buren nog steeds buiten, kan echt niet slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flipper2288, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    Mijn buren hebben vakantie en zitten nu bijna elke avond buiten. Ook nu weer, samen met andere buren die kennelijk ook vrij zijn morgen.
    Mijn man slaapt gelukkig overal doorheen, maar ik kom echt niet in slaap. Ik doe er nu maar niet eens moeite voor.
    Eergisteren had ik mijn ramen dicht gedaan, toen ging het wel, maar het is dan zo warm, niet normaal. Om half 3 waren ze naar binnen, dus konden eindelijk de ramen weer open.
    Ze hebben gelukkig hun muziek een uurtje geleden uitgedaan, maar hun stemmen reiken zo ver en ik ben een hele lichte slaper (vooral nu....) Rende net naar boven, dacht: ik hoor wat, maar was de buurman die hout aan het hakken was voor de vuurkorf????

Maar.... wat is nu "normaal" gedrag?
    Het is al bijna half 2 en een doorde weekse dag.
    Ik weet dat ze vakantie hebben, dus ik weet nog max anderhalve week en dan is het weer rustig 's avonds.
    Ik ben lekker met verlof, dus ik zou overdag kunnen slapen, maar dan hebben ze de hele dag de radio aan in de tuin en daar lig ik ook wakker van..... zucht

haha... zo lekker van me af gezeurd.....

2. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hallo,

pff wat irritant zeg voor jou. Ik had waarschijnlijk al vriendelijk gevraagd om naar binnen te verkassen. Mijn grens ligt doordeweeks toch wel rond 23 uur, daarna begin ik lichtelijk te koken van binnen :D.

succes de komende week

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    ja ik zou ook echt balen hoor! Vervelend zeg. Dacht gelijk aan oordoppen? Heb je dat al geprobeerd.

4. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Ik zou de tip van miepje77 proberen als je dat niet al doet. Maar ik begrijp dat het echt heel vervelend is, ik slaap ook super ligt en slecht en ik woon (gelukkig nog 3 a 4 weken) boven kantoor van mijn vriend en daar is de buurman elke ochtend heel vroeg heerlijke muziek aan het draaien en altijd dezelfde cd hahaha maar super irritant maar ja ik kan moeilijk naar hem toegaan he jo ik lig nog te slapen whahahahaha op een industriterein hihihi.

Ik ben wel wat geduldiger, ook omdat mijn buren straks ook ons kindje zullen horen huilen en als ik een keer een cdtje op wil zetten wil ik dat gewoon lekker kunnen doen en me dan niet schuldig voelen dat ik de week daarvoor bij hun heb zitten klagen. Ik zou zeggen nog ff volhouden en hopen dat ze zelf merken dat ze niet al te sociaal zijn op zulke tijdstippen.

Maar ja ieder zijn manier.

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik ken de irritatie. Helaas heb ik ook van die 'buren', alleen wonen zijn een hele flat verderop. Totaal niet doorhebbend dat het best wel kan galmen tussen die gebouwen in, zitten ze tot midden in de nacht te ouwenelen op vol volume.
    Kijk, als je lekker buiten wilt zitten en je houdt je stem gedempt (wat ik logisch vind 's nachts), best, maar zo duidelijk praten dat ik 't kan volgen...
    Bij directe buren stuiter ik even m'n balkonnetje op om te vragen of ze misschien iets zachter kunnen doen, maar bij die buren gaat dat lastig, zonder dat ik zelf over straat moet gaan roepen...

Nog maar een keertje omdraaien en hopen dat ze ophouden dan... ;)

Ik zou er bij directe buren gewoon vriendelijk wat van zeggen en als je 't zo zegt van 'ah, 't klinkt echt hartstikke gezellig en logisch natuurlijk dat je lekker van je vakantie geniet, maar ik kom er totaal niet door in slaap en ik ben al zo moe dankzij de zwangerschap', klinkt 't ook niet zo erg toch?

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als het nou in het weekend zou zijn, dan zou ik zeggen "maak je niet druk" (ik heb namelijk van die buurtgenoten die op zaterdag om ca. 01.00 uur komen klagen, ja dag denk ik dan, het is weekend), maar doordeweeks vind ik dat je er best vriendelijk wat van kan zeggen. Het is tenslotte niet voor iedereen vakantie. Vraag ze gewoon of ze er rekening mee willen houden (= iets zachter praten) dat je man de volgende dag weer moet werken (weten hun veel dat ie er doorheen slaapt) en moeilijk in slaapt komt.

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    En als ze 'n kind hebben dat moeilijk slaapt, daar wakker van wordt en vervolgens niet meer wil slapen? Moeten ze dan ook niet zeuren, omdat het toevallig weekend is?

