Calorieën tellen of punten tellen?Pfff...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo meiden,

Ik ben nu sinds twee dagen 'op dieet'.

Werkt op zich goed, ik heb geen honger ofzo en word me heel bewust van wat ik eet.

Ik geef alles in wat ik eet op voedingswijzer, zo kan je zien wat je over heel de dag eet, en het geeft de calorieën(caloriën?) van elk product weer.
    Ik probeer rond de 1400 kc te eten omdat erop staat dat je zoveel nodig hebt om alle voedingsstoffen binnen te halen.

Maar ik word een beetje tureluurs van caloriën tellen.:D
    Ik vind het wél tof dat het heel duidelijk is, en dat je zo kunt 'sparen' voor een koekje 's avonds ofzo.(is maar een voorbeeld he ;))

Nu heb ik begrepen dat Weight Watchers ook ongeveer zo werkt, maar dan met punten. Dat dus elk voedingsmiddel een bepaald aantal punten is en dat adh van je gewicht, leeftijd, activiteit ed bepaald wordt hoeveel punten je per dag 'mag' , klopt dit?

Is er een site waar je een voedingsmiddel kunt ingeven om te kijken hoeveel punten een bepaald voedingsmiddel is?En hoeveel punten je 'mag' per dag?

Of is dat gewoon even 'moelijk' als caloriën tellen?

Zeg me niet dat ik gewoon op m'n eten en letten en niet moet snoepen ajb want daar ben ik zooo slecht in.:)Zoiets als dit is een goeie stok achter de deur voor mij omdat ik me héél bewust wordt van wat 'goed' en 'slecht' is.(niet dat ik het 'slechte' dan forever uit m'n leven ban.;))

Alvast bedankt!

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Weight watchers had hier altijd een boekje van (zal nu ook wel gedigitaliseert zijn)met levens middelen etc (vervelende vond ik toen altijd dat dit doorgaans spullen van de AH waren...maar dat is alweer 10 jaar terug). Maar dit zal niet zomaar bekeken kunnen worden denk ik zo. Want dan koopt er niemand meer de cursus natuurlijk ;)

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik doe ook calorien tellen bij voedingscentrum. Nu zo een 3maanden. En het gaat prima hoor via die site. Doordat ik nu alweer eventjes bezig ben weet ik ookm wel in grote lijnen wat veel calorien bevat en andersom. Ik vind het handig, ook door dat dagboek, daar staat zo een grafiek met hoeveel cals je heb gegeten per dag.
    Als je 2x perdag even bijwerkt (invoerd wat je gegeten hebt) is het een peace of cake. En heb ik echt een uitzonderlijke dag (bruiloft etentje) dan sla ik een dag noteren over. Maa door dit systeem weet je precies of je de volgende dag even een balansdagje moet invoeren...

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik weet het, maar ik wil eerst even zelf proberen voor ik beslis zo'n cursus te gaan doen.:)

Ik weet dat zo'n cursus niet echt duur is, maar het is voor ons momenteel buiten ons budget.;)

Beviel WW je, Wilma?

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oké, dus het wordt beter als je er even mee bezig bent.:p
    Ja ik had dinsdag iets van een 1800 caloriën (toen ik nog niet 'bezig' was), daar schrok ik wel van, dan zie je echt meteen hoe je het beter kunt doen!

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    naja je mag 2000 he maar als je wilt afvallen is 1400 een mooi aantal, dus als je eens een slechte dag hebt, zorg dan dat je sowieso niet boven die 2000 komt. En kijk ook naar het vet he, want dat zie je ook in het advies staan als je je clorien voor die dag berekent. Want anders zou je je elke dag wel braaf aan je cals kunnen houden maar wel elke dag vet kunnen eten en dan werkt het nog niet natuurlijk

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
  8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
  9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Nee, das waar!

Ik vind het handig dat je op de site groene, oranje en rode producten hebt!
    Dus nu probeer ik zo weinig mogelijk rode producten te eten.:D

@Anniek, dankjewel, ik ga er naar kijken!:)

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
  11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ben er ook n hele tijd mee bezig geweest. Moet eigenlijk weer beginnen. En elke keer zeg ik "maandag begin ik weer!" En dan is het dinsdag en dan ben ik nog niet begonnen. ;)
    Ik moet me er denk ik gewoon weer even toe zetten. Maar let toch sowieso door die aantal maanden die ik al gedaan had op wat ik per dag eet. Weet nog wel ongeveer wat wel en wat niet zo handig is (ben dan ook erg blij dat het witte brood op is :p)

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik ben een leek op dieetgebied dus misschien is het een heel slecht idee, maar wat als je een weekmenu/dagmenu maakt en dus van tevoren de punten telt? En dan alles wat je mag eten al vastlegt inclusief eventuele tussendoortjes.

13. choco23

choco23 Actief lid

6 aug 2009
    155
    0
    0
    hallo
    even over weight watchers ik ben daar sinds een week weer mee bezig op eigen houtje je kan hier heel veel over vinden op de website www.wijvallenaf.nl hier kan je een punten lijst vinden ook kan je hier berekenen wat je mag hebben en hoeveel er in een product zit wat niet op de lijst staat.
    heel veel succes groetjes choco

14. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik heb streep je slank gedaan, dat werkt ook wel heel simpel.

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Oops overheen gelezen gister (was ook al beetje laat toen)
    Ik heb zelf geen WW gedaan maar n vriendin is hier n half jaar ofzo intensief mee bezig geweest. Ze vond dat dat effectiever was als op eigen houtje omdat je een weeg moment per...week geloof ik (maar pin me er niet op vast) hebt. En dat n beetje n stok achter de deur was om je netjes aan je punten te houden.
    Maar je kan nu ook een digitale cursus doen geloof ik. En dat is zonder dat weeg moment.

Ik ga zo eens kijken op de site die choco23 aan geeft... Want WW werkte voor mn vriendin ERG goed. Ze kwam vroeger 1 a 2 x p maand n weekendje bij me logeren. En ik zag dr gewoon afvallen.

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Devy; Dat is volgens mij helemal gek idee, maar ik weet vantevoren nooit waar ik zin in ga hebben. We zijn nogal moeilijk daarin.:)

@Choco; dankje voor de site!

@Guppienl; ik ga even googlen en kijken of het iets voor mij is, dankje!

@Wilma; geeft niks hoor. ;)
    Dankje voor je reactie, fijn te weten dat het je vriendin zo goed is bevallen.;)

Deel Deze Pagina