Weten jullie al wanneer jullie willen stoppen met bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vollutto, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik vind dat het het ultieme mama-gevoel. Iets wat alleen een mama kan geven...
     
  2. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

    Ben ik het helemaal mee eens :D
     
  3. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Maar als jij goed leest...zie je ook dat ik zeg: ik denk...
    Dus ik voel me niet aangevallen, maar wilde gewoon mijn situatie uitleggen. Ik denk nl dat als ik die worsteling door had gezet met de borst, onze band niet zo hecht was geworden.
    Want dan was ik tegen mijn gevoel in gegaan en ik zag gewoon een manneke wat ontzettend veel honger had en alleen maar afviel...

    Ik krijg een beetje de rillingen (maar dat heb ik altijd al gehad, haha) bij oudere kinderen aan de borst. Dus zag mezelf dat sowieso al niet doen, maar had mijn kind graag wel de eerste maanden de borst gegeven, maar helaas.
    En ik denk idd dat je dat niet zo snel met de fles doet, maar hier is dat ook helemaal niet nodig...Hij geeft feilloos aan wanneer hij honger heeft of iets dergelijks, en daar reageer ik dan op...
    Ik doe dat dan alleen niet door mijn t-shirt omhoog te doen, want ik denk dat hij me dan keihard uit zou lachen, van: mama, doe niet zo gek, daar zit niks in!;)

    Melanina, ik snap wat je bedoelt en zo is het ook...niemand anders kan je kind dat geven en dat lijkt me ook een bevoorrecht gevoel.
    Maar ik kan wel een duidelijk verschil zien tussen bv mijn schoonmoeder die hem de fles geeft of ik...
    Als mijn schoonmoeder (of iemand anders) de fles geeft, dan is hij heel snel afgeleid en kijkt de hele kamer rond.
    Als ik hem de fles geef heeft hij zijn ogen alleen op mij gericht. Hij herkent mijn stem en manier van vasthouden en als ik praat dan kan hij daar helemaal in op gaan. (dat heeft hij ook bij mijn man)

    We moeten er ook geen welles/nietes spelletje van maken over wat nou de band hechter maakt en wie het beste contact heeft met haar kind, want ik geloof, zoals ik al zei, dat dat te maken heeft met de manier waarop je met je kindje omgaat.
    En ik heb nooit genoten van bv, omdat het altijd zo'n strijd was, dus ik ken die mooie momenten ook niet.
    Dus voor mij was dit de beste oplossing!:)
     
  4. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Loesie: mooi toch!

    Ben net op mn werk geweest om mijn rooster door te geven (slik...nog 3 weken..) en doorgegeven dat ik gebruik wil maken van het recht om te kolven/ te voeden.Dus ga het in ieder geval proberen!Maar kan haar in ieder geval tot bijna 4 maanden zelf voeden en dat is voo mij echt een prestatie :D
     
  5. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mamavanjuul toch goed dat je het gaat proberen joh!

    ik heb nog 6 weken verlof denk ik (aaaarg) en ik heb ook al aangegeven dat ik wil gaan kolven... of ik het ga doen weet ik nog niet. Ben serieus aan het twijfelen of ik wil stoppen met 6 maanden maar ben er voor mijn gevoel nog niet uit. Deze keer heeft het niks met mijn man ofzo te maken, meer met dat ik het onhandig vind met kolven op het werk. Bovendien heb ik me 6 maanden voorgenomen en ik ben blij als ik dat heb gehaald... ik denk er nog even over na.

    zogelukkig ik vind het mooi hoe jij met je kind/borstvoeding om gaat maar ik denk dat dat mede mogelijk is door het feit dat je niet werkt... omdat ik wel werk moet ik minimaal kolven en eerlijk gezegd begint het kolven me aardig de neus uit te hangen...
     
  6. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Oh absoluut en dat zeg ik er ook altijd luid en duidelijk bij he!:)
    Ik kan niet kolven dus als ik een baan had gehad, weet ik ook niet hoe het gegaan zou zijn met de borstvoeding.
    Maar ga nou niet zeggen dat ik in een luxepositie zit, want heel veel vrouwen (en jij misschien ook wel) vinden hun werk hele leuk en zouden er niet aan moeten denken om ft thuisblijfmama te zijn, toch?;)
     
  7. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb zeker weten veel respect voor thuisblijfmoeders!
    Ik weet zeker dat als ik mijn baan niet had, ik niet zo;n leuke moeder zou zijn als ik nu ben. Vind het af en toe echt heerlijk om even lekker naar mijn werk te gaan.

    A.s. gaan wij voor het eerst sinds een jaar weer uit eten....de dames gaan naar opa en oma toe. De oudste blijft slapen, maar de jongste komen wij zeker weer ophalen. Daar ben ik mentaal nog niet aan toe ;)
    Moet dus nu even een voorraadje aanleggen voor oma .

    @Zogelukkig: maar als jij niet kolft, en je zoon drinkt nog 4x bij je (toch?) hoe doe je het dan als je even weg wilt met je man ofzo? Of vriendinnen?

    @Debby: Nou, ik zorg dat ik in ieder geval wel een voorraad heb liggen voor als ik veel minder kolf op het werk...Maar goed, ze drinkt dan niet, dus zou er wel wat uit moeten komen...
     
  8. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben nu 6 maanden thuisblijfmoeder en op zich bevalt het me best goed maar ik vind mijn werk ook best leuk en ik geniet ook van het extra geld dat het met zich meebrengt. Ik zou misschien wel helemaal thuisblijfmoeder kunnen zijn maar dan zouden we erg moeten bezuinigen en ik zeg eerlijk dat ik dat er gewoon niet voor over heb. Iedereen maakt eigen keuzes toch?
     
