Weten jullie al wanneer jullie willen stoppen met bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vollutto, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Moeder, vader of zus, iets anders komt er niet in hier.
    Ik heb denk ik ook nog maar 5x oppas geregeld.
     
  2. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Leuk om te lezen. Hoor/lees altijd zoveel anders. :) Wij gaan nooit weg, we zijn 1 x uit eten geweest op onze trouwdag en mijn moeder heeft een keer opgepast toen ik erg ziek was zodat ik een middagje kon slapen. 1 keer toen papa op vakantie was paar weken terug en 2 x toen mama naar de bekkenfysio moest en papa tegelijkertijd naar school.... That's it haha!
    Hebben we een feestje ofzo, gaan we of vroeg zodat ze mee kan, of 1 van ons blijft thuis. Jammer genoeg wordt ik vaak voor 'gek' verklaart door veel anderen. Ik zou doodongelukkig worden zo. :D
     
  3. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij gaan dus morgenavond uit eten, is alweer een jaar geleden dat we er even tussenuit gingen met z'n 2en.
    De jongste dus voor het eerst naar opa en oma, altijd weer spannend ;)
     
  4. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wow! daar zou mijn man echt niet mee akkoord gaan denk ik... die wil zowieso vaak nog wat met zijn tweeen doen en vind onze relatie ook belangrijk (ben ik wel met hem eens hoor maar bedoel als ik het niet zou willen zou hij denk ik echt niet akkoord gaan)
     
  5. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn ouders wonen te ver weg om even een paar uurtjes op te passen en bij mijn schoonouders wil ik het niet hebben. Die vertrouw ik niet dus daar breng ik mijn zoontje ook niet naartoe.
    Maar vandaag moest de kleine een middagje naar het kinderdagverblijf omdat hij het anders misschien ontwent (mijn man heeft zes weken vakantie en dat is misschien wat lang om het kinderdagverblijf helemaal niet te zien, dus we brengen hem deze vakantie twee keer een middag). En wij zijn lekker naar de film geweest :). De andere middag hebben we ons voorgenomen om lekker te gaan bubbelen :).

    Maar verder is het even afgelopen met de uitjes die je met zo'n kleintje niet kunt doen. Uit eten doen we trouwens gewoon mét baby. Zet hem in een kinderstoel, voorzie hem van bierviltje, theeverpakking en een stukje gebakken aardappel en hij is gelukkig.
     
  6. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ratatosk ja dat kan nu nog wel... over een jaar is dat wel anders ;) dan ren je achter een gillende dreumes aan :D
     
  7. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Haha ja oh vreselijk :p.
    Het is wel zo'n druktemaker inderdaad!
     
  8. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ratatosk haha dat lijkt nu vreselijk maar dat heeft ook weer zijn charmes, ga je lekker naar een pannenkoekenhuisje :D
     
  9. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij gaan morgen heul chique uit eten :p krijg altijd last van de slappe lach in zo;n tent, maar het is er zooo lekker! En de kok is een klant van ons en die heeft ons een etentje aangeboden, dus dan neem je geen baby van 3 maanden en een peuter van bijna 3 mee, hahahaha!

    Vorige week zijn we trouwens uit eten geweest met z'n 4en! Baby gewoon in de kinderwagen, die slaapt toch nog de meeste tijd ;) en we hebben onze peuter gewoon een pannekoek gegeven, bus poedersuiker erbij, bor mesje.....die heeft zich prima vermaakt.:D
    Papa en mama lekker aan de biefstuk, ging best goed allemaal!

    Wij gaan denk ik om de maand even weg met z'n 2en...behalve afgelopen jaar dan :)
     
  10. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Soms eens wat leuks doen samen is wel prettig, ja. Maar nodig, nee dat niet. Maargoed daar verschillen de meningen gewoon over denk ik. Ik voel me compleet met mijn dochter erbij en zit net zo lief 's avonds samen buiten of voor de televisie met wat lekkers en een leuke film. Als mijn man dat niet zou accepteren, had ie een probleem. Want ik zou t juist weer niet accepteren als hij zovaak weg zou willen. ;)

    ZG, ik las dat je zoontje naar de PSZ gaat, gaat hij naar een normale? Zat me toevallig net te verdiepen in de vrije peuterspeelzaal en dat lijkt me wel wat...
     
  11. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    duchess ik ben ook aan het kijken naar een vrije school voor emma... denk dat je redelijk laat bent met inschrijven voor een vrije peuterspeelzaal (moest hier al voor een jaar geloof ik...).
    In het nieuwe schooljaar gaan we eens kijken of de vrije school iets voor ons is.
     
  12. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    toen Zoey nog echt BV afhankelijk was zijn wij denk in totaal 2 keer uit eten gewest en is zij naar mijn moeder gegaan.
    Verder mag ze ook echt maar naar 4 mensen mijn moeder en zus en Schoonouders en schoonzus.
    Voor de rest vind ik het onnodig om haar ergens te brengen.
    Soms blijft ze bij me zusje logeren die heeft een meisje van 4,5 en die is dan zo blij als haar nichtje komt logeren.
    Maar ik vind het zonder mijn kleintje niet eens leuk om ergnes naar toe te gaan,
    Al zou me vriend het wel vaker willen ik moet het ook willen en is hij het er niet mee eens gaat hij maar alleen .
    Wij hebben gekozen voor het ouderschap en ik vind dat daar bij hoort er voor je kind zijn.
    Kijk kan ze dalijk praten en ze wil bij oma of tante logeren ja tuurlijk dan mag dat.
     
