Wespen... hoe staat het er mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 19 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

In mijn tuin een paar keer kleine wespen gezien die voor het eten gaan. Dus meestal leg ik op het schuurdakje stukje appel of vis. Gaan ze het daar maar opeten. Ze hebben op het moment gewoon honger en zijn op zoek naar eten.

Als ze bij mij in de buurt komen ga ik ook ninja bewegingen maken. Volgens mijn vriend moet ik normaal doen, maar die is kaal. Ik ben altijd bang dat ze vast in mijn haar komen te zitten.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Sorry, late reactie maar het was echt een super leuk park, zeker een aanrader. Ook omdat er genoeg te doen is voor de kleintjes. Je hebt een heel speelland binnen maar je hebt ook buiten genoeg te doen waar ze in mogen. Vaak zijn er attracties waar je boven de 110cm met begeleiding in mag. Ik zou er zeker nog een keer terug komen.

Wij hadden alleen 1 nadeel. Wij gingen gisteren in de rij staan bij de DreamCatcher omdat je daar met VR brillen de rit mocht beleven en toen we na 2 uur wachten, ja je leest het goed, 2 uur wachten eindelijk boven waren kregen we te horen dat de brillen leeg waren en we dus niet een rit met bril konden doen, daar sta je dan 2 uur speciaal voor te wachten. Pfff.

Wat betreft wespen was het eigenlijk rondom de vuilnisbakken en op de terrassen echt verschrikkelijk. Gelukkig niet geprikt maar zeker in de wachtrijen was het echt erg af en toe :(

En wat @sillies zegt, niet voor de volle mep gaan, wij hebben ze via de ANWB besteld en konden kaarten krijgen voor 20 euro per stuk. We kregen gisteren ook te horen dat als we morgen ( vandaag dus ) nog een keer wilde komen we dan een bandje konden halen en we gratis terug mochten komen.

sillies vindt dit leuk.
  3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier is het mijn vriend die panikeert van een enkele wesp. Hij is dan ook allergisch, dus ik snap wel dat hij bang is. Hij springt op, gaat schelden op de wesp (verstaan ze vast ook wel :p) rennen, slaan, wapperen. 9 van de 10 keer krijgt hij er dan nog meer achter zich aan. Mijn vriend zweet heel snel en heel veel, waarsch worden ze daarmee aangetrokken.

Onze zoon is nog nooit gestoken, we weten dus niet of hij de allergie ook heeft geërfd. Wel heb ik Desloratadine drank in huis ivm zijn huisstofallergie, wat ook wel tegen andere allergieën helpt. Althans voor de eerste reactie iets te dimmen tot we eventueel bij een arts zijn als het nodig is.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben eergister gestoken door een wesp, tenminste, dat vermoed ik ;). Dag erna een flink plakkaat op mijn arm wat flink jeukte en heel warm was, nu nog maar de helft ervan.
    Stomme is dat tijdens het eten het altijd flink wespen wapperen was maar ze waren verder niet agressief. Maar de wesp die me stak terwijl ik over de camping liep vond het blijkbaar niet leuk zo klem tussen mijn arm en borst ;)

5. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier inmiddels 3 wespen in huis gehad. Vriend is allergisch, en ik vind ze gewoon kut, dus voor een wesp staat binnen komen gelijk aan dood binnen 5 minuten. :D

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Hier net de eerste binnen gehad. Was erg versuft dus ik heb hem snel weg kunnen halen.

Kwam echt op het eten af. We hadden de schuifdeur open en waren lunch aan het maken.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier wat kleine wespen en een aantal van die gigantische dingen die op rotte appels afkomen. Dus zojuist even rotte appels uit de boom geplukt en weggegooid.
    En kwam dit net tegen op de stoep. Zie verder niets zitten.... 20180817_150551.jpg

Deel Deze Pagina