Weten jullie al wanneer jullie willen stoppen met bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vollutto, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Mee eens... Als ik er de tijd voor had, zou ik best wel mm-donor willen zijn, ik heb er ook serieus over nagedacht. Maar een ander kind aan de borst voelt toch wat gek.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee hoor met evangelisten bedoel ik meer moeders die een ander hun wens oprdringen en vooral heel erg afkeurend zijn naar andere moeders die geen borstvoeding geven...

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb er niet extra voor gekolfd. In eerste instantie heb ik een enorme voorraad die toch nooit op zou gaan gedoneerd. Dat viel samen met het moment dat Renske overdag ook andere dingen ging drinken. In plaats van te stoppen met kolven ben ik toen nog een half jaartje doorgegaan. ;)

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Als ik er een leven mee kan redden o.i.d. zou ik absoluut geen probleem hebben met een ander kind aan de borst.

Als ik had geweten dat je moedermelk kunt doneren had ik ook best willen gaan kolven. (ondanks ik onwijs moeilijk kolf)
    Misschien bij een volgende?

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Duchess: het kan lang niet overal. Er zijn maar een paar plaatsen waar je de melk kunt inleveren.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hehe, weer heerlijk een lek-vrije nacht gehad! Scheelt weer omkleden midden in de nacht.

Vanmorgen moest ik de kleine weer wakker maken (8.45..:)) en wederom geen zin om te drinken. Mevrouwtje moest eerst even wakker worden in de box, even rekken en strekken en na 20 minuten wilde ze wel drinken.

Ze heeft trouwens haar vingers ontdekt om op te sabbelen. Ze sabbelt op haar ring en middelvinger. Andere armpje over haar hoofdje heen en zo valt ze dan in slaap...ziet er zo schattig uit.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heb ik een collega (en haar dochter) blij kunnen maken met mijn voorraad melk en af en toe wat extra gekolfd.
    Ander kindje aan de borst, misschien als het nog om een kleine baby gaat en het een keer nodig zou zijn... wie weet.

Mm-donor, wie weet bij een volgend kindje. Kolfde in elk geval heel makkelijk. Eerst maar informeren of dat hier kan en wie weet dient er zich wel weer iemand aan die behoefte heeft aan wat melk.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik heb een ander kind aan de borst gehad, eigen moeder was toen ziek. Dus in geval van nood, doe ik het .
    Is alwel een paar jaar terug, toen mijn zoon nog klein was.
    Moedermelknetwerk heb ik wel over gedacht,uiteindelijk neit gedaan, was hier te omslachtig.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Het lijkt me prachtig om melk te kunnen doneren (dus niet een 'vreemd' kindje aan de borst maar gekolfd) maar ik heb al zo'n moeite om mijn eigen kindje te voorzien van melk dat ik dat helaas niet kan.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zou een heel kleine baby ook zo aan de borst nemen als dat moest.

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dat zou ik ook doen (zeker als ik weet dat hij/zij gezond is, geen spruw o.i.d.)

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh, als het echt nodig was zou ik het natuurlijk ook wel doen, maar ik denk dat dat voor iedereen geldt. Ik bedoelde dat ik het niet zomaar voor de leuk een keertje zou doen.

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ on topic: wAt vinden jullie mannen van het stopmoment? Die van mij heeft het idee dat het met 9 maanden maar een keer afgelopen moet zijn, maar hij kan niet precies benoemen waarom hij dat zo voelt...

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mrs hair mijn man is nooit een voorstander van de bv geweest. Wat hem betreft stop ik vandaag. Maar een jaar vind hij wel echt de max...

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik zou elk kindje zo aan borst nemen hoor
    weet niet ik vind dat rond er BV nog zoveel taboe heerst
    Nou mijn meisje krijgt het al 14 maanden en ben er trots op ook.
    En ik als je als moeder beledigd bent omdat ik BV promoot zegt dat meer over de moeder dan over mij
    EN natuurlijk zijn er uitzonderingen heb je niet genoeg of het kindje kan er niet tegen dan is KV helemaal prima
    Maar we leven in een fles maatschappij een kind van 3 nog met een fles en speen mag maar een kind van 3 aan borst niet ( hoe krom)

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Mijn man staat vierkant achter mij en heeft er bewondering voor. :)

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Mijn man vindt bv helemaal normaal en vond eerst 18 maanden wel lang genoeg, maar dat is ze nu ruim voorbij en nu vindt hij dat we maar gewoon door moeten gaan zolang Elise dat wil.

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Voor zowel mijzelf als mijn man was het gewoon geen optie om geen BV te geven. Hij vind het ook heel normaal. Zijn zus heeft haar 3,5 jarige dochter nog aan de borst op dit moment. Maar, hij is wel eens jaloers geweest hahaha! Hij heeft een paar x gezegd dat hij zou willen dat hij ook borstvoeding kon geven aan onze dochter hihi. Vooral omdat hij weet hoe erg ik er van geniet!

Overigens is mijn man gevoed door zijn tante. Hij is tweeling, het dichtstbijzijnde ZKH was 2 uur rijden en zijn broer werd ziek toen ze een paar maanden oud waren. Zijn tante had net een kleine en zijn moeder ging met zijn broer mee. Hij is een maand bij zijn tante geweest en heeft bij haar gedronken. Noemt zijn nicht ook melk-zus.
    Hier vinden veel mensen dat heel raar, maar voor hun was het echt vanzelfsprekend.

19. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    wow wat een goede tante heeft jou mannetje
    Ik zou dat ook voor mijn familie doen hoor
    Dus nee vind het niet raar

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik vind dat ook volkomen normaal. Als mijn zus door omstandigheden niet zou kunnen voeden zou ik er denk ik niet eens over hoeven nadenken.

Mooi verhaal, Duchess. Je hoort het niet vaak :)

Deel Deze Pagina