Wespen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    ik heb er nog geen gezien en wil het graag zo houden heb schijt van alles wat vliegt en kruipt kwa insecten dus kun je nagaan dat ik niet veel in me tuin zit altijd whahahahha

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik zou heel goed opletten dat je zoon geen etensresten aan zijn mond op handjes nog heeft zitten. Daar komen ze op af!! Hij kan wel naar buiten maar drinken en eten echt binnen doen. Wij zijn 3 jaar geleden op vakantie in tsjechie geweest daar was een wespenplaag was echt drama met de kinderen dus snap je goed. Maar met buitenspelen ging het prima alleen eten was drama!! Als we onderweg waren aten we in de auto met de ramen dicht heel gezellig ahum maar bij de picknicktafel was het gewoon gevaarlijk. Ze gingen op het brood enzo zitten. Ik ben zelf toen 2 keer gestoken maar de kinderen gelukkig niet!

3. Tese

Tese Niet meer actief

Yep maar blijkbaar zijn die rotbeesten daar hier niet gevoelig voor. Ik had dat gemaakt en dacht dat ik wel rustig in de tuin kon zitten. Nou ze kwamen met 3 tegelijk op mij af ipv die fles. Een week later zat er nog niks in!

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    hier nog iemand die echt panisch word wanneer er ook maar een wesp in de buurt is.... brrrrr!

het is bij mij TE erg (zeker als ik met kinderen werk!) ik stop onderhand met ademen wanneer er een in de buurt is:)
    laat staan dat ik stil kan blijven staan/zitten wanneer er een dichtbij is... en dan zeg ik wel tegen de kinderen "niet bang zijn , ze doen niks!;)

BAH! ik hou van de zomer, maar die beesten mogen HEEL SNEL weg!

5. Tese

Tese Niet meer actief

Hier hetzelfde! Van mij mag alles wat vliegt, kruipt en springt ter plekke doodvallen. Of ze nou nut hebben of niet.

6. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant

Is ook het domste wat je kunt doen!

De omstanders (andere wespen) die slimmer zijn en zien dat hun 'maatjes' in die plakfles zitten worden boos en agressief en gaan o.a. tegen die fles rammen. Laat staan wie ze steken.

7. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maar hier dus ook een angsthaas wat betreft wespen. Komt ook omdat ik vroeg in mijn tong ben gestoken + allergisch ben!

Wordt nog wat met ons meisje straks, en haar moet ik wijs maken 'ze doen niks, niet bang zijn!'.

Hier hebben we een probleempje. Er gaat een koningin (wesp) heel de tijd in gaten in de tuinmuur. Mn moeder wou het heel snugger snachts dichtspuiten met kit of pur.. Ja lekker slim, vreten ze zich weer naar buiten en zijn ze woedend!

Mannetje heeft gisteren het internet afgestruind en waarschijnlijk is ze een nest aan het maken in die muur (want we zien ook een soort vezeltjes, bolletjes, eitjes? langs de wand van dat gat). Het schijnt dat als je mierenpoeder verspreid over de plekken waar ze naar binnen gaan, ze dit met hun pootjes meenemen en het hele nest incl. zichzelf uitroeien. Dit gaan we dus proberen en werkt dat niet dan gaan we over op wespenspray ofzo, daar vallen ze ook van dood.

En voor iedereen die ook last heeft van veel wespen nu: Controleer alsjeblieft of ze geen nest maken in je tuin of in de muren v.h. huis. Anders: Maatregelen nemen voor het nest uitkomt (de eieren) anders ben je echt verder van huis en heb je geen leven meer v.d. zomer!

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Troetelbeer. Waardeloos zeg dat ze een nest aan het bouwen zijn bij jullie. Je kan het ook weg laten halen, hebben mijn ouders vorig jaar ook laten doen. Weet alleen niet meer wat dat kost kan het wel vragen??

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Wij hebben ook een keer een nest gehad en het door de gemeente laten verwijderen, koste ons niks.

