ik moet heeel vaak naar het ziekenhuis, dus ik heb veel reiskosten en parkeerkosten. Ik moet hiervoor ook soms vrije uren opnemen.... ook heb ik eigen bijdrage voor medicatie. gr brenda
heb je al een brief gehad dan? je moet toch eerst een brief krijgen, als die er niet is dan zal het geld er voorlopig ook nog niet zijn.
mroos@ ik kom er ook bij lange niet met dat "kadootje". ik moet er nog flink op toeleggen vanwege mijn handicap waarvoor ikzelf best veel kosten heb. ik denk dat dat door veel mensen zo is en de komende jaren alleen maar erger wordt.
@blup, weet je wat het is, misschien komen wij ook wel aan de kosten met het opnemen van vrije dagen, parkeerkosten, eigen risico, etc. Maar ik ben al dankbaar dat ik alle goede mogelijkheden tot zorg heb met mijn astma. Het geld ben ik door het jaar heen toch al kwijt dus vandaar dat ik een eenmalig bedrag wel als een kadootje zie, ze hoeven het nl niet te doen.
U krijgt de Tegemoetkoming arbeidsongeschikten als u op 1 juli: recht heeft op een arbeidsongeschiktheidsuitkering van UWV (WAO-, WIA-, Wajong- of WAZ-uitkering); 35% of meer arbeidsongeschikt bent; verzekerd bent voor de AWBZ. Iedereen die in Nederland woont of werkt, is hiervoor automatisch verzekerd. Hoe ontvang ik de tegemoetkoming? De tegemoetkoming is een bedrag van 336 netto. Wij maken dit bedrag in september aan u over. U hoeft hiervoor niets te doen. Krijgt u uw uitkering via uw werkgever of een instantie? Dan ontvangt u ook de tegemoetkoming via uw werkgever of instantie. Uw werkgever betaalt de tegemoetkoming uiterlijk in oktober aan u door. Waarom is de tegemoetkoming lager dan in 2010? De regering heeft de hoogte van de tegemoetkoming aangepast. Deze bedraagt in 2011 336 netto. Dit is 14 minder dan in 2010.
Het schijnt nu in september te komen gelijk met de uitbetaling bedoel je die? a 336 euro tegenwoordig; ) was eerst 350
Krijg het ook in september. Zou wel lekker zijn Ik ben dialysepatient dus ben vaak genoeg in het ziekenhuis Oh ja en als mensen zeggen maar dat is toch niet erg.. bla bla bla .. dan zeg ik : neem jij dan 3 x per week mijn dialyses over dan neem ik jou leven over.. dan krabbelen ze wel terug
ik ben ook 80 tot 100 % afgekeurd en heb een wajong, maak me niet druk om wat mensen vinden, of ze nou stom vinden of niet dat ik het extraatje krijg, daarbij is het trouwens niet eens zo extra, het gaat flink op aan medicatie en reiskosten ik zou zo al mijn geld wat ik heb inleveren voor een gezond lijf, dan kan ik tenminste fulltime voor mijn kindjes zorgen. ik krijg het iig meestal rond september.
ik zie het ook als kadootje en ja, wel een beetje als compensatie van mijn eigen risico. Maar omdat het op een ander moment komt is het toch een extraatje.
Ik heb het afgelopen jaar ergens rond november/december gekregen, maar heb geen extra onkosten gehad eigenlijk
hier gebruik ik het echt voor mn medicijnen althans als een tegemoetkoming voor mn medicijnen k ben echt wel duurder uit in jaar aan medicijnen reiskosten en dergelijke
ik doe met dat bedrag nog geen 3 maanden lautjuh, het is inderdaad maar een schijntje. maarja je "krijgt" het hé, wordt er dan gezegd. ze moeten vooral nog veel meer wegbezuinigen.
@blup ja precies het is echt belachelijk maar goed tis ookwel weer goed dat ze een tegoetkoming geven maar aan de andere kant het dekt noooit helemaal de kosten.. Maarja idd ze blijven toch bezuinigen dus het zal nog wel gebeuren dat ook de tegemoetkoming afgeschafd word..
Met de belastingteruggave kreeg ik altijd meer terug dan die 350 (nu dan 336) euro. Maar goed, we krijgen tenminste nog iets terug. Kan weer op de spaar tot de eerste week van januari, dan is mn eigen risico alweer opgebruikt!
denk het ook. Omdat ik veel kosten maak, kreeg ik veel terug van de belastingdienst, helaas is dit al vervangen voor een laag bedrag. en denk dat we snel niks meer krijgen. brend
daar ben ik niet bang voor. ze zijn al flink bezig onder de autisten. die moeten voortaan maar onderhouden worden door hun ouders. het speciaal onderwijs moet 60 procent uit en het rugzakje wordt volgend jaar van de kaart geveegd.de waijong wordt op zijn kop gegooid. je kunt wachten op het volgende hé. zeker met een nieuwe op hande zijnde crisis.