Wij verwachten ons 3de kindje in december. Ik heb al 2 jongens, milan van 6 en finn van 3 nu ben ik wel van de korte namen dus voor kindje nummer 3 zijn we er dan ook al uit alleen niet uit de schrijfwijze... Als het een jochie is word het een Dièm of schrijf je dan Diëm? Bij een meisje word het een femme spreek uit als femm. Zou dat niet verwarrend zijn en dat mensen dan toch femmE gaan zeggen? Mischien toch voor schrijfwijze Femm kiezen? Mamavan.
Ik "zei" ook gelijk femme, dus met een e erachter. ik zou hem zonder doen. De jongensnaam kan op beide manieren. Vind met puntjes mooier staan.
Femme vind ik ook mooi, maar denk dat ze dan idd Femmuh gaan zeggen, maar dat is alleen voor de mensen die haar naam zien staan op een papiertje. Als je ze dan verbeterd is dat toch klaar?
ik zou ook idd Femm doen, je gaat automatisch FemmE zeggen... en voor een jochie zou ik Dièm kiezen, vind ik net wat aparter en sjieker staan..
Inderdaad Femm. Door die E dacht ik ook meteen Femme En de jongensnamen zou ik echt niet weten hoe ik die uberhaupt moet zeggen. Dus daar kan ik je niet bij helpen.
Femme. Meer omdat ik Fem zo'n afkorting vind. Diëm? Dièm? Vind ik persoonlijk te ver gezocht en hij zal altijd zijn naam moeten spellen. De namen van je oudste twee vind ik erg leuk!
Ik zou inderdaad ook voor de schrijfwijze Femm kiezen, dit om de uitspraak Femmuh te vermijden. Voor de jongensnaam weet ik niet hoe je de uitspraak wilt. Bij Dièm zou ik het uitspreken als Dzjem of Di-em. Bij de schrijfwijze Diëm zou ik het uitspreken als Die-(j)um.
Femme spreek ik uit als fem-muh, dus ik zou Fem schrijven. (Femm vind ik niet mooi naast Finn, dat lijkt zo hetzelfde - ook mooi dat het aantal letters van de naam dan op volgorde aflopen! Milan 5, Finn 4 en Fem 3!). Dièm spreek ik uit als die-jem, Diëm ongeveer als die-jum. Maar ik denk dat beide wel kunnen. Met accent (Dièm) vind ik mooier en duidelijker staan dan met trema. Beide wel leuke namen
Ik zou Fem schrijven. Femme spreek ik in principe uit als Femmuh (Femke maar dan met een m), of eventueel Fam, zoals het franse woord. Een dubbele m op het eind van een woord vind ik nogal overbodig, dus mijn keuze gaat dan naar Fem. Veel mooier dan Femm! Dièm of Diëm.... Ik vind dan Diëm. Ken overigens alleen een Diem, waarbij je het gewoon als ie uitspreekt, niet als di-em. Waar komt die naam vandaan?
Fem. Femme zou ik juist weer op zijn frans uitspreken 'famm'. Voor een jongen Dièm. Vind ik net wat chiquer staan.
Diëm en Femm. Ik vind è op de een of andere manier niet mooi staan en met Femme krijg je hoogstwaarschijnlijk niet de uitspraak die je voor ogen had!
+1. Veel namen worden verkeerd uitgesproken of geschreven. Ik zelf heb helemaal geen moeilijke naam en nog veranderen veel de e altijd in een a. Of ik kreeg een compleet andere naam, kan ook nog. Of je het nou verbeterd of niet, sommigen doen het altijd fout. Toch ook de ervaring dat het wel went. Mensen die het moeten weten, zullen het ook gewoon goed overnemen. Misschien 1 keer verbeteren, maar vaak is het dan wel goed.