Hoi hoi, Ieder zijn keuze hoor,ik heb zelf 2 bevallingen gehad in hoorn,wat poliklinisch was werd klinisch,ik heb gelukkig wel goede ervaringen,en de hulp was daar super,ga de volgende x weer,en overal is wel wat denk ik. Maar doe waar je je goed bij voelt...
Ik ben 3x bevallen hier in Hoorn, en de 1e 2 bevallingen hadden wat sneller geregeld (ingegrepen) kunnen worden, maar verder was het goed. En de laatste bevalling werd ik ingeleid met ruggenprik en was echt super goed bevallen, in alle opzichten. Dus waarom jullie hier niet willen bevallen is mij een raadsel...
Ik denk omdat het WFG een tijd geleden slecht in het nieuws was ivm bevallingen e.d.. Kan me voorstellen als je persoonlijk zoiets meemaakt dat je graag ergens anders wilt bevallen,ik ken via via ook iemand waarbij het toen niet goed is gegaan. Maar hoe hard ook (misschien had het evengoed fout gegaan)en waar mensen werken worden fouten gemaakt,alleen in de zorg is dat een grove fout,maar ik neem aan dat ze het niet expres doen,soms kan je iets verkeerd inschatten,hoe erg het ook is maar overal worden fouten gemaakt. Maar ik heb gelukkig goede ervaringen,en de meiden die ik ken en daar zijn bevallen zijn ook postief.
Waarom ik er niet wil bevallen is omdat mijn VK mij geadviseerd heeft daar niet te bevallen. Eerder was er een redelijk goede service in het WFG, nu is er recent een beleidsverandering geweest (lees minder tijd voor de mensen en later ingrijpen bij foutgaande bevallingen enzovoort). En daar is een hele hoop personeel het niet mee eens! Gevolg: een leeg loop in het WFG op de afdeling gyneacologie en verloskunde. Van de 7 oorspronkelijke gyn's zijn er nu nog maar 2 en er is een hoop verplegend personeel en klinische VK's weggelopen. Er is dus een ENORM personeels tekort daar. Er zijn zelfs oude gyn's (2 stuks) die met pensioen waren terug gehaald en deze doen nu de poli's. Grote kans dat als je gaat bevallen daar, dat er gewoon totaal geen tijd voor je is of wordt gemaakt. Dit was al de beleidsverandering,maar door de tekorten zal dit gaan gebeuren.En 1 van de laatste gyn's die er nog is(van de oude ploeg) gaat ook met pensioen in maart. Mijn VK gaf ook als voorbeeld dat het WFG lang niet zo persoonlijk is als lelystad: -Als een kraamvrouw ontslagen wordt uit het WFG krijgt ze de papieren mee voor de VK en moet ze zelf maar bellen dat ze weer thuis is.In lelystad bellen ze zelf ook naar de VK en geven ze aan of er nog problemen of bijzonderheden zijn geweest terwijl de kraamvrouw in het ziekenhuis was. Dit werkt volgens haar veel prettiger. -VK kwam laatst bij een kraamvrouw voor nacontrole en de bevalling werd besproken hoe deze was gegaan (WFG),mevrouw was over het algemeen redelijk tevreden,was alleen boos over het feit dat er op de ontslag papieren stond dat haar hechtingen waren gecontroleerd, terwijl dit niet zo is. Dit zijn alleen de dingen die mijn VK mij heeft verteld en heeft geadviseerd, dan heb ik ook nog een 10-tal voorbeelden en redenen (lees verkeerde diagnoses, mensen die bijna hun ledematen zijn kwijt geraakt daar, kindertjes met blijvend letsel enz.) waarom ik niet graag in het WFG kom. Hoop dat ik iedereen zo mijn beweegredenen goed heb uitgelegd, mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust! Liefs Verrassingsei
tot slot wil ik de mogelijkheid hebben tot de elvita-pijnpomp mocht ik dit nodig vinden (bang voor een ruggeprik) en die geven ze niet in het WFG en wel in Lelystad
Hoi meiden, Ik ben weer ff terug hoor... Door de verbouwing geen internet thuis en nu nog ff behelpen met laptop. Was ik m'n wachtwoord vergeten Hoezo zwangerschapsdementie, hihi... Vandaag schoot ie weer te binnen... Alles goed hier? Maandag op controle geweest bij vk en ons meisje loopt 2 tot 3 weken voor in de groei Dat was even slikken. Morgen krijg ik een extra echo om te kijken hoeveel het in werkelijkheid is en vandaag heb ik me nog even laten prikken voor zwangerschapssuiker aangezien ik in 3 weken tijd 4,5 kilo aan was gekomen Vanaf deze week officieel zwangerschapsverlof, een heerlijk idee! Gisteren de intake gehad voor de kraamzorg... het komt nu allemaal echt dichtbij hoor Erg spannend allemaal! De dakkapellen staan erop en we zijn druk aan het verbouwen. Volgende week hopelijk schilderen en dan inrichten maar... Daar heb ik zo'n zin an... nesteldrang ten top hier Gr. Marielle
Mijn ervaring met het wfg zelf is ook niet goed. Mijn nichtje werd ingeknipt omdat de dienst van de gyn over was en ze het wilde versnellen. En iemand anders die ik ken heeft een week met weeen gelopen en gedeeltelijke ontsluiting en werd telkens naar huis gestuurd vind ik ook niet echt normaal.
