Tja,ik zeg maar zo,met elke hond is wel iets..... Een cocker heeft een slechte rug,een engelsche bull lucht problemen en geen adem,een westie huidproblemen.....mensen kunnen ook wat hebben. Ik denk dat je gewoon pech of geluk hebt,mijn westie is gezond,heeft alleen wat problemen met 1 oor gehad,maar dat is nu voorbij..
helemaal waar maar je hebt rassen die om hun ziektes bekend staan en rassen die bijna nooit wat mankeren. Tuurlijk heb je uitzonderingen! maar waarom zou je het opzoeken?
wij hebben thuis een crain terrier dus het broertje/zusje van de westies, hier nog noit problemen gehad met de hondjes. ook hebben wij nestjes gehad via de club. en ik zou je dan ook aan raden als je voor een westie gaat om deze dan via een club te halen dan betaal je wel wat maar weet je zeker wie de ouders zijn en of het ook gaat lukken en wat een beetje het karakter is. en wat er meer zeggen het is echt een ondeugent ding en je moet echt de teugels strak houden bij dit soort hondjes. en misschien kun je nog even wachten tot je jongste kindje wat ouder is en ook beter begrijpt hoe hij/zij met het hondje om moet gaan. succes
Misschien heb je hier allang naar geinformeerd, maar even voor de zekerheid: houd er rekening mee dat het eerste jaar ook veel kosten met zich meebrengt, zoals het hele ontwormingsschema, inentingen, chippen en castreren. Al met al ben je daar ook wel een additionele 500 mee kwijt (ik schat nu even heel grof hoor). Plus alle benodigdheden als een bench, ligbed, riem, bakken, voer enz. Tikt erg aan en ik merk vaak dat mensen alleen rekening houden met die initiele aanschaf en dan niet verder kijken.
Hier ook zeer positief! Wij hebben altijd 3 westie hondjes gehad, ik kan me geen liever, vrolijker, trouwer en fijner ras bedenken. Ook toen mijn zus kindjes kreeg is het altijd goed gegaan. Ze zijn heerlijk speels en altijd blij en vrolijk. En ja, het is een hondje die voor de eendenjacht wordt gebruikt, die van ons blaften wel eens naar een vogel maar verder dan dat kwamen ze niet! Die van ons kwamen je zelfs troosten wanneer er eens iemand verdrietig was. Wij hadden ze wel met stamboom, dat zou ik TS wel aanraden. Ik heb nu nog geen kinderen maar mocht het zover zijn dan kan ik niet wachten om weer een Westie te gaan halen! Heerlijke beestjes! Oja, ze gaan niet in de rui en het zijn heerlijke knuffelbeestjes! Succes!
Dit klopt inderdaad,veel mensen deneken dat je een hondje aanschaft,en dat de grootste kosten dan gedekt zijn..
Wat je schrijft dat hij je kwam troosten komt me zo bekend voor he,doet die van ons ook. Ze duwt dan constant tegen me aan,en likt over mijn wang. Vorige week was ons mannetje gevallen,hij probeert te gaan staan en viel om,dus meteen huilen he.....rakker ging echt zo lief bij hem zitten,en gaf een snelle lik over het handje...