Wespen

Discussie in 'De lounge' gestart door luca75, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Hoe ben je erachter gekomen?

Vandaag zag ik er minder, maar wel een aantal die dan laag bij de grond over het gras vlogen.

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ze komen ook vaker in die spleetjes tussen de bakstenen van je huis. Mijn ouders hebben overal bijenbekjes (of bakjes....) er ingestopt. Gezien de naam weet ik niet of alleen bijen daar gaan zitten of ook wespen :rolleyes:

3. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Dit wist ik dus niet :) Net even gegoogled. Ben helemaal mee nu :thumup::D

4. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.958
    3.837
    113
    Vrouw
    Hier 2 jaar na elkaar een wespennest gehad op de zolder. 1 keer aan de westkant, ander jaar aan de oostkant en ik heb echt een wespenfobie. :roflmao:

Sochtends en s'avonds is het nest gemakkelijker te spotten vind ik. Dus dan rondjes rondom je huis wandelen.

Vorig jaar was wel gemakkelijk. Was aan het klungelen met de huissleutel, voelde een druppel terwijl de lucht helder was dus ik keek omhoog en zag echt enorm veel wespen enkele meters boven me. Voelde me echt stom dat ik het nog niet eerder had gemerkt maar tja bij de voordeur was niet in hun vliegroute om bij hun nest te geraken.

Jaar ervoor was moeilijker. Toen was de tuin wel in hun vliegroute. S'avonds had ik het nest kunnen vinden maar had wel enkele dagen geduurd. Was ook echt heel hoog waar dat nest was. Toen hadden we ook binnen wespen maar die waren gelukkig ellendig. Maar na het nest te laten behandelen, echt, honderden dode wespen in de zolder.

Deel Deze Pagina