Als ze bij jou komen controleren kun je hier wel problemen mee krijgen. Jij moet kunnen aantonen dat hij niet bij jou woont. Volgens mijn is er een max van zoveel dagen logeren per week en anders moet je het melden.
Een werkgever controleerd ook of het werk goed gedaan is en ook zoveel uur gewerkt als afgesproken voor hij betaald. Een instantie dIe jou uitkering betaald heeft ook het recht om te weten waarom je de uitkering krijgt en het recht om te controleren of dit juist is. Wil je die gene niet binnen laten dan heb je in mijn ogen iets te verbergen en moeten ze ook het recht krijgen de uitkering te stoppen.
Misschien dat ze nu wel in bepaalde straten / buurten extra gaan controleren. Dan hebben ze niet echt een bepaalde verdenking tegen mensen op een adres,maar omdat ze dan misschien weten / vermoeden dat er in een bepaalde buurt veel gefraudeerd wordt, dat ze je dan toch eens beter willen controleren. Dat kan met de oude wet niet (dan miet er echt een duidelijke verdenking tegen die persoon zijn.) Met de nieuwe wet zou dit wel kunnen. Als je het zo bekijkt wel raar, als dat zo zou gaan. Krijg jij huisbezoek, omdat je buren misschien frauderen. Maar aan de andere kant kan ik me ook wel vinden in de uitspraak: Als jij geld ontvangt van de staat, heeft de staat het recht om te controleren of jij aan de voorwaarden voldoet. Anders moet je het niet aannemen." Wat mij betreft mogen mensen die wel kunnen werken, maar geen baan hebben (WW dus) ook best vaker voor klusjes ingezet worden hoor. Als ik zelf langere tijd met een uitkering thuis zou zitten, zou ik dat in ieder geval prima vinden. Bijvoorbeeld regelmatig extra handjes in een bejaardentehuis of eens achterstallig onderhoud doen bij een basisschool ofzo. Eigenlijk zouden ze moeten werken met een systeem dat (langdurig) werklozen zich kunnen inschrijven voor bepaalde 'klusjes'. Je helpt de maatschappij ermee en blijft zelf ook nog een beetje bezig. Dat lijkt me voor iedereen gunstig.
ooh dat las ik verkeerd Nog ga ik ervanuit dat ze niet overal zomaar langskomen (dat zal wel een boel banen opleveren) Maar goed tweede blijf ik sowieso mee eens
klinkt heel leuk wat je wil, maar omdat de regering het kinderopvang gedeelte heeft aangepast en je na 3 maand werkeloos (ook al heb je een uitkering) je de opvang moet stopzetten omdat je dat niet meer vergoed krijgt, en je het dus niet meer kan betalen, is klusjes doen leuk maar gewoon niet mogelijk, niet iedereen heeft oppas voor handen. ik zou heel graag vrijwillergers werk willen doen, maar is onmogelijk voor mij, en ik heb zelfs de belastingdienst gebeld om te vragen wanneer je vrijwillergers werk doet je de opvang uren kan handhaven, en tegen mij werdt nee gezegt. dus dan houd het gewoon op. ik heb geen familie ofzo in de buurt voor oppas. Wel vind ik dat mensen die een soos krijgen ofzo vooral gezinnen waarvan pa en ma thuis zijn, 1 van de 2 gewoon aan het werk gezet kan worden waar dan ook, er is altijd wel iets wat te doen is, toch, hoeven we niet al die polen hier aan het werk te hebben. maar goed dat is weer een heel andere discussie. ik vind mensen met een uitkering binnenvallen niet erg, maar nogmaals mensen die hard werken voor een minimum uurloon en daarom een beetje toeslag krijgen, hoef je hier niet mee lastig te vallen. wij vallen niet in die groep als men dat nu denkt, en ik heb geen moeite met controle, heb ik nu ook al elke maand.
Dus je kunt het dan zo zien: per week nemen ze een straat in Nederland die ze dan verrassen met een bezoek. Neem aan dat er dan politie bij moet zijn. Lijkt me echt moeilijk om dit allemaal te handhaven Fraudecontrole mag, ook zonder verdenking - Binnenland - Algemeen - Nieuws - Gelderlander