  9. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mamavanjuul volgens mij ga ik echt minder kolven dan dat ik nodig heb... want hij drinkt ongeveer 180ml om de 4 uur uit een flesje en ik kan ongeveer 100 ml per 3 uur kolven... dus in totaal drinkt hij als ik weg ben 360ml en kolf ik 300ml dan dan moet ik op dagen dat ik niet werk "inhalen".
    Vandaar dat ik ook graag zou willen weten wanneer ze minder gaan drinken want dat zou me een hoop werk besparen!
     
  10. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ja, gelukkig wel zou zo saai zijn anders!;)
    Geld is hier geen issue, dus konden wij dit ook makkelijk beslissen.
     
  11. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zogelukkig in dat geval had ik misschien ook wel thuisblijfmoeder geworden, maar aan de andere kant weet ik niet hoe het me zou bevallen.
     
  12. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook thuisblijfmama. Hoewel onze dochter 1 dag in de week gaat spelen bij een gastouder (kennis van ons) omdat ik zo weinig kids in mijn omgeving heb. Kan ze toch lekker spelen.
    Op die dag help ik mijn man in onze winkel of doe ik andere dingen die ik makkelijker kan doen zonder haar. (doktersbezoekjes en dat soort spul)

    Ik ga verder met Zogelukkig mee.
     
  13. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    moet nu wel eerlijk toegeven dat ik nog totaal geen zin heb om te
    werken :) Vorige keer wel, toen had ik er echt weer zin in om weer onder de volwassenen te komen. Maar het verschil met nu is, dat ik in de herfst/winter verlof had en dus bijna de hele dag binnen zat met de baby.

    Nu vermaak ik me prima met de meiden. De oudste gaat nog wel 2 dagen in de week naar oma. Dan kan ik het huis even van boven naar onder doen. En dan heb ik weer alle tijd voor de kindjes.

    Voor ons is het puur luxe dat ik werk. Om dingen toe doen die we graag willen...
     
  14. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben graag thuis. Heb altijd gezegd (ook voor ik zwanger was) dat ik thuis wilde blijven voor de kids. Dat vind ik zelf belangrijker dan elke week een leuk uitstapje. En we hebben genoeg geld om zo nu en dan wat leuks te doen, we leven iig niet veel anders dan toen we beiden nog werkten. (zonder kind) Maargoed wij zijn ook best huismusjes! :)

    Verschil is natuurlijk dat we onze eigen winkel hebben en ons inkomen niet achteruit is gegaan sinds ik niet meer werk.
     
  15. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou, ik heb er respect voor hoor! Als thuisblijf moeder heb je het ook niet altijd even makkelijk. Wordt altijd zo ondergewaardeerd.

    Ik hoop wel dat als de meisjes straks ouder zijn en naar de basisschool gaan dat we het zo kunnen regelen dat er altijd iemand thuis is.


    Maar moet wel zeggen dat ik "maar" 24 uur werk, 3 volledige dagen.
    En wij hebben er heel bewust voor gekozen om de opa's en oma's te laten oppassen en niet een kdv. (niks mis mee natuurlijk, maar niet onze keuze :)). Daarnaast gaat de oudste, sinds ze 2 jaar en 2 maanden is, 1 ochtend naar de psz.
     
  16. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mamavanjuul hier past ook alleen papa en opa en oma op. Maar persoonlijk zou ik dan weer niet 2 vaste dagen per week voor opa en oma kiezen. Ik vind dat zo een belasting voor de ouders... die moeten dan echt hun week erom heen plannen. Wij hebben dat hier al met 1 dag in de week dat ik het gevoel heb dat ik veel van ze vraag (niet dat zij dat vinden hoor, maar is meer een gevoel van mij). Papa past op maandag en vrijdag op en hij vindt het heerlijk.
     
  17. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mijn s-ouders passen op maandag op en op donderdagochtend. Donderdagmiddag werkt papa thuis.
    Woensdag is ze bij mijn ouders en eten we met z;n allen daar 'avonds.

    Vooral mijn s-mama vindt het heerlijk. Ze heeft zelf 2 zoons en wilde zo graag een dochter :p Nu heeft ze 4 kleindochters, hihi!
    Lekker omtutten, winkelen en wandelen.

    Mijn moeder vindt het vooral lekker als mijn vader er niet bij is, haha! Want mijn vader verandert dan ook opeens in een klein kind :D

    Nadeel is inderdaad dan wel dat ik me heel bezwaard voel als ik ze vraag of ze ook een keer in het weekend willen oppassen.

    We hebben het er wel een keer over gehad, dat als ze het niet meer zien zitten, ze dit wel aan moeten geven. Dan gaan we een andere oplossing bedenken.

    Maar voor nu moeten we echt gaan bij houden wie waar voor het laatst heeft geslapen :D
     
  18. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Oh, maar ik ben ECHT ft moeder, hier geen oma's en opa's die 2 dagen in de week oppassen!

    Hier wel sinds kort psz, maar dat is natuurlijk niks qua tijd. (boodschappen doen, zuigen, plees, hond uitlaten, bak koffie en weer terug fietsen).
     
  19. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mamavanjuul ja volgens mij vinden mijn ouders het ook niet erg hoor en mijn schoonmoeder vraagt wel 1000 keer wanneer ze weer mag oppassen maar is meer een eigen gevoel denk ik.
    Ach, maakt niet uit toch?
     
  20. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook geen oma's en opa's. Die werken ook beide, en van papa's kant wonen ze veelste ver weg. Ik voel me soms al bezwaard als ik mijn moeder vraag op te passen ondanks ze dat misschien nu 5 x gedaan heeft in totaal. Maar ik ben daar geloof ik erg flauw mee, ik wil ook niemand anders laten oppassen dan mijn moeder tot nu toe haha.
     

Deel Deze Pagina