Met toestemming van Lotte mag ik aandacht vragen voor de volgende petitie: Stop bezuiniging van 300 miljoen op Passend onderwijs | petities.nl Deze bezuiniging betekent minder geld voor de begeleiding van leerlingen die extra zorg nodig hebben. Niet alleen in het speciaal onderwijs maar ook in het reguliere onderwijs. Ik heb zelf een zoon in het speciaal onderwijs zitten die de extra begeleiding hard nodig heeft en het zou echt een ramp zijn als hij deze hulp niet meer krijgt of in mindere mate omdat de overheid hierop wil gaan bezuinigingen. Helpen jullie mee door deze petitie te tekenen en eventueel door te sturen? Alvast dank voor de te nemen moeite!
Schandalig! Mijn zoon komt ook misschien in aanmerking voor speciaal onderwijs ivm zijn spraak... Vind dit echt een punt waar ze niet op mogen bezuinigen!!
Ik heb hem ook ondertekend, maar heb altijd al vraagtekens gehad of het daadwerkelijk helpt hoor, bij elke petitie trouwens!
Precies daarom heb ik ook getekend, je weet het natuurlijk nooit! Heb overigens zelf ook een zoon die op een sbo zit, en wil dus ook absoluut niet dat er bezuinigd gaat worden.
Snap ook echt niet dat ze daarin gaan bezuinigen... Je krijgt niet zomaar de indicatie. Daar gaat een heel onderzoek aan vooraf, daar heb je zelf geen zeggenschap in of hij speciaal onderwijs/rugzakje krijgt...
Ik heb getekend! Mijn kinderen zitten dan wel niet op speciaal onderwijs maar ik vind het toch wel heel belangrijk dat ze hier niet op gaan bezuinigen. Elk kind heeft recht op alle zorg dat hij nodig heeft. Ik zou eerder zeggen, stop er nog meer geld in dan bezuinigen.
Heb maandag het al ondertekend.Mijn zoontje kreeg een brief mee van school, het wordt echt schandalig overal maar op bezuinigen.Maar wel op de verkeerde dingen vindt ik.
Precies er is zelfs meer geld voor nodig! Ik zit zelf in de ouderraad van mijn zoon zijn school en als ik dan hoor hoe moeilijk het financieel allemaal is! We zijn afhankelijk van Jantje Beton om mooi speelmateriaal aan te schaffen. Terwijl er een eindje verderop een school zit die gefinancierd word door de gemeente en altijd het mooiste van het mooiste heeft! Gelukkig is het onderwijs op mijn zoon zijn school wel echt top en dat is het belangrijkste, en zou ik mijn kinderen never nooit op die andere school zetten omdat deze dus juist niet goed aangeschreven staat . Materieel zegt nooit veel, het is meer de vergelijking.
De regering vermomd het als Passend onderwijs... maar eigenlijk is het een grote bezuinigingsmaatregel! Wat is passend onderwijs? Passend onderwijs staat voor maatwerk in het onderwijs. Voor elk kind en iedere jongere onderwijs dat aansluit bij zijn of haar mogelijkheden en talenten. Geen kind tussen wal en schip dus. Helemaal niks mis mee! toch? Mis! In de praktijk werkt het als volgt: Een leerling met een bepaald probleem, aandoening, handicap, gedrags- of leerprobleem meldt zich aan bij een school. Onafhankelijk van het probleem, aandoening, handicap, gedrags- of leerprobleem krijgt de school nu zorgplicht voor deze leerling... Dit betekent dat de school deze leerling passend onderwijs moet geven of indien de school dit niet kan, deze leerling moet doorverwijzen naar een school die dit wel kan. Echter, moet de school van aanmelding ervoor zorