Hallo Dames, Ik ben opzoek naar nog meer mama's die fulltime kolven. Wat is jullie reden en hoe houden jullie het vol? Vooral als jullie kleintje groter wordt en dus meer wilt drinken. Ik zelf ben fulltime aan het kolven omdat ik helaas ingetrokken tepels heb. Ook was onze kleine man in het begin te klein en had niet genoeg kracht om met een tepelhoedje aan de borst te drinken. Na bijna een week strijd tijdens het voeden heb ik de knoop doorgehakt en overgestapt naar fulltime kolven. Nu is onze kleine man ontzettend goed aan het drinken ( wat natuurlijk heel fijn is!!) maar nu vraag ik mij af hoe ik zijn behoefte bij kan gaan houden? Ons mannetje is nu 2,5 week en drinkt 100cc daar doet hij ongeveer 2en half tot 3 uur mee. Nu weet ik alleen echt niet meer hoe ik dit vol moet gaan houden. Ik zou het leuk/fijn ect vinden als er meerdere mama's hun ervaringen en tips met mij/ons zouden willen delen! Groetjes, mamma2be
Ik kolf zelf al ruim 10 maanden full time. Toen mijn dochter geboren was in het ziekenhuis heb ik heel slechte begleiding gehad. Ondanks dat ik het bijna mijn hele zwangerschapsverlof geprobeerd hebt om haar uit de borst te laten drinken is dit niet gelukt. Ik had toen zo iets van dan maar niet op de manier hoe ik het eigenlijk zou willen maar je krijgt wel de beste melk die je maar kan krijgen. Groetjes Diana
Haai meiden, Wow Diana, al 10 maanden kolven!!! Hulde voor jou hoor, echt héél knap! Onze man (nu al 3 jaar) heeft de eerste 2 maanden heel goed aan de borst gedronken. Maar daarna werd het voor hem lastiger. Hij viel steeds in slaap tijdens het voeden en kreeg daardoor te weinig binnen om na een half uurtje huilend van de honger wakker te worden. Toen ben ik full time gaan kolven om het toch per fles naar binnen te krijgen, dit ging geweldig! Uit eindelijk heeft hij ruim 6 maanden borstvoeding gekregen. Door mijn werk werd het steeds lastiger om te kunnen kolven. Ik werk 4 dagen (waarvan 1 dag thuis over de avonden verspreid) maar verder moet ik vaak op pad, ook regelmatig voor enkele dagen naar het buitenland en heb ik weinig (lees: nooit) privacy tijdens het werk. Pauzes doen we niet aan als ik op reportage ben. Heb nog wel eens geprobeerd om in de auto met een handkolf aan de slag te gaan (ook om de stuwing te verminderen) maar dit was echt geen succes. Auto besturen en kolven tegelijk is geen combi Ik kolfde als ik op de zaak was terwijl ik gewoon achter m'n computer beelden bewerkte. Gelukkig klein bedrijf en m'n collega's hadden er geen moeite mee. Haha, weet nog dat ik een keer zo verdiept was in mn werk, en die borstkolf die ging wel, dat ik de telefoon opnam. Hele belangrijke klant aan de telefoon die opeens vroeg wat dat rare geluid was?? Oeps, vergeten uit te zetten. "Eeehhh, o, dat is het automatische frankeerapparaat!" kon ik snel nog bedenken. Naja, mijn collega's hebben er in ieder geval hard om gelachen. Nu bij de tweede wil ik absoluut ook weer voor borstvoeding gaan, en ach, we zien wel hoelang ik het vol hou. Mama2be, elke voeding is meegenomen maar je moet er zelf niet aan onderdoor gaan. Stel jezelf geen doel, maar kijk gewoon hoe het loopt. Als je het zat bent is het heus genoeg geweest. En meis, de belangrijkste weken heb je er al bijna opzitten! Heel veel succes!
Wauw! 10 maanden! Wat ontzettend knap! Ik ben bang dat ik mij dat niet gaat lukken Mijn begeleiding in het zh was ook geen succes helaas. Thuis met de kraamhulp dan weer wel maar het lukte ons gewoon niet om hem aan de borst te krijgen. @Penny, dat lijkt me inderdaad lastig zeg als je er niet echt tijd voor kan maken op je werk! Wel knap dat je het toch maar wel gedaan hebt! Hier gaat het qua kolven niet echt super. Heb nu eigenlijk elke keer net te weinig voor één voeding. Zo jammer! Ik drink genoeg en heb al een aantal dagen echt veel gekolft voor het seintje. Helaas heeft dat tot nu toe weinig uit gemaakt. Gisteren heeft hij het eerste flesje kv gehad. ben er niet trots op maar ik kan zo ook niet verder! Ik probeer natuurlijk echt zo lang mogelijk bv te geven. En wil echt proberen om het de eerste tijd bij één flesje kv per dag te houden. Nu kreeg ons mannetje het flesje vannacht om half 2 en om half 5 kwam hij alweer! Ze horen toch langer met kv te doen? Hij doet het beter op mijn bv. Pff het is op deze manier wel zooo zwaar!
@mamma2be, ik heb ook een paar weken een fles kv moeten geven omdat ik te weinig melk had. Mij heeft toen iemand gezegt dat je dan havermout moest eten, toen heb ik iedere dag een tijdje een bordje havermout pap gegeten en bij mij heeft dat heel goed geholpen. Toen mijn dochter ongeveer 5 maanden was kolfde ik rond de 1,5 liter per dag. Hier heb ik heel veel van in de vriezer gedaan. Nu krijgt ze nog maar 2 flessen van ongeveer 160 cc per dag en ben ik aan het afbouwen. Kolf nu nog maar 1 keer per dag 25 minuten en de rest halen we uit de vriezer. Ik heb wel een dubbele kolf gekocht anders is het bijna niet te doen. @Penny, gelukkig kon ik wel op mijn werk rustig kolfen zo had ik het ook niet vol kunnen houden. Ik heb een bekkeninstabiliteit gehad tijdens de zwangerschap waardoor ik na mijn zwangerschapsverlof een hele tijd 3. Dagen van 4 uur werkte en dat maakte het natuurlijk ook makelijker. Groetjes Diana