Ik ben eergisteren in mijn been gestoken door een wesp (grrrr, rotbeest). Na de nodige pijn heb ik nu vreselijke jeuk op en rondom die plek. Azaron smeren helpt maar heel even. Wie heeft de tip om van die jeuk af te komen?
Wat bij mij altijd heel goed helpt is SRL gel er op doen. Is helemaal niet voor insectenbeten bedoel maar werkt er wel heel goed tegen.
Allergie pilletjes tegen bv hooikoorts bij bv Kruidvat te krijgen, maar ja heb je nu niet veel aan he... Ken je niet iemand die die pilletjes heeft?
Geprobeerd om uit te zuigen met zo'n ding uit het 'Eerste hulp bij steken pakketje'. Daarna schoongemaakt met alcohol. Azijn lijkt ook niet te werken, het jeukt nu nog als een malle. Toevallig hebben we die hooikoortspilletjes liggen en ook nog SRLgel. Die ga ik nu maar eens proberen. Tandpasta gebruik ik als laatste redmiddel
Azijn. Je zou ook nog in de apotheek kunnen vragen om een zalf of lotion met lidocaine en levomenthol er in. Dat verdoofd het en helpt tegen de jeuk. Ik heb hier een apotheek die het zo verkoopt (onder de naam insektenbetenlotion), maar kan ook zijn dat je een recept nodig hebt. Sinds ik dat heb ontdekt, zweer ik daar bij!!
Ik ben gisteren geprikt door een bij in mijn grote teen. Na de gebruikelijke pijn direct na de steek, nergens meer last van. Enkele uren laten, na op hoge hakken te hebben gelopen, heb ik ineens zo'n pijn met lopen wanneer er gewicht op die teen komt. Zouden de tips van de genoemde site nog wel werken? Op internet heb ik gelezen dat de pijn tot een week kan aan houden, dus neem het maar voor lief. Maar ik wil graag hardlopen en dit kan nu natuurlijk niet! Hoop dat er iets wat de pijn kan weg nemen?
Uitzuigen werkt allang niet meer, een wesp heeft 1 tiende nodig zijn gif te verspreiden dus uitzuigen is achterhaald Prikweg helpt hier super tegen de jeuk hebben ze ook weleens bij de Action