wet heb jij op de muur in de woonkamer?

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. via... de gouden gids?

hier in de woonkamer alles WIT. de balken aan plafond zijn roomkleurig.

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Onze woonkamer is aan de ene kant licht pistache groen en de andere kant camel.
    Dan het deel waar de eettafel (komt nog) staat, donkerder pistache met licht pistache.
    Onze gordijnen zijn bordeuax met bruintinten.

De keuken is hemelsblauw :D en dan een beige keukenblok.

De gang is knalgeel :rolleyes:

De slaapkamer is rood met beige

en de badkamer is pistachegroen :p

Oja en de babykamer is geel en limegroen :D

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    volgens mij vind jij groen afgrijselijk he?
    hahahaha geintje hoor

vind dat lichtgroen, zoals voorgaande foto ook erg leuk moet ik zeggen {denk denk denk}

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Welke foto?

5. onze gang is ook groen :D

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Denk dat ze eerder via de "zwarte" manier bedoeld
    Vriendje van een vriendje die het voor een leuk prijsje doet

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij hebben spagtelputz (of je hoe het ook schrijft) tis een beetje zandkleurig (wel vrij licht). mn schoonvader heeft het erop gedaan. hij had het nog nooit gedaan maar ik vind het er mooier op zitten als bij mn schoonzus en die heeft het laten doen. handig dus zo`n super schoonvader. bovern hebben we wel behang. op onze kamer 1muur donker rood en de rest wit met chinese tekens erin. op alyssa dr kamertje hebben we creme behang met een soort blokjes erop in een iets donkerdere kleur. en in de gang hebben we de onderste helft licht geel gestreept en daarboven licht geel met motief en daartussen een band. moet alleen weer opnieuw beginnen met de gang. mn kat heeft behang gekrapt toen alyssa geboren werd.

wij hebben in de woonkamer alles heel licht en dan met planten en een mooi schilderij aangekleed.

succes ermee

liefs doris

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    HELLUPPPPPPP

net bij de gamma geweest en nu hebben we behang gevonden... vinyl met een soort van strepen, dus dikker minder dik dikker minder dik {sorry als jullie het niet snappen, ben niet zo heel goed in uitleggen} maar zou dat niet een beetje te druk worden voor de hele woonkamer? het is wel gewoon 1 kleur hoor.... zucht anniekje twijfelt!

9. was een grapje kaatje, dat wist ik wel hoor ;)

10. anniek ik heb geen idee hoe de rest van jou woonkamer eruit ziet? ik snap je uitleg wel hoor, en het kan best leuk zijn. alleen als je een kleine woonkamer hebt, zou ikzelf de basis zo rustig mogelijk houden.
    misschien kan je het op 1 want 'uitproberen'? misschien is 1 wand wel genoeg?

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    is een ander huis en ik kan 1 wand wel proberen maar de rest is nog niet aangekleed dus denk dat ik dan geen beeld heb....

kamer is ongeveer 8 m lang en ongveer 3.5 meter breed

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Wij hebben cremekleurige structuurverf in de woonkamer en 1 wand hebben we steengrijs (of zoiets). Eerst hadden we die wand ook met structuurverf, maar die had een andere ondergrond en liet na een paar maanden los, er vielen gewoon allemaal stukken af. Toen hebben we dat er af gehaald en er een ander soort structuurverf opgedaan en dat kleurtje eroverheen geverfd.
    Toen we er in kwamen wonen zat er lambrisering met een hoog Frans Bauergehalte op de muur en een heel ranzig behangetje, dus dat hebben we gelijk weggehaald.

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij hebben hier alle muren wit, op 1 muur na: die is mooi zwart.
    De keuken hebben we lichtgrijs geverfd met een wit keukenblok erin, staat lekker strak!
    Voor de rest hebben we alle assecoires afgestemd op de muren: zwart, wit, zwart/wit en verschillende kleuren grijs.

Vind het wel erg leuk moet ik zeggen, maar ik ben alweer aan het nadenken over andere kleuren :) (en we hebben dit nog niet eens een jaar :oops: ) Ik kijk dus ook even gezellig mee in dit topic om ideeën op te doen :D

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    minyaweth
    hihi dat klinkt bekend hoor!
    wij wonen hie rnu ruim 2 jaar en zijn begonnen met beige muren en bij de keuken een metalic kleur.{alles structuur} en dat hebben we na 1 jaar {en nu nog} roomwit geverfd met de muur van de hal heel zacht groen en 1 muur in de woonkamer heel donker grijs {en we hebben een antraciet kleurige vloer}

beneden weten we nog niet precies wat we willen {kwa kleur}...
    ik heb heelmooie zwarte gordijnen gezien... tja en wij zijn alu-kleur fannen en houden idd ook van strak maar ook weer niet té.

onze slaapkamer wordt nu 1 muur wat drukker behang maar weet nog niet precies welk in ieder geval iets met een leuke print {heb alleen dan helaas een schilderij over maja}
    we hebben japans houten slaapkamermeubelen dus denk dat daar een zwarte muur niet mooi bij is. ik had namelijk wel erg mooi behang gezien in het zwart...

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kan mooi zijn, maar dan moet je dat op 1 wand doen en de rest vd wanden doen in 1 kleur. Een kleur die bijvoorbeeld ook op dat behang zit. Is het behang bijvoorbeeld rood-geel gestreept, maak dan 1 wand met behang en de andere wanden bijvoorbeeld dezelfde gele kleur als in het behang zit.

Je moet het niet op alle wanden doen, je huis oogt dan rommelig en druk en lijkt stukken kleiner.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je hebt ook mooie zwarte verf. Koop je pikzwarte muurverf en dan een soort glitter of parelmoer substantie. Deze kan je door een blanke laag heendoen die je naderhand over de verf heenverft. Als dan het licht of de zon erop schijnt, zie je een parelmoerglans of subtiele glitterjes.

Erg mooi! Dat spul verkoop de bouwmarkt. Je hebt het ook voor bijv. kinderkamers, glitters in de vorm van steretjes die je door de blanke verf heen kunt doen etc. Ook is het er in allerlei kleuren!

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hihi kyana heeft dat glitter op haar kamertje! is idd een aanrader
    maar kun je niet door de verf doen hoor!
    moet je erna erover heen verven met blanke verf

wbt dat behang
    heb het toch niet goed uitgelegd geloof ik
    die streepjes zijn gewoon wit, het is een sorrt reliëf. heeft geen kleuren... het is zo'n schuimbehang

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    oh dat dacht ik! Dan moet het door de blanke verf, zal het even aanpassen :D4

En ik snap je al mbt het behang, de ene streep ligt er dikke op dan de ander.

Vaak heb je van dat behang ook een hele effen soort, als je die 2 combineert, is erg mooi!

19. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

wij zijn bezig in ons huissie dus behang is er nu bijna af :rolleyes:
    en ff nieuwe vloer deuren verven bla bla bla zou blij zijn als het af is :oops:

20. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Dan wordt het niet te druk als het behang wit is met een subtiel streepje.

Ik heb zelf ook alles in huis wit geverfd. Op de lange muur in de woonkamer heb ik 3 zilveren vierkante lijsten met een collage van foto's van familie.
    En op de kleine muur had ik eerst een muurschildering gemaakt maar na een jaar was ik die zat en heb ik daar ook een collage voor gemaakt.
    Ik zal de foto's in mijn album zetten.

Deel Deze Pagina