Dat gebeurt overal. Ze zijn nu in het wfg júist alert(er) op dit soort dingen. Maar ieder zijn mening hierover.
Hoi, Kom zelf uit Hoorn en nu dus ook zwanger. De echoscopiste vertelde dat in juni er een hele goede gynaecoloog komt! Ik ga dus nog even wachten met me aanmelden (loop nu nog in het AMC)
Badeendje welkom Patroeschka waar ik het over had was in januari gebeurd dus niet echt een verbetering in mijn ogen. Maar we wachten even af wat ze gaan doen bij de Verloskundige die ik heb.
Badeendje welkom hier! Ik loop ook in het AMC Waar in Hoorn woon je? Wie weet kennen wij elkaar En om daar even verder op te gaan. Ik MOET in het AMC bevallen. Daar hebben ze meer ervaring met dialysepatienten die zwanger zijn! Dus bij mij is er geen discussie mogelijk Want hier in Hoorn willen ze het gewoon niet doen! Omdat Hoorn totaal geen ervaring heeft met dialysepatienten die zwanger zijn! Dus bij ons is de keuze makkelijk gemaakt Verrassingsei ik weet toevallig wie er weggaat in Hoorn als gyn hihi...en ze hebben inderdaad personeelstekort. Werd mij gewoon verteld door de mensen die daar werken. Lelle hier gaat het wel goed en zo te lezen bij jou ook wel! Nog eventjes en dan kan je alles gaan inrichten! Heerlijk lijkt mij dat Patroescka jammer zeg van die nikes Hoe gaat het met jou tweeling?
Ik woon op de Bertus aafjeshof! Ik weet ook wie er weg zijn uit het WFG, maar die dokter Buimer zit nu in het AMC! Nou in ieder geval beter dat ze aangeven dat ze niet weten hoe met zwangere dialyse om moeten gaan, beter dan dat ze gewoon gaan prutsen en dat het dan fout gaat!
Morning Klote nacht achter de rug :x Viel pas om 2 uur in slaap en om kwart voor 7 stonden die klote bouwvakkers spullen in de containers te gooien :x Zo meteen naar de gyn en voor een echo (10.00) maar ineens ben ik gewoon zenuwachtig Af en toe ook buikpuin dus ik weet niet waar het vandaan komt. Zo'n trekkerig gevoel aan de zijkanten van de buik. Gisteravond voelde ik wel heel duidelijk plopjes dus dat zal de baby wel geweest zijn Badeendje ik woon in de Langetuin in Zwaag maar heb in de groef gewoond
Hoe was je echo???? Ik heb vroeger op de Dovenetel gewoond, dat is volgens mij vlak bij de langetuin toch? De groef ken ik niet, is dat kersenboogerd?
@Danitjuh: Wat klote voor je dat je een rotnacht heb gehad.En zenuwen wat betreft dat trekkerig gevoel hoeft niet hoor meis, dat zijn je banden en das juist goed...teken dat alles lekker groeit. En dat ploppen is de beeb (jeeeeeeej) zo begon het bij mij ook. Wat betreft de gyn. die weg gaat, ik ken zijn naam ook...maar wilde ik hier niet openlijk neer zetten. Ergens ben ik wel blij dat er meerdere dames het zelfe gehoord hebben dan ik over het personeelstekort in het WFG. En hoop voor de dames die daar heen gaan dat dit snel is opgelost. @Badeendje: Welkom hier en hoop dat je het net zo naar je zin heb als ik! @Patroeschka: had even naar je advertenties gekeken,maar op dit moment is er niets voor mij bij....maar houd je in de gaten hihihihi.
heb trouwens gisteren op kleertjes.com het eerste setje kleertjes gekocht voor de kleine meid. had al een eerste setje,maar we waren er nog niet helemaal over uit en dit vonden we schattiger. Foto shirtje: