuk. Verder niet wegslaan.
    Nog wat tips. Geen felle kleding aan want dan denken ze dat je een reuze bloem bent, geen parfum of gel in met parfum. Zonnebrand crème liefst ook neutrale.

16. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Hier een ware plaag. Van mij mogen ze uitgeroeid worden die rot beesten. Bijen zijn tenminste nog nuttig, wespen zijn vooral vervelend.

17. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    O, dat zou ik ook kunnen doen! Goed voorbeeld... :)

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik hou er ook niet van.
    Las op FB tips over citroen, kruidnagel, lavendel, uien opensnijden..
    Geen geel, wit of blauw aan doen qua kleding geloof ik.
    En zag op een foto dat iemand die papieren vormpjes van cupcakes op zn kop had gedaan op een glas en dan rietje erdoor!

Hier tot nog toe geen last gehad...

19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ga dan vooral niet naar die leuke duinmeertjes in de kennemerduinen. Propvol wespen. En een stukje verderop aan het strand geeneen!

Hier in de stad valt het nog mee. Er was er pas 1 in huis en dl kwam me gelukkig meteen halen :D

Komend weekend dierentuin, dan verjaardagsfeestje en dan een weekje sportieve buitenvakantie :(

20. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Wij gaan van het weekend ook naar de dierentuin en gok dat er flink wat wespen zijn.... Insmeren met lavendelolie zou dan nog kunnen helpen?

Deel Deze Pagina