Wet Wij

Discussion in 'De lounge' started by ikke22, Jul 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke22

ikke22 Actief lid

Sep 1, 2009
    198
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik wil vragen of iemand hier te maken heeft/heeft gehad met de WIJ (Wet Investeren in Jongeren)?

liefs ikke

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ja ik (helaas:x).
    Wat wil je er over weten precies?

3. ikke22

ikke22 Actief lid

Sep 1, 2009
    198
    0
    0
    hoe het allemaal in z'n werk gaat. ik heb me al aangemeld.

ik ben ook benieuwd of ik iets van een uitkering zal krijgen

ik heb op het moment wel werk, maar heb een 0-urencontract.
    ik ben vanaf vorig jaar aan het solliciteren maar heb nog geen fulltime werk gevonden (helaas). ik woon vanaf de zwangerschap weer bij mijn moeder en wil heel graag weer op mezelf. met een 0-urencontract gaat dat niet lukken, je hebt dan geen vast inkomen.

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Als het goed is krijg je wanneer je je hebt aangemeld een voorlichting over wat de wet wij inhoud. Vanaf dat moment wordt je begeleid in een werk leer traject, wat inhoud dat je moet werken of een opleiding moet volgen. Jij wil dus als het goed is gaan werken. Er wordt dan samen met jou gekeken naar wat voor werk je wil doen en waar je ambities liggen. Ze kijken natuurlijk ook naar eventuele vooropleidingen en/of diploma's die je hebt, en daar wordt dan een passende baan bij gezocht. In de tussentijd krijg je een uitkering. Maar ze proberen je zo snel mogelijk aan het werk te krijgen zodat je niet te lang in de uitkering blijft zitten.

5. ikke22

ikke22 Actief lid

Sep 1, 2009
    198
    0
    0
    oke :) dank je wel voor je reactie.

ik wil inderdaad gewoon zo snel mogelijk fulltime aan het werk. het is voor mij nu belangrijk dat mijn huidige inkomen word aangevuld.

kan het ook zijn dat ze een opleiding voor je betalen? ik heb namelijk niet echt diploma's en zou graag de opleiding administratief medewerkster doen.

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Ze zijn bij mij nu bezig met een test of ik alweer kan werken/opleiding ,en of dat eventueel vergoed word heb ik geen duidelijk antwoord op gekregen helaas..
    Volgende week Donderdag moet ik voor de test komen.

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Volgens mij kan dat wel ja! Als dat is wat je wil zou ik daar naar informeren. Is natuurlijk mooi mee genomen als je studie wordt vergoed. Als dat echt zo is zou ik daar voor kiezen als ik jou was. Zo heb je op den duur ook meer keuze mogelijkheden wat banen betreft. Gewoon even navragen dus. Succes ermee!!

8. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Het is niet zo dat ze zomaar de opleiding voor je betalen, maar wel dat ze bijv. een deel betalen of dat je een soepele regeling mbt de financiering kunt treffen.

Verschilt ook per gemeente omdat de gemeente verantwoordelijk is voor de uitvoering.

Ik heb op ander vlak met de wet Wij te maken, nl. vanuit gemeente mbt het beleidsbepalende deel.

9. noukie89

noukie89 Niet meer actief

hoi ja ik wat wil je weten wij doen bbz voor zelfstandig ondernemer

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier betalen ze mijn opleiding. En ik ben op zoek naar een fulltime baan (ik volg een avondopleiding 1 avond in de week) en die opleiding mag ik gewoon afmaken en hoef niks terug te betalen ofzo.

Ze kunnen inderdaad je inkomen aanvullen.

Share This Page