Wespennest

Discussion in 'De lounge' started by Que, Jun 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Que

Que Niet meer actief

Zijn we net planten uit de tuin aan het halen, stuiten we op een wespennest. Zijn we allebei gestoken. Pff. Ik ben alleen heel erg gestoken en zit nu met een diikke opgezette knie met heel heel heel veel pijn!!!!

2. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Au! Dat is balen. Heb je het nest wel kunnen verwijderen? Heb een keer een nest in de spouwmuur (au/ou?) gehad en die beesten worden echt agressief in september. Kon niet eens mn was meer ophangen buiten!

3. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

Feb 23, 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kan bij de meeste tuincentra spul krijgen om in je muur of de grond te spuiten

dit dood de beestjes bijna gelijk

hebben wij ook gedaan in de muur en 24 uur later geen beestje meer te bekennen

verders sterkte

4. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Wat een schijtbeesten zijn het toch.

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    wij hebben er een hangen in de heg! Hoe komen we daar vanaf dan???

6. Que

Que Niet meer actief

Wij hebben de ongediertebestrijding laten komen. Koste normaal gesproken 35 euro maar omdat het weekend was 47,50. Vind ik persoonlijk niet duur. Die heeft gespoten en de konigin gedood. Ook heeft hij het honingraad meegenomen. Het was een nest voor ongeveer 400 tot 500 wespen.

Durf echt de achtertuin niet meer in. Mij te gevaarlijk brrrr. Vriendlief wil morgen nog steeds gaan bbq-en. Nou mij echt niet gezien hoor in de tuin.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hadden er een in ons schuurtje. Via de gemeente en andere bedrijven kan je het weg laten halen... maar is niet gratis!
    Hebben uiteindelijk via marktplaats iemand geregeld, was stukkie goedkoper, hij zou terugkomen als ze niet weg bleken te zijn.
    Na een paar dagen leek er geen wesp meer te zitten, dus hebben we het nest weggehaald... alleen werden de wespen die er stiekem toch nog inzaten beetje boos!!! als ik wist dat ze nog leefden had ik die man weer gebeld, nu hebben we wat anders gespoten en de konigin gedood. En ze zijn nu wel weg! (nest is ook kapot en weg gegooid).

Het advies is om het niet zelf te doen, maar je kan bijvoorbeeld via de dierenambulance aan adressen van personen die het verwijderen. Ik zou het wel zo snel mogelijk laten verwijderen.

8. Nettie

Nettie Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    4,016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Mijn zusje heeft het gehad, die hebben iets met koffie en een kaarsje oid... Helemaal precies weet ik het niet, geloof in een schoteltje koffie doen (koffie poeder geen gemaakt of koffiepprut) iets met aluminiumfolie en een kaarsje, zal even kijken of ik het kan vinden op internet voor je!

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    4,016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Waxinelichtje op in een potje, aluminiumfolie erop en op het folie koffie(poeder) (dus geen prut of vloeibare) en dan maar laten roken, gaat het heel erg, en stinkt geloof ik ook maar het werkt als een trein, bij zusje zijn ze weg!

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    4,016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Oh en de prikplek ff uitzuigen eventueel en daarna met een watje oid natuurazijn opdoen! Schijnt erg goed te zijn.

Hoop voor je dat het snel weer wat beter gaat, weet hoe pijnlijk het is!

11. Nettie

Nettie Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    4,016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
  12. Que

Que Niet meer actief

@nettie

Er komen nog steeds wespen aan vliegen. durf echt niet naar buiten :(!! Mijn buurvrouw heeft idd de steek uitgezogen met een speciaal app. ik kon de mijne nergens vinden. Dat azijn er op dat doet echt zeer!!! De steekplek brand nog steeds maar t is wel gewoon te doen.

Mijn vriend is ook gestoken op zijn arm maar dat is echt een heel klein plekje. Ik ben gestoken door mijn legging heen naast mijn knie en dat is echt een plek van nou 5 bij 5 cm zo ongeveer.

Ik had zelf al 1 buxusboompje weggehaald en echt de buxus die er naast stond was het nest. Ben zo blij dat ik niet verder was gegaan!!!!! Voor het zelfde geldt had ik dat wel gedaan (was toen alleen) dan had ik denk ik helemaal aangevallen geweest brrrr moet er niet aan denken!!!

13. bibi2009

bibi2009 Niet meer actief

om een nacht merrie van te krijgen bah vieze beesten.

14. Nettie

Nettie Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    4,016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Blijven ze komen??? Anders miss wachten tot vanavond wat later? Miss dat ze dan weg zijn? Geen idee hoor... ik noem maar iets, want dat met die koffie enz kan miss sowieso het beste 's avonds (vanwege stank e.d.).
    Wat een grote ple zeg! Ben je allergisch miss?? Wel es eerder geprikt door een wesp? Ik heb trouwens ook 1 keer een steek gehad en idd de azijn doet megazeer maar het schijnt erg goed te werken (ik dacht omdat het dan sneller pijnvrij is ofzo? of dat je er daarna gewoon geen/weinig pijn meer aan hebt)
    Iig sterkte ermee is écht superpijnlijk, hoop dat ze snel weg zijn en je weer fijn je tuintje in kan!

15. Que

Que Niet meer actief

Kan het nu niet meer zo goed zien. Kijk morgen wel of ze weg zijn.... brrrr.

Ging net even een klein rondje wandelen met de kleine en dacht echt overal gezoem te horen. Krijg er iedere keer weer kippenvel van.

Ben al een keer eerder gestoken. Dat is ongeveer 10 jaar geleden. Weet niet of ik toen ook zo'n grote plek had.

Ik hou het gewoon even goed in de gaten. Gelukkig werkt mijn buurvrouw op de ambulance dus als er echt iets is dan bellen we haar gelijk. Maar ik hoop gewoon dat het vanacht wat minder wordt.

Share This Page