Ik was lekker aan het poetsen, muziekje erbij, toen ik ineens in de hoek een muis zag! Ik schrok me wezenloos. Dit heb ik dus nog nooit eerder mee gemaakt haha. Ik heb er een bakje voor gezet en hem er in kunnen schuiven gelukkig! Hebben jullie dit ook weleens mee gemaakt? Is het nodig om een verdelger in te schakelen?
Een verdelger gaat in eerste instantie wel wat ver, maar eventjes langs de dierenwinkel om wat muizenvallen aan te schaffen is een goed idee. Wij hebben wel een verdelger, omdat onze buren muizen hebben (dat geven ze volmondig toe) en die beesten geregeld onze kant op komen. Dus zijn we genoodzaakt het bij te laten houden door een verdelger (na eerst alle andere opties al te hebben geprobeerd). Als je trouwens van die luchtgaten in de muren hebt zitten buiten, is het een goed idee om daar bijenklemmen in te zetten, minstens alle gaten tot ruim een meter hoog, dan komen ze op die manier in ieder geval niet meer binnen.
Aah wat een schatje! Hier gelukkig nooit, alleen soms in de schuur maar dat vinden onze poezebeesten alleen maar leuk.
Ik heb hier een plaag gehad. Gewoon gif bij het tuincentrum gehaald, werkte voor geen meter. Toen gif van rentokil geloof ik en toen zijn ze weg gegaan maar af en toe heb ik er nog steeds 1. Als je er trouwens 1 ziet zijn er meerdere he.
Ik zou wel even bellen voor advies, is er ergens in je huis waar ze een nestje zouden kunnen hebben dan misschien zelfs even laten komen om te laten checken. Mijn oma heeft een muizenplaag gehad maar die had van die open ruimtes in een slaapkamer waar ze mooi konden chillen + het naast een bosje wonen hielp ook niet zo. Ik heb wel eens een enkeling gezien! En in mijn oude huis hadden we een paar veldmuizen of ratten die binnen waren gekomen.. Dat was echt nasty heb toen ook een paar valletjes gezet maar moest voorzichtig zijn met de hond! Bij dat huis zat de schuur wel aan het huis vast dus de bijkeuken en schuur waren wel een opening om het huis in te kunnen komen. Verder niet meer gehad nadat we daar verhuisd waren.
Uh ja wel eens meegemaakt. Ijdele hoop dat t zomaar 1 muisje was. Voor zekerheid vallen gezet en ja hoor 's nachts schrokken we ons kapot toen het bij 2 vallen raak was. Uiteindelijk echt een hele invasie en zijn we gevlucht Maandje later huis verkocht
Hier ook en steeds kwamen er weer meer en liepen ze savonds gewoon door de kamer. Gif aten ze niet meer van, had ook geen voedselwaren open maar gingen gewoon van huis tot huis. In de zomer is het rustig maar in de herfst begon het weer. Uiteindelijk in oktober een kat aangeschaft en geen muis meer te zien.
Wat een poepie Maare, een verdelger is niet nodig hoor, het zijn geen kakkerlakken. Je kunt muizenvalletjes neerzetten.
Ik heb het wel eens gehad in een houten huis in Amsterdam. Daar was het gewoon niet meer uit te roeien. Het waren wel slimme muizen; want ze bleven tussen de ruimtes in het plafond hangen omdat ze bang waren voor de katten. Dan hoorde je ze wel lopen, maar zag je ze niet. Nog steeds geen fris/fijn idee, maar ach, ik heb er ook niet zo heel erg lang gewoond. Als het huurcontract op mijn naam had gestaan had ik er wel wat aan gedaan; maar dit was water naar de zee dragen - de poezen voldeden prima. Je kunt ze trouwens ook tam maken Heb ik 100 jaar geleden eens gedaan met een muis die ik vond in de schuur (konijnenvoer-scharrelaar).
Ja. In de winter komt er steevast wel eentje binnen om de kou te vermijden. Muizenval zetten en opgelost. Een verdelger lijkt me een beetje veel...
Ik had echt een hele vieze buurman, die zijn afval gewoon open in de tuin zette, etenswaren liet staan overal enz. 3 zomers lang ontzettende maden overlast gehad (ik heb nog een filmpje dat ze met 100en tegelijk over de schutting kwamen kruipen, was net een slechte horrorfilm). Wekenlang met een dikke zoutlaag bij de achterdeur gezeten. En in de winter kwamen de ratten en muizen.. Omdat de buurvrouw aan de andere kant van hem, katten had (genomen door hem), kwamen ze allemaal naar mij en mijn andere buurman. De eerste winter heb ik er 45 gevangen. Gif ging niet ivm dochter en honden. De buurman 57 zelfs. Nee, ik mis mijn oude huis echt niet :'). Er was bij ons echt niks te vinden, maar ze liepen over de daken en tussen de muren door naar de andere huizen. Vreselijk
Hier ook zoiets insomniac, mijn buren zijn niet enorm vies gelukkig maar hebben wel een enorme opslag van voedsel in een aanbouw en zijn gewoon heel rommelihg
Ja, muizen genoeg gehad, ik hoorde ze gewoon ruzie maken in het keukenkastje, tot er 1 in de val sprong, dan verdween de rest ook snel weer. We wonen in een heel oud huis, overal kieren, en buitenaf, dus muizen horen er bij. Maar ik vind het heel naar. Dus mijn man heeft de meeste kieren dicht gemaakt, we hebben het eerst een tijdje met vallen gedaan, maar uiteindelijk was het enige wat echt hielp katten nemen. Die komen niet eens in huis, maar toch is er geen muis meer gespot binnen, gelukkig.
Ik had hem in een bakje gedaan, wou ik hem net vrijlaten, zie ik dat hij mog amper ademt en er komt allemaal bloed uit z'n mond 😞.. Dat had ik hem nou ook niet gegund
Ja ook meegemaakt. En toen kwam er nog één, en nog één, en nog één... Onze katten vingen ze gelukkig dus dat scheelde. Wij bleken ergens verborgen een gat in de muur te hebben. Mijn vriend heeft er wat voor gemaakt en sindsdien geen muis meer gezien. Wel zielig dat hij er nu zo aan toe is. Had je geen gaatjes in de deksel van het bakje?