  13. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Wij gaan ook nooit samen weg zonder onze zoon. Iedereen 'zaagt' erover dat we dit moeten doen voor onze relatie blablabla... Onze relatie is super en wij werken daar op andere manieren aan.
    Soms gaan we elk apart wel eens een avondje of namiddagje weg maar ik heb dat pas voor het eerst gedaan toen T. 10 maanden was en dan ben ik nog na een uurtje naar huis teruggereden omdat mijn man hem niet getroost kreeg. Dat lukt ondertussen gelukkig wel.
    En wij hebben wel gezellige etentjes zenne, 's avonds als ons ventje in bed ligt, maken wij het hier gezellig en (soms) romantisch! :D

    Voor ons is uit logeren iets dat hij zal doen als hij daar zélf om vraagt maar niet een oplossing zodat wij iets kunnen doen zonder hem...
     
  14. Female

    Female Niet meer actief

    De eerste ruim een jaar gevoed.
    De 2e 15 maanden.
    En dit kindje iig een jaar, maar ik denk nog wel langer. Het is waarschijnlijk ons laatste kindje dus ik hoop er lekker lang van te genieten :)
     
  15. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hihi, merk dat wij er wel wat anders in staan.
    Wij gaan echt 2x in het jaar uit eten met z'n 2en. We kunnen er ook nog heerlijk van genieten om even lekker een borreltje te drinken in een cafe (dat hebben we trouwens al lang niet meer gedaan...), naar theater of concerten te gaan. Tja..en omdat dat niet altijd geschikt is voor kleine kindjes, gaan we lekker met z'n 2en.

    Daarnaast hebben we allebei nog een aparte vriendengroep en ga ik, of hij nog wel eens een avondje weg met vrienden.

    Nou lijkt het alsof we heel vaak weggaan, maar dat is ook weer niet zo, haha!

    De jongste blijft niet bij opa en oma slapen. Dat wil ik niet, vooral omdat ze bv krijgt, maar ook omdat ik haar daar veel te jong voor vind. En daar ben ik emotioneel nog niet aan toe ;)

    Hier passen eigenlijk alleen ouders en schoonouders op....heel af en toe schoonzus. Maar voor de rest niet...is ook niet nodig en vind ik ook "eng".
     
  16. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Wij zijn allebei 40+ en zijn meer dan de heft van ons leven samen en hebben dus al heeeel veel leuke dingen met elkaar gedaan.

    Wij houden allebei erg van koken en doen dat in het weekend ook graag en lang. Een van de twee dagen eet zoonlief vooruit en gaan wij uren aan tafel met goede vrienden en wijn en gesprekken.

    In een restaurant zit ik maar opgeprikt te wezen. Zoon gaat pas laat naar bed en zelfs de naaste familie krijgt hem niet in slaap, want daar is borst voor nodig. Wij wonen buiten, dus voordat wij goed en wel in een restaurant zitten, gaat de keuken net dicht.

    Als ik samen met mijn man ben, wil ik met hem praten en als je naar de film gaat zit je 2 uur naast elkaar stommetje te spelen, daar vind ik niks aan. Bovendien vind ik het duur en ik irriteer me altijd rot aan andere mensen, die hoesten, luid praten, stinken, in je beeld zitten, tegen je stoel schoppen, je armleuning in beslag nemen of met popcorn kraken.
    Wij kijken regelmatig een filmpje, gewoon thuis op de bank dus.

    Nee, zonder dollen. Wij hebben een fijn huis en vinden het juist erg relaxed om lekker thuis te zijn of met zijn drieen wat leuks te doen.
    Zoon heeft nu de leeftijd dat je eens naar een klein pretpark kan en wat langer aan tafel kan zitten ergens. We zijn laatst naar een Indiaas restaurant geweest en dat ging hartstikke goed!

    Onze zoon is een verrijking en dat met z'n tweeen weg hoeven wij niet zo nodig.;)
     
  17. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    hahahahahaha, wat een leuke uitspraak.. alsof anderen parttime moeder zijn! Te grappig werkelijk
     
  18. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Haai meid,

    Ja, naar een normale, die is in de buurt. Er is hier een paar dorpen verderop een vrije peuteropvang en daar heb ik heel goede verhalen over gehoord, maar is te ver weg voor die paar uurtjes (ik doe alles op de fiets). Voordat je goed en wel thuis bent, kan je dan weer weg, dat vind ik zonde van de tijd.;)
     
  19. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Haha precies zoals hier ZG!

    Behalve dan dat ik al heel lang niet meer uitgebreid gekookt heb en wij geen alcohol drinken dus ook geen wijn. :D

    Wbt avondjes met vrienden, dat hebben wij best wel eens hoor! Maar dan idd apart, dus is 1 van de 2 gewoon thuis. Ik heb vooral vaak een verjaardag of avondje met vriendinnen. Mijn man heeft een wat beperkter sociaal leven omdat hij pas sinds bijna 4 jaar in Nederland woont.
     
  20. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier zit er eentje op 2 km afstand. Dus goed te doen!
    Maar misschien ben ik inderdaad al te laat.... ik weet ook telkens maar niet wat ik wil. Wel psz/niet psz...:( Zal er eens voor bellen volgende week.
     

Deel Deze Pagina