wij krijgen over een maand of vier onze eerste en we moeten een naam hebben die zowel in het Nederlands (mijn nationaliteit) als het Thais (haar nationaliteit) als het Chinees (daar wonen we) als het Engels (onze gezamenlijke taal) klinkt en acceptabel is. We houden van een korte (1 of 2 lettergrepen) naam. Een R erin is niet mogelijk (in Chinees niet uit te spreken) en alleen een normale S-klank is te gebruiken (anders problemen in Thais). Zowel voor jongen als meisje zijn we nog aan het zoeken (we zouden graag willen weten wat het wordt maar de artsen hier mogen bij wet dat niet vertellen....). Alvast dank, Claud
Pff dat is zeker een uitdaging..maar gaat n beetje boven mn pet geloof ik, sorry.. En wat apart dat het in china in de wet staat, dat ze het geslacht niet mogen vertellen.. Nou succes ermee en ik hoop dat jullie twee passende namen vinden die aan de voorwaarden voldoen!
Moeilijk hoor! Toch enkele gevonden: Meisje: Yuan An Lin San Lan Mali Bao Fen Tai Jongen: Jun Li Kim Nolan Lian Bao
Meisje: Mei of Meilin Kanya Malee Lawan Vanida Wat meer westerse namen: Delia, Dalia, Dania Lana, Lara Lilian, Lilli Mira Nikki Rosa Jongen: Niran Sunan Meer westerse namen: Aden Lex Len/Ben Ian Jaden
Voor een meisje: Lian Van het Thais weet ik het niet zeker maar in de andere talen kan het in elk geval!
Beetje offtopic, sorry, maar ik wil 't toch even kwijt: Ze mogen het geslacht niet aan de ouders vertellen, omdat sommige armere mensen in China, boeren enzo, liever een zoon willen. Als ze dan te horen krijgen dat 't een meisje wordt, laten ze 't kindje aborteren. Dat willen ze zo voorkomen. (Niet gezegd dat het dochtertje dan alsnog haar 1e verjaardag haalt... )
Misschien is het goed om 1 of 2 talen te schrappen. Blijf je bijvoorbeeld wel in China wonen de komende jaren? Of misschien niet? Meisje: Nadya Leah
Hihi, dat is zeker een uitdaging! Vind het zonder al die beperkingen al zo lastig om een mooie naam te bedenken. Lea en Jana vind ik voor meiden altijd erg mooi. En Julia, ookal heeft het meer lettergrepen kan toch wel internationaal. Voor een jongen vind ik het nog lastiger hoor. Eigenlijk zijn er heel veel korte namen met een R als je er over nadenkt Heel veel succes