;)

8. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Hey heb jij soms de zelfde buren als wij?? Hier is het ook regelmatig feest, ze hebben zelfs een karaoke machine aangeschaft en gaan daar doordeweeks vrolijk midden in de nacht in lopen kraaien.
    We hebben al een paar keer op het punt gestaan de politie te bellen, maar het zijn nogal aso's, dus we zijn een beetje bang voor wraak actie's.
    gelukkig word hun huis volgend jaar gesloopt, dus dan zijn ze weg, voorlopig toch maar even uithouden, en als het echt erg word bellen we toch de politie maar.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ze hebben geen kinderen. Bovendien is het enige wat we doen buiten zitten en kletsen en wat lachen, geeneens muziek aan. Ik ben van mening dat als je in een rijtjeshuis woont je niet moet gaan mekken als je in het weekend (door de weeks vind ik een heel ander verhaal) geluiden van elkaar hoort. Als je dat niet wilt ga je maar in een hutje op de hei wonen. Onze directe buren hebben 2 kinderen en die komen nooit klagen. Het probleem in mijn wijk is dat wij de enige jonge mensen zijn (op mijn buren na dan, die zijn ergens halverwege de 30) en mijn buurtgenoten het dus niet gewent zijn om wel eens geluiden van een ander te horen. Het is een wijk met ook een aantal duurdere woningen en daar wonen geen mensen van onze leeftijd. Ik kan me voorstellen dat het een heel ander verhaal is als je keihard muziek aan hebt of loopt te schreeuwen, maar dat ik dus bij ons zeker niet aan de orde.

Even behoorlijk off-topic deze persoonlijke situatie, maar ik wil even duidelijk maken dat ik heus geen aso ben ofzo :p, maar sommige mensen gewoon overal wat over te zeuren hebben (en daarmee doel ik dus niet op TS).

10. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Ik ben ook van mening dat het geven en nemen is!

Dus ja meningen zijn verdeeld zoals altijd, maar goed de meeste mensen weten wel een beetje wat normen en waarde zijn, toch. Ja tref je het echt niet als je net van die aso's naast je hebt die dat dus niet kennen, maar verder vind ik ook wel dat sommige mensen echt meteen kunnen gaan zitten klagen, je mag toch ook wel leven en lol hebben vind ik. Zoals ik al zei geven en nemen vind ik, ik heb wel eens last van mensen en zij wel eens van mij ;)

11. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    vind dat iedereen rekening me elkaar moetg houden, hier klagen we wel hoor, als het na 23uur is doordeweeks, en de muziek gaat heel hard ,in het weekend zijn we milder.
    Her loopt wekker m half 6 aff door de weeks.

Verder probeer te praten met je buurman, vraag hem gewoon, kan het wat zchter? Ben nu me rust erg nodig.

12. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Ik heb ook van die buren......Ze zijn nu aan het verhuizen, dus heb ik er nu weinig last van. Helaas komt haar broertje er dan wonen....... Er moet zoveel mogelijk bier in bij ze en dan zo hard mogelijk in dialect praten...GRRRR
    Ik heb oordoppen die goed werken. Er wat van zeggen doe ik wel eens, maar ze lachen me gewoon uit.

Naast mij is een gebouw voor verenigingen. De schaakclub heeft sinds een paar weken de geoonte om de deuren volledig open te zetten, omdat het zo warm is. Mijn dochter slaapt echter aan die kant en hoort dus al die stemmen. Bovendien gaan ze ook na elke zet naar buiten om te roken. Ben er woensdag heen geweest, maar kreeg echt zo'n blik van zeikwijf!!! Ik heb nu bij het bestuur geklaagd en ik word er nog over teruggebeld... Het ergste is, ze zijn gewoon verplicht om de deuren dicht te houden. Dan vind ik op een kier staan niet erg, maar ben ik toch een zeikwijf!!!!!

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Weekend of geen weekend. Ik ben van mening dat als je in een buurt samenwoont (bijvoorbeeld flats en rijtjeswoningen) dat je best van elkaar mag verwachten dat je rekening met elkaar houdt. Sommige mensen kennen geen weekenden en moeten gewoon de volgende ochtend aan de slag, of hebben andere verplichtingen. Zeggen dat iemand toch niet werkt, of toch geen kinderen heeft is voor mij echt geen excuus (sorry, maar dan ben ik maar een muggenzifter). Als iemand door jouw lawaai niet kan slapen en vervolgens vriendelijk vraagt of het wat minder kan, staat mijns inziens na een uur of elf 's avonds zeker in zijn of haar recht.

