Grrr even klagen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Puppy78, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik moet even mijn gal spuwen hoor! Afgelopen zondag waren hier vrienden van ons, en ik was tijdens het kletsen met Vigo aan het spelen, laten zien wat hij leuk vindt etc ( ze zijn zelfs sinds twee maanden ouders van een dochter). Nu vindt Vigo het spelletje "van voor naar achter, van links naar rechts" nogal fantastisch, en helemaal als het een beetje wild gaat.

Nu krijgt mijn man vandaag een mail van die vriend, dat hij zich nergens mee wil bemoeien maar of we eens willen googlen op "baby schudden" en dat zij het nogal gevaarlijk vinden etc.

:$

Natuurlijk weet ik dat het schudden van je baby gevaarlijk is, mijn man weet dat ook, het lijkt me dat iedereen op dit forum dat wel weet. We hadden het hier zelfs zondag nog over. Ik krijg echt helemaal jeuk van deze, waarschijnlijk goedbedoelde :(, waarschuwing.. Ik ga hun toch ook niet vertellen hoe zij met hun dochter om moeten gaan en of ze sommige dingen niet eens anders aan zouden pakken?

Mijn man heeft er nog niet op gereageerd, maar die is ook ietwat pissed off..

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    oh men *zucht*

Misschien maar even terugmailen dat ze maar even moeten googlen wat voor soort schudden bij een baby echt gevaarlijk is. Triest trouwens dat ze hierover een mailtje moeten sturen en het niet direct zeggen toen ze bij jullie waren.

3. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    nou ja zeg....hier zou ik ook echt pissig over worden. het zal idd wel goed bedoelt zijn maar waar halen ze het lef vandaan zeg...ik zou dit toch niet durven te zeggen tegen vrienden hoor.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

:$ Nou ja zeg! Hoe irritant! En ook de brutaliteit: Dat jullie misschien even op "baby schudden" moeten googlen. Alsof je elke ochtend uit een ei gekropen komt. Tjongejonge...

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Pff wat een bemoeienis!
    Ik zou netjes een mail terug sturen of bellen en uitleggen dat je daar heus van op de hoogte bent. Zou wel even sarcastisch vriendelijk bedanken voor het advies.

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ja ik baal er gewoon zo van, het zijn echt goede vrienden.. En als ze nu ineens zo gaan beginnen nu ze zelf een kind hebben, dan zie ik het wel gebeuren dat deze vriendschap niet erg lang meer gaat duren.. Ze zijn zelf nogal voorzichtig (op het smetvrezerige af zelfs) maar ik ga daar niks van zeggen, moeten ze toch zelf weten? Pff.. Het mailtje impliceerde gewoon dat we ons kind blootstellen aan een levensgevaarlijke situatie.. nou ja zeg..

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat is zeker lullig inderdaad dat ze dat op die manier doen. Dan had één van hen dat op het moment zelf moeten zeggen. En dan nog, ze horen zich daar niet mee te bemoeien.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou misschien is het helemaal niet zo rot bedoeld. ok ze hadden het op het moment zelf moeten zeggen maar dat durfde ze misschien niet. of ze realiseerden het zich pas achteraf. om het zo via een mail te doen is idd niet echt netjes maar misschien is het wel heel goed beddoeld

9. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Pfffffff wat kneuzig zeg :(
    Ik heb ook altijd redelijk wild gedaan met mijn kinderen hoor :p Vonden ze juist heel leuk.
    Wat een onzin, zal best goed bedoeld zijn maar ze kunnen hun lol nog op als die kleine straks gaat vallen enzo.

10. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nooujaaaaaaa!!! :$

T ergste is nog wel dat t shaken baby syndrome totaal niet kan komen door een spelletje..

als ik me niet vergis gaat dat toch om het hoofdje/nekje wat dan door t (heftige) schudden helemaal heen en weer gaat waardoor er letsel ontstaat?! ik geloof zelfs dat dat schudden echt met flinke kracht moet gebeuren wil je kindje er letsel van krijgen.. wat heeft dat te maken met van voor naar achteren?! ;)

Ik zou ze echt terugmailen dat je dat niet hoeft te googlen omdat je het risico daarvan weet, dat jij dat ook heel erg vindt als mensen dat met hun kind doen en dat je blij bent dat dit voor jullie niet opgaat!

Bah.. echt! :x

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Jee heftig, ik zou me erg persoonlijk aangevallen voelen na zo'n mailtje. Ik zou eerlijk gezegd ook niet goed weten hoe ik daarop zou reageren.

Maar ik denk dat ik ze zou bellen en eerlijk zou zeggen hoe ik me voel over zo'n mail. En dat babyschudden absoluut niet te vergelijken is met jullie spelletje. Waarschijnlijk is hun email gewoon heel goed bedoeld, maar toch...

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad misschien is het wel goed bedoelt dat ze het zeggen, maar vind dat als je goede vrienden bent je dit niet via de mail doet.
    Daarnaast vind ik dat je je met dit soort dingen niet hoort te bemoeien het is een spelletje wat ze speelt met haar kleine geen kindermishandeling.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    sommige mensen zijn gewoon overdreven.. Dat ik in de sneeuw 3 kwartier ging wandelen met dochter was volgens sommigen in mijn omgeving ook al bijna kindermishandeling (zielig!! Veels te koud!!'.. pfff

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    ja belachelijk toch.. alsof je dood gaat van een beetje kou.. Het zal me vast nog vaker overkomen dat ik commentaar krijg waar ik helemaal niet op zit te wachten, maar dit is in vijf maanden tijd eigenlijk de eerste keer dat ik er echt een beetje ziek van ben.

15. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Belachelijk om zoiets via de mail te doen. Als het hun dwars zit hadden ze het wel gelijk tegen jullie kunnen zeggen en kan je er gelijk op reageren. Deze mensen hebben er gewoon geen verstand van....

16. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Weet je, zondag zeiden ze al "pas maar op, schudden kan gevaarlijk zijn". Waarop ik uiteraard antwoordde dat ik dat wist en dat een spelletje geen kwaad kon, en dat ik wel op let etc. Ik heb er toen verder niet eens meer over nagedacht, het was een achteloze opmerking tussendoor, meer niet. Maar nu blijkt dat ze het er waarschijnlijk thuis samen nog over gehad hebben, dat ze het zelfs nog opgezocht hebben en dat hij nu speciaal hiervoor nog even een mail stuurt. Dan denk ik, waar zijn jullie mee bezig??

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ben het met je eens.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    misschien was het niet rot bedoeld.. maar wanneer ze het zo goed wisten hadden ze even verder kunnen googlen en waren ze erachten gekomen dat het shaking baby syndrome ten gevolge is van het hard door elkaar schudden van een baby (vaak vanwege frustratie bij de ouder, en dit is dus ook mishandeling) en niet vanwege zo'n spelletje. Vind zo'n mail daarom nogal wat.

19. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    uhm.. even googlen?? Waarom hebben ze dat zelf niet gedaan voor dat ze dat mailtje stuurde? Sorry, maar ik zou hier heel boos over worden!

Veel succes :D

Liefs,

Sam

20. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Hoe durf je zo met je baby te schudden???:$

Jij doet zeker wel vaker spelletjes zoals:

op een grote paddenstoel
    damespaardje
    hobbelpaardje
    twee emmertjes water halen

etc.....;)

Nee kan ik echt niet goedkeuren dat je zo leuk met je zoontje speelt :p!!!!!!!!

sjongejongejonge, dat kind van hun zal maar weinig plezier beleven als het wat groter is als je niet eens 'van voor naar achter' mag spelen......;)

Deel Deze Pagina