Wespensteek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lucia, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Pfff ons Alyna is daarnet gestoken door een wesp!
    Ben gauw met haar de apotheek gelopen voor een zalfje, en moets goed in de gaten houden dat de roodheid/zwelling niet verder zou uitbreiden en ze geen last van andere dingen krijgt.
    Misschien stom, maar ben dus doodsbang dat ze een ernstige allergische reactie krijgt. :)
    moest het even kwijt!

2. Hester

Hester Niet meer actief

Onze kleuter is afgelopen week ook gestoken door een wesp: zielig he?

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja echt zielig!
    t' Is wel een bikkel mijn meisje, ze heeft amper gehuild. Zegt nu nog heel af en toe 'doet nog een beetje pijn hoor!' maar verder niks.
    Het is ook al minder rood dus ik denk dat ik dan mag aannemen dat het wel 'safe' zit.

Rotbeesten!

4. Dana

Dana Niet meer actief

idd rotbeesten!! echt veel dit jaar je wordt er niet goed van! hopelijk gaat het goed met je meisje! ;)

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja ze is vrolijk aan het spelen nu dus ze lijkt er gelukkig niet echt een reactie ofzo op te krijgen. :) Mama gaat straks nog wel een keertje extra kijken als ze in bed ligt. :p Het zijn er idd echt veel dit jaar!

6. Dana

Dana Niet meer actief

hahaha, dat zou deze mama ook doen :D

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Er is een wespenplaag op het moment! Hier zit het ook vol ermee & ook mijn zoontje is vorige week (notabene ook nog in zijn nek) gestoken... Bah!

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Aah wat sneu, ik ben er ook zo bang voor.

Ik wou vanmiddag met mijn zoontje naar de speeltuin, maar er zaten ineens 4 wespen bij hem. Vermoedelijk van de limonade die op zijn shirtje zat. Dus toen toch maar weggegaan.
    Mijn zoontje boos en verdrietig natuurlijk, maar ik bleef maar wespen wegslaan. En ben zo bang ook voor een allergishe reactie, aangezien ik zelf ook een keer een heftige reactie heb gehad van een wespensteek.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier gelukkig nog geen wesp gezien, maar ik ben zelf wel panisch ervoor omdat ik er allergisch voor ben geworden, ben in m'n leven 3 keer gestoken en het schijnt dat je er steeds heftiger op gaat reageren. Meestal reageer je na 1 steek niet zo heftig, maar zielig blijft het natuurlijk wel voor zo' kleintje en het is erg schrikken!

10. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    @snoopy, pas maar op dan. Heb je wel zo´n prikpen bij je? Mijn vader is nl zeer allergisch voor wespensteken en heeft een keer bijna het loodje gelegd daardoor. (binnen tien minuten) Hij is nu ge´desensibiliseerd´ in het ziekenhuis, fijn idee!
    Afijn, het zijn gewoon ook rotbeesten en als ze steken doet het gemeen pijn! Wat een bikkel zeg die Alyna, dat ze niet eens gehuild heeft! En gelukkig dat ze er verder niet op gereageerd heeft.

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja ze is idd echt een bikkel! Ben in m'n zwschap eens gestoken door een bij en heb dus gejankt vd pijn. :) Ben ook meerdere keren door wesp gestoken en het is idd flink pijnlijk! Ik wist trouwens niet dat je er steeds heftiger op gaat reageren!
    @lovelydk; aaah sneu is dat he? En in z'n nekje ook nog! Bij ons Alyna was het haar beentje. Nog steeds geen idee wat er gebeurd is trouwens, we zaten nota bene ergens binnen en ze liep gewoon rustig rond.
    Ben zo blij dat ze er verder geen last van heeft, er was al bijna niks meer van te zien bij het naar bed gaan!

12. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik heb altijd een Bite away apparaatje bij me. Werkt op batterijen. Het breekt na de steek of beet door warmte meteen het gif af. Ik vind het ideaal en alle smeerseltjes en uitzuigapparaatjes kun je wat mij betreft in de prullenbak gooien als je dit in huis hebt.

De Bite Away voor slechts

Voor de goedkoopste prijs moet je wel even googelen. Ik heb hem gewoon bij onze eigen apotheek gekocht toen ie daar in de aanbieding was. Het is het geld dubbel en dwars waard.

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Thanx voor de tip, dat lijkt me idd erg handig! :)

14. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Jakkes, ik wist niet dat je daar steeds gevoeliger voor wordt. Ik ben zelf als baby gestoken, en daarna toen ik 26 was, en vorig jaar ook, in dezelfde minuut dat mijn oudste van de tweeling ook gestoken werd :(. Nog maar 7 maandjes oud... Wat vond ik dat rot zeg!

Gelukkig reageren we er tot nu toe niet sterk op.

15. appelthee

appelthee Niet meer actief

de huis tuin en keuken tip.

een kommetje met water daar 1 of 2 schijfjes citroen in doen. maar in de citroen kruidnagel doen

ik werk in de horeca en krijg vaak met wespen te maken ben ook als de doods voor die beesten hoor... en dan zet ik gewoon bi jde gasten zo'n schaaltje oppe tafel ..en soms zie ik er nog een enkele

het zal wel wat lastiger worden als je in de speel tuin bent hahaha

16. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Bij de eerste steek hoef je je niet snel zorgen te maken, wel in de gaten houden.
    Bij de volgende keer moet je wel alerter zijn op eventuele heftige reacties, dan heeft het lichaam al dan niet antistoffen tegen de wespesteek opgebouwd en kun je pas zien of iemand allergisch is.

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Thanx, ik zal er de volgende keer zeker op letten!

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier acht ik de kans klein.. ze begint al te gillen voor een onweersvliegje.. totale paniek bij een wesp.

overigens dat het steeds heftiger word is enkel als je er gevoelig voor bent... bij "normale" mensen is dat niet.

Deel Deze Pagina