Natuurlijk kan je een keer een feestje hebben, maar ik denk dan: overleg het gewoon even met elkaar. Niet dat je toestemming nodig hebt een feestje te mogen geven, maar je kan toch minimaal het fatsoen hebben je buren ervan op de hoogte te brengen en eventueel met hen te overleggen wat een redelijke eindtijd is voor harde muziek e.d.

Mijn buren zitten ook hele avonden buiten. Ik ben er niet echt kapot van, omdat ze precies onder ons slaapkamerraam zitten, maar goed... gelukkig is er geen muziek. Ik merk inderdaad wel dat ik nu tijdens mijn zwangerschap lichter slaap, dus de irritatiegrens is nu eenmaal ook wat eerder bereikt. Dat ligt dus niet zo zeer aan mijn buren, maar aan mij. Neemt niet weg dat ik vind dat je toch wel een beetje rekening met elkaar kan houden. Of ben ik nu echt zo'n zeur?

Groetjes,
    Josien

14. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Dat is inderdaad een heel vervelend iets!! Ik heb hier hetzelfde, maar dan bijna de hele dag door.

3 buurmeisjes tussen de 4 en 1 jaar, die alleen maar kunnen schreeuwen, schoppen en slaan. Moeders hobbelt er tussendoor met haar was en poetst de hele dag haar huis. Ik zit hier vaker met de deur en de ramen dicht dan dat ik lekker van mijn tuin geniet. Pal tegenover woont een vriendin met ook twee meiden en die zijn exact hetzelfde. Het zou een stukje cultuur kunnen zijn? Het zijn marrokaanse buren, wel heel lief hoor, maar die kinderen. Ik kan er echt van over mijn zeik raken, vooral in de laatste weken van mijn zwangerschap. En nu weer omdat ik overdag met dichte ramen zit, omdat anders ons meisje compleet van de leg raakt!

's avonds is onze buurt net een speelparadijs op dit moment en dat begrijp ik dus ook niet. Kinderen die tot 23:00 uur gewoon buiten spelen, gillen, rennen door de steeg, snoeihard liedjes zingen. En dan heb ik het over een leeftijd van pak m beet 6/7 jaar oud. Het zal wel aan de buurt liggen, we zijn ook druk aan het plannen om hier weg te gaan... bah bah.

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Rekening met elkaar houden werkt twee kanten op. Dus:
    1. niet te veel herrie maken als het laat is, geen harde muziek en niet brullen (eventueel melden als je echt een party geeft);
    2. niet zeuren als je dan wel eens wat van elkaar hoort, omdat er een feestje/visite of wat dan ook bij de buren/buurtgenoten is.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat rekening met elkaar houden dan dus betekend dat 1 partij er maar rekening mee moet houden dat de ander en wel eens last van zou kunnen hebben.

Mijn ervaring is dat mensen (iig bij mij in de buurt) veel dingen al snel als "last" bestempelen. De dame die bij mij aan de deur stond verwachtte (jaja, het was geen vraag ze verwacht het, nou dan heb ik al helemaal gegeten en gedronken) dat het voortaan om 12.00 uur stil zou zijn. Nou sorry hoor, als het zomer is ga ik niet om 12.00 uur al binnen zitten (op een zaterdag) en dat zij mij dan kunnen horen vind ik dan heel jammer van hun. Maar zolang ik niet schreeuw en niet de muziek aanzet moet ze gewoon niet zeuren.

16. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Oh ja.. ik was ook bijna "blij" toen ik werd opgenomen in het ziekenhuis met week 39. Helaas... daar werd de afdeling verbouwd! Op de opnamekamers ging het nog wel, maar na mijn keizersnede op de afdeling was heel bijzonder. Ik had een kamer alleen (ideaal vond ik dat, kon ik lekker ongeneerd huilen enzo en lekker zonder pyama liggen enzo), maar met uitzicht op de bouwplaats. 's morgens om vijf uur begon het bal en was er een en al actie op de steigers. 's Nachts moest het raam ook dicht omdat ik tevens zicht had op zeer luidruchtige koelsystemen. De dag dat ik naar huis mocht, was ook de dag dat de afdeling zou verhuizen (tijdelijk). Er was niets meer te vinden. Verpleegsters die op en af renden en op mijn kamer kwamen zoeken of er toevallig nog handdoeken waren, hydrofielluiers etc. etc. En toen ik de gang op liep om te douchen, werd ik zowat omver gelopen door een stel verhuizers met allemaal karren met zooi erin. Een leuning om vast te houden had ik ook niet meer, die waren ze er al aan het af schroeven. Dat was raar hectisch joh.. ik ging bijna weer verlangen naar mijn buurmeisjes. Maar ok... daar ben ik nu ook wel van terug gekomen ;)

17. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    He dames, bedankt voor de reacties.
    We woonden hiervoor in de stad (centrum van Den Haag) en dat was nog net een tikkeltje erger. Hadden zelfs op een gegeven moment onze slaapkamer verplaatst. Ik had gehoopt dat het hier wat rusitiger zou zijn en gelukkig is dat het meestal ook wel.

