Blaasjes in de mond?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by horselover, Aug 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Sinds vorige week maandag heeft ons meisje koorts, woensdag zag ik ineens allemaal blaren op dr tong zitten. Donderdag HA gebeld, mocht het de volgende dag nog zo zijn ff langs komen.
    Vrijdag langs geweest, hij zag idd allemaal blaren/puswondjes op de tong en inde mond. Hij dacht aan vit. C gebrek (leek mij sterk maar goed).
    Zatermorgen had ze inmiddels al 3 dagen geen hap eten gegeten en in 2 dagen 2 slokjes water gehad. Ze had geen plaspamper dus smiddags naar de dokterswacht, zijn conclusie keelontsteking en ontstekingen in de mond. Ab mee gekregen en die meteen gegeven.

Ze drinkt wel weer, en ze heeft nou in 5 dagen 2 bakjes vla gegeten.
    Maar het slapen is echt een DRAMA, ik word er doodmoe van. Al een week slaapt ze bijna niet.
    Ze heeft vannacht bij elkaar geteld 1,5 u geslapen en daarna kronkelt ze weer over het bed schreeuwend van de pijn.
    Overdag gaat het redelijk, dan speelt ze wat en tussendoor veel huilen.
    Maar de avond en nacht zijn echt killing.

Is het niet raar dat ze nou nog zoveel schreeuwt? Lijkt mij dat het nu zolangzaam aan wel ietsje beter moet worden?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm zou gewoon de huisarts nog even bellen dat ze echt gilt van de pijn en dat dat niet de bedoeling kan zijn.

onze huisarts doet telefonisch consult en daar kun je ook gewoon advies vragen en dan zegt hij evt. of het slimmer is om langs te komen. Erg handig want je zit dus niet voor niks in de wachtkamer en je hebt toch je advies. Vind de huisarts dat een afspraak wel beter is dan kun je vaak dezelfde dag nog terecht.

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Mijn dochter heeft stomatitis gehad (pijnlijke mondslijmvliesontsteking) die heeft geschreeuwd totdat ze er schor van was. Nadeel is dat er voor stomatitis geen medicijn is je kunt alleen pijnstilling toedienen. En je hebt spul waarmee je plekjes aan kunt stippen zodat die tijdelijk verdoofd zijn alleen het aanstippen zelf gaf een branderig gevoel waardoor ze nog harder schreeuwde (voor zover dat ging) en het verdoofde gevoel hield ook maar heel even aan dus dat was niet echt een succes. Het "geluk" bij mijn meisje was dat ze er bovenop ooronsteking kreeg en daarvoor antibiotica heeft gekregen hierdoor is ze toen gelukkig redelijk snel opgeknapt. Dus ik zou als ik jou was zeker de HA nog een keer inschakelen.

4. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    ons dochtertje heeft het ook gehad afgelopen mei. Haar hele mond zat vol. Heeft een week geduurd voordat ze weer goed at. Ook 's nachts was ze veel wakker, soms wel 3x per nacht en dan kon ze 1 slokje water drinken en dan was het weer huilen.
    Wij hebben uiteindelijk Nystatine, na eerst wat anders te hebben gehad, gekregen. Dat hielp als wel een tierelier.
    Hopelijk gaat het snel beter met jullie dochter

5. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Meiden bedankt voor de reacties.
    ALs het stomatites zou zijn dan zou je zeggen dat de ab aan zou moeten slaan?
    Ze heeft ook haar hele tandvlees ontstoken, herkenbaar?
    Ze leeft nu op een beetje vla, ik kijk de nacht aan als het nog zo gaat dan ga ik morgen naar de ha.

Het probleem is dat ze niet eventjes wakker is maar gewoon bijna helemaal neit slaapt savonds en snachts! Het is een drama.....De nachten worden alleen maar erger.
    We zullen zien hoe het vannacht gaat.
    Overdag ging het vandaag goed, maar nu tegen de avond begint het gedonder en gejammer weer. Erg zielig!

6. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Dat hoeft niet perse wij hebben er destijds zelfs niks voor gekregen behalve pijnstilling. Wij kregen pas wat toen ze ook nog oorontsteking erbij kreeg. Maar toen waren we al een paar dagen en 3 doktoren verder. We waren ook nog op vakantie in Duitsland toen ze zo ziek werd (wel gelijk naar huis gekomen). Alle artsen afzonderlijk van mekaar gaven ons wel hetzelfde antwoord voor wat betreft medicatie. Google maar eens op stomatitis dan kun je er veel over vinden en ook hoe pijnlijk dit kan zijn. Mijn schoonvader heeft stomatitis gehad als bijwerking van de chemo en van hem weet ik hoeveel pijn dit deed dus toen ik hoorde dat mijn dochtertje dat had gingen bij mij alle alarmbellen rinkelen. Op zich niet raar dat het in de avond/nacht voor nog meer problemen zorgt. Overdag hebben ze ten eerste allerlei afleiding en denk maar eens wanneer je zelf vaak het meeste last hebt met keelpijn, dat is het 's nachts. Dan wordt je keel/mond nog droger en speelt het je dus extra parten. Als je niet vertrouwt trek echt bij de huisarts aan de bel want zo troosteloos huilen doen kindjes zelden zomaar.

7. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Ja dat ontstoken tandvlees is ook herkenbaar. Dat had mijn dochter er ook bij. Als ik het aanraakte met het medicijnspuitje bloedde het als een rund.
    Wij zijn er destijds 2x voor bij de HAP geweest (was 's avonds en in het weekend) Zie je ook een soort van witte aanslag op de randen van haar tanden? Als ze veel pijn heeft, kan je ook een waterijsje proberen te geven. Door de kou verdoofd het de pijn ook een beetje.
    Ons werd gezegd goed in gaten te houden dat ze minimaal 1 plasluier per dag had. Plastte ze 24 uur niet, dan moesten we meteen terugkomen.

8. Cupido

Cupido Fanatiek lid

Jun 19, 2011
    2,205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het niet de hand, mond en voetziekte. Zoontje van mijn collega had het ook alleen in zijn mond en ook hij schreeuwde het uit van de pijn.

Je voelt je zo machteloos dan als ouder. Hopelijk is ze er snel vanaf. Wat het ook is!

9. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik ben vandaag weer naar de ha geweest, In overleg met hem toch maar de nexium proberen om uit te vinden of het zuur is wat haar zo enorm pijn doet.
    De blaasjes in de mond zijn nog steeds hetzelfde en zolang ze de ab kuur krijgt zal het er zeker niet beter op worden!

Het is afwachten, mocht het allemaal einde vd week nog zo zijn dan moest ik weer komen.
    Pfffff ik ben nu in een uur ook al weer 20 x bij haar geweest, dan slaapt ze 10 min en dan schreeuwt ze weer...Zielig hoor

10. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Waarom zouden de blaasjes niet minder worden van de ab kuur? Bij ons was dat wel het geval.

@Cupido, bij ons werd inderdaad ook gedacht aan de hand, voet en mondziekte (bevestigd is het niet, omdat ze de bultjes op benen en armen had en niet op handen en voeten), maar daar kunnen ze verder ook weinig aan doen, behalve de pijn verlichten.

Share This Page