Weten dat spontaan zwanger worden moeilijk zal gaan..Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door muisje86, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje86

muisje86 Lid

22 jan 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo..

Mijn partner en ik weten dat spontaan zwanger worden moeilijk gaat ivm een slechte zaad kwaliteit.
    Toch proberen we positief te blijven en zijn we gestopt met de pil en proberen we op de normale manier zwanger te worden.
    Ten slotte heb je maar 1 sneller zwemmer nodig om een mooi kindje te krijgen.

Heel makkelijk gezegd natuurlijk maar op deze manier proberen we wel te denken. We hebben voor ons zelf besloten dat we iets langer dan een half jaar willen proberen en dan pas de medische kant op gaan. We hopen op een wonder, een geschenk.

Zijn er forum gebruikers die hetzelfde hebben meegemaakt? Of die op dit moment hetzelfde meemaken?

Het zou fijn zijn om gevoelens en ervaringen te delen en te weten hoe mensen met deze situatie om gaan.

Liefs Muisje

2. Q1987

Q1987 Niet meer actief

Hoi Welkom hier, het is zo dat in de mmm, je een jaar zelf moet proberen om zwanger te worden zonder enige hulp.

Wij zijn vanaf 2009 al bezig, en altijd zonder enige medische hulp,
    zo zijn we vanaf 2011 bezig in de MMM en krijg ik tegen juni pas mijn eerste iui. helaas is dat nog erg verweg, en heb het daar ook best moeilijk mee.

Dus laten we hopen voor jullie dat het snel gebeurd :) Succes en blijf wel plezier houden in seks..

3. muisje86

muisje86 Lid

22 jan 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ 1987 Mijn partner heeft al onderzoeken gehad in het ziekenhuis en daardoor zouden we eerder terecht kunnen, dit ivm het bekend zijn van zijn zaadkwaliteit. Toch willen we eerst zo proberen voordat we de mmm in gaan. Jullie heel veel succes!! Is er eerder geen mogelijkheid om te beginnen met iui of heeft dit een andere reden?

4. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Wij zijn sinds 3,5 jaar bezig met zwanger proberen te raken. Ik heb de bekende onderzoekjes al gehad bij de fa en mijn vriend zijn zaadkwaliteit is prima bevonden. Ik heb een kijkoperatie gehad en dat was verder ook allemaal goed. Goede cycli en eisprongen.
    Diagnose: Onbegrepen verminderd vruchtbaar.

5 dec 2010 hebben wij onze 1e IUI gehad, helaas zonder resultaat. Omdat we ons best wel verkeken hebben op wat het allemaal met je doet en we als heel klinisch hebben ervaren, hebben we toen besloten om het toch maar zelf nog even te proberen. Maar helaas heeft dat ook nog tot niets mogen leiden.

Daarintegen bij mijn schoonzusje en zwager (mijn zwager heeft slechte zwemmers) is het 1e kindje verwekt dmv IUI (de 2e keer al raak) en toen m`n schoonzusje 3 maandjes gestopt was met de pil toen ze voor de 2e wilde gaan, bleek ze spontaan zwanger van de 2e. Dus ook nog een su6 verhaal :)

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja hier toch ook wel min of meer 2x een succes verhaal, van de eerste werd ik zwanger na 8 maanden met slecht zaad. De 2e keer na 11 maanden met nog slechter zaad maar werd helaas een miskraam. Nu zijn we alweer een half jaar verder en helaas nog niet zwanger en we gaan binnenkort de mmm in. Maar soms nog wel de twijfel omdat het al 2x spontaan gelukt is.

6. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hey meis

Wij zijn nu al ruim een jaar bezig en zouden in aanmerking komen voor een doorverwijzing, ivm mijn chlamydia-infectie.
    Toch hebben we er in december voor gekozen om nog minimaal tot juli te wachten. Tegen die tijd zijn we 20 maanden onderweg.
    Ik voel me erg goed bij die beslissing. Ik onderschat de mmm totaal niet en blijf hoop houden dat het ons toch gegund is om het helemaal op eigen kracht te doen. Misschien verlengen we in juli de periode nog tot december.
    Ik wil gewoon het idee nog niet opgeven dat wij niet bij de 90% horen die binnen 2 jaar zwanger raken.

Maar eerlijk is eerlijk, we zijn op dit moment ook wel heel erg gelukkig met z'n tweetjes en dat maakt het 'gemis' wat minder. In 2011 draaide bij mij alles om zwanger raken en nu ben ik weer wat meer mezelf en voornamelijk heel erg gelukkig met alles wat we al hebben.

Wat mij ook heel erg helpt is het feit dat mijn zus twee prachtige kinderen heeft. Bij de eerste was ze al ruim drie jaar gestopt met de pil voordat ze zwanger raakte en vervolgens raakte ze na 2,5 jaar weer zwanger. Daarna is ze nog 8 jaar pil-vrij geweest maar nooit meer zwanger geraakt. Zij is er dus nooit zo bewust mee bezig geweest maar als ze dus keuze had gehad, had precies voor hetzelfde gekozen.
    Daardoor krijg ik weer een beetje hoop dat het bij ons ook op het voor ons juiste moment komt.

Mocht je eens van je af willen praten, je kunt me altijd een pb sturen!

Liefs

7. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    wij zijn ook echt een dik jaar bezig geweest..mn vriend had al een test bij de apotheek opgehaal om zijn zaad te testen. in zijn fam. kunnen ze heel moeilijk zwanger raken. maar die test was juist heel erg goed, dus het zou eigenlijk aan mij moeten liggen dan..ik zat er toch al aan te denken om misschien eens een afspraak te maken bij de dokter, maarja die mmm die hakt er volgens mij best wel in hoor. maar nu ben ik gelukkig zwanger na dik een jaar ons best gedaan te hebben.

8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Verplaatst naar 'Zwanger worden clubs'.

Deel Deze Pagina