Verhuizen: to do lijst regelzaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Kan ik die ergens vinden zoals contact belastingdienst ivm aanslagen?
    Waar adreswijziging doorgeven etc?

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    PostNL verhuisservice, die heeft ene hele lijst voor adreswijzigingen! Werkt super handig :)

3. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    PostNL idd. En let er verder op dat je bij webshops een ander adres doorgeeft. Pensioenfonds en alumniverenigingen uit de studietijd waren we destijds ook vergeten.

Succes met de verhuizing!

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad postnl. Die hebben ook een service dat ze al je pist doorsturen naar je nieuwe adres. Kost volgens mij eenmalig 30 euro. Ging helemaal goed bij ons en kon ook inzien waar ik nog m'n adres moest wijzigen.

5. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Huisarts en ziekenhuis niet vergeten ;) mijn huisarts stuurt 1 keer per jaar post (griepprik uitnodiging) en ik was hem helemaal vergeten.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

#6 Joycey, 29 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2016
    In elk geval deze adreswijzigingen:

Gas/stroom
    Waterschap
    Gemeente
    Woningbouw
    Alle lopende abonnementen tijdschriften
    Zorgverzekering
    Bank (ING, RABO, ABN etc.)
    Inboedel/opstalverzekering
    Autoverzekering
    Belastingdienst
    Telefoon
    Internet/televisie
    Webwinkels (H&M, Ulla Popken, BOL.com, Wehkamp)
    Huisarts
    Tandarts
    Ziekenhuis (ja, die sturen soms ook random brieven hoor!)
    Thuiszorgwinkel
    Werkgever (loonstrookjes e.d.)
    Vakbond
    Evt. kinderopvang/gastouderbureau
    Studie/scholen kind
    Thuisbezorgd.nl/New York Pizza

Voor de rest inderdaad de Post.nl verhuisservice gebruiken en alles wat anders geadresseerd is omzetten naar het nieuwe adres, maar ook zelf bijhouden wat je allemaal binnen krijgt in een jaar tijd en daar je adreswijzigingen doorgeven. Bijvoorbeeld als je sponsor bent van het asiel of als je bij Sanquin bloeddonor bent. Je kunt in je e-mailbox kijken of er nog bedrijven zijn die je bent vergeten.

Ik ben nationaal verhuiskampioen ofzo met iets teveel verhuizingen op mijn naam, waarbij ik geregeld 'last' heb van andermans post. Ook ben ik zelf nog wel wat dingetjes vergeten met de jaren - en juist expres dingetjes vergeten maar waar ik mij achteraf wel l*llig over voel omdat je dan de volgende bewoner opzadelt met jouw laksheid. Daarentegen heb ik dik 3 jaar gratis het blad "Jamie" gekregen; daar betaalde ze nog steeds 50 euro per jaar voor; maar was ze 'vergeten' op te zeggen en had dat niet in de gaten.

Inmiddels geef ik altijd via Facebook door aan de vorige bewoner wat ik allemaal toegestuurd krijg (en ik ben zelfs twee weken geleden even aan de deur van hun nieuwe adres geweest omdat het de spuigaten uit begon te lopen met deurwaarders vanwege een sterilisatie bij het ziekenhuis, beëindiging kinderopvang & afsluiting water op het nieuwe adres vanwege een betalingsachterstand) en ben zelf ook een paar keer terug geweest naar het vorige adres om de rest op te halen.

7. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.173
    1.849
    113
    Vergeet niet de standen op te nemen in het nieuwe huis.
    en bij huur rekening houden met dubbele huur.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Deel Deze Pagina