Zo een waspinator? Moet je in einde winter, begin lente buiten zetten hé? Voordat de konibginnenkoni aan een nest begint?
Geen idee. Hij hangt hier al een tijdje. (niet van wespinator) Wespen schijnen er niet bij in de buurt te komen binnen een straal van zoveel meter omdat ze vrij territoriaal zijn. Tot nu toe in elk geval geen last van wespen hier.
Gisteren in België geweest, gegeten op een terras met speeltuin. Allemaal wespen. Konden niet eens fatsoenlijk eten. Vandaag in Brabant naar een speelplek geweest, ook allemaal wespen. Het zijn er echt ontzettend veel dit jaar.
Bleghhh... Ik dacht dat t hier meeviel, maar vanochtend zat er eentje in huis... Heb m maar gauw gezappt voordat de kat m te pakken kreeg.
Bij ons thuis valt het nog steeds reuze mee. Maar gisteren waren we een dagje op de camping richting de Veluwe en daar bleven ze maar komen. Heel irritant.
Gisteren bij vrienden in de tuin ook veel wespen. Lieten zich ook niet wegjagen. Zaterdag in de Efteling een stuk meer wespen dan een week ervoor. Vroeger hadden ze overal van die open vuilnisbakken staan en was het nog erger. Gelukkig zijn de meesten vervangen door dichte bakken, alleen in het sprookjesbos niet. Dat is vreemd want daar zitten juist al meer wespen
Gisteren buiten gezeten met een biertje en 2 wespen gezien die op de grond op een afgekloven kippenbotje zaten ( kat heeft weer wat weten te pakken denk ik) En er kwam een nieuwsgierige hoornaar langszoemen. Mijn man wou hem meppen maar dat mocht niet van mij Voor zover ik weet zijn hoornaarns niet agressief zolang er geen nest zit en ze komen niet af op zoetigheid. Vind ze echt prachtig!
Hier in de tuin valt het nog mee. Ze zitten voornamelijk in de klimop die aan de schutting zit. Weet iemand hoe het in lineushof is met de wespen?
Helaas biedt de situatie van een Amand geleden geen garantie... we waren twee weken geleden in de Efteling en 0,0 wespen. En nu stikt het er van...
Vorige week zaten er ook nog bijna geen wespen in mijn tuin. Dit weekend opeens een heleboel! Het schijnt nu de periode te zijn dat ze zeer actief zijn..
Nog steeds op twee handen te tellen hoe veel we er gezien hebben, maar V is net wel gestoken in een speeltuin
2 weken geleden op de camping in Brabant al vrij veel wespen. Zelf nog geprikt ook,evenals de buurvrouw op de camping Hier thuis (aan de noord Hollandse kust) soms een verdwaalde wesp maar kunnen nog rustig eten buiten en zelfs ijs, limonade of snoep is geen probleem. Volgende week gaan we naar Italie..hopelijk valt het daar ook mee