Maar shit zeg als ze een nest bouwen in je tuin. Ben benieuwd of het mierenpoeder werkt.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een koningin steekt helemaal niet, die heeft geen angel.

Kruidnagel werkt goed, daar hebben ze een hekel aan.

Gewoon potjes met een laagje water en een aantal kruidnageltjes neerzetten.

De grote wespen die je nu ziet zijn allemaal jonge koninginnen. Had er gister ook 1 achter de luxaflex.

Hoe panischer je doet, je agressiever ze worden, het zijn echt aanvallers die beesten! Ik was ooit heel erg bang voor ze en rende steeds weg en ging gillen en met mijn armen slaan, totdat mijn vriend zei dat ik op een druk terras moest blijven zitten. Zolang ze in het bierglas zaten, zaten ze niet op mij en zo zie ik het nu nog steeds.

Gewoon geen zoetigheid buiten eten, dan komen ze ook niet.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Dat ze niet komen zolang je geen zoetigheid eet of drinkt dat is onzin natuurlijk he...

12. zogelukkig

Wespen leven van nectar, honingdauw van luizen, stuifmeel, plantensap, vruchtvlees en sap van rijpe vruchten (peren, pruimen onder andere), maar ook van vloeibare zoete voedings- en genotmiddelen bestemd voor menselijke consumptie (limonade, stroop en dergelijke). Het stuifmeel wordt meestal niet verzameld. Sommige wespensoorten beschadigen de planten om bij het sap te kunnen komen.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Idd, en er dan heet water op gieten, door die kruidnageldamp komen ze niet in de buurt.

14. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hahaha nou ik met allergie heb echt wel geleerd dat blijven zitten ook niet de optie is. Immers ben ik gestoken in mijn tong op het moment dat mijn moeder zei dat ik RUSTIG moest blijven zitten! Het heeft dus niet gewerkt!

Maar het is niet zo dat ik paniekerig met mijn armen in de lucht en gillend wegren. Al ben ik wel zo dat ik liever even wegloop als er eentje in de buurt is haha.

@ Nest laten weghalen; Ja dat willen we doen als onze twee eerste opties niet werken. Hier kost het namelijk wel wat om die nesten weg te laten halen en als we de koningin uitroeien dan moet het ook werken eventueel.

15. zogelukkig

Ik verdamp het ook wel in zo'n oliebrandertje.

Hier veel esdoorn met luizen, dus wel vaak feest.

Maar zolang ik niet met zoetigheid buiten zit, valt de overlast wel mee. Fruit eten we maar binnen in augustus.

16. zogelukkig

Er zijn nu nog geen nesten, ze zijn er nu wel een aan het zoeken. Hier veel oude schuurtjes en ik heb gister ook een koningin vermoord (nou ja; luxaflex dichtgehouden, volle zon erop, die lag 's avonds dus dood in de vensterbank), so be it!

17. Tese

Tese Niet meer actief

Dat is een heel mooi uitlegje maar je bewijst er niets mee hoor. Ze komen echt wel op je af als je gewoon buiten zit. En dan heb ik geen felle kleuren aan of een deo waar ze op af kunnen komen. Maar echt wel dat ze komen!

Overigens hebben wij vorig jaar ons houten tuinset weggedaan wegens wespen. Hij was echt erg mooi maar een wespenmagneet.

18. zogelukkig

Het is geen uitlegje, maar een feit dat ze van zoetigheid houden.

Als ik hoogzomer buiten zit met een boterham met kaas en een kop thee dan zie ik die krengen echt niet!

Ik heb trouwens alles van teakhout hier.

19. Tese

Tese Niet meer actief

Ja wij hadden ook teakhout en bij ons kwamen ze wel. Kunnen we geen woningruil doen? Blijkbaar zijn de wespen waar jij woont veel vriendelijker!

20. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik heb er nog geen één gezien en wil dat graag zo houden. Ik ben niet doodsbang voor die beesten maar zie ze liever gaan dan komen, dat wel.

Deel Deze Pagina