Het is idd geven en nemen, en wij zitten ook heus wel eens bij hun in de tuin, maar idd vaak alleen in het weekend en door de weeks echt niet nog om 2 uur 's nachts. Wij draaien zelf ook nooit muziek in de tuin.

Ik kijk het nog even aan, want ik weet dat het normaal niet zo erg is, en dan zal ik er een keer over praten met hun.
    Ik merk gewoon dat ik me op dit moment aan veel meer dingen kan storen dan normaal en ik wil me ook niet door de hormoontjes laten leiden. Ik lag me vannacht (ze waren binnen, had de ramen weer open gedaan) zelfs te irriteren aan de fontijn die de andere buren in de tuin hebben... hahaha...
    dacht: potver, moet al zo vaak naar de plee, lig hier ook nog eens naar kletterend water te luisteren.... hihi
    het moet niet gekker worden, dacht ik vervolgens.

Succes aan iedereen die ook graag minder volume van de buren mee zou krijgen!

18. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Goh, het lijken ook wel mijn buren waar je het over hebt. Heel irritant! Ik heb laatst de politie gebeld, niet om te klagen, maar om te vragen wat normale tijden zijn. Na 23.00 moet het rustig zijn. Onze buren begonnen na een avondje in de tuin tot diep in de nacht rustig om 7.00 uur met klussen, waar wij echt helemaal gek van werden. Helaas mag dat wel...
    Ik zou zeggen, probeer er eens met ze over te praten, misschien hebben ze zelf niet in de gaten dat anderen er last van hebben.

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    iedereen kan rekening houden met elkaar alleen is dat voor vele verdomde moeilijk.
    Ik vind ook dat je in het weekend best tot 04.00 uur in de morgen buiten mag zitten praten mits het op een normale manier is.
    Ik beslis nog altijd zelf waar ik zit en wat dik doe in mijn eigen huis en ik wil echt wel rekeing houden met de buren door zachter te praten en uiteraard geen muziek meer aan te zetten.
    Als er echt mensen hier in het blok huizen aso bezig zijn en ik al een aantal keer aan heb gebeld om te vragen of het zachter kan en er wordt iet geluisterd, dan bel ik de politie.
    Dit uiteraard als de muziek echt snoei hard staat en het is inmiddels na 01.00 uur.
    Feestje is prima maar na 01.00 uur is het afgelopen met de herrie, ik heb ook mijn rust nodig zwanger of niet.

Ik hb dus directe buren gehad die na 4 keer aanbellen en over de schuttng vragen of het zachter kon nog niet wilde luisteren.
    Uiteindelijk tegen een uur of 5 werd ik boos ( mijn vent is daar dan een softy in ofzo) en heb de politie gebeld.
    Had ik veel eerder moeten doen maar ik mag dan niets zeggen van mijn vent.
    Moest die middag van half 3 tot half 11 werken grrrrrr.
    Pas toen de politie kwam hielden ze op eindelijk.

20. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Het lijkt of je het over mijn buren hebt.

Nou ben ik echt geen zeikerd, en als ik 's avonds last van ze heb doe ik wel wat herriestoppers in. Maar vind wel dat het op een gegeven moment wat rustiger moet worden.
    Als ze echt tot 3u door willen gaan, dan zou ik zeggen ga na 1u binnen zitten.

Het huis naast ons staat leeg, maar de mensen die dáárnaast wonen zijn vaak ook erg lawaaierig (is dat een woord :)?). Het zijn mensen van rond de 24 die erg van hardcore muziek houden, en dat laten ze weten ook! Je hoort ze vaak van 2 huisblokken verder met de auto aan komen rijden ;). Maar goed, als ik ze vraag wat zachter te doen dan gaat de volumeknop ook meteen een stuk naar beneden.

Kan zelf wel tegen een beetje herrie, als ik zelf bezoek heb of wat dan ook horen ze dat vast ook wel. Maak er me meer zorgen om dat ons kleintje straks steeds wakker schrikt.

Maar als je er echt veel last van hebt zou ik gewoon vragen of ze wat zachter kunnen doen.

Deel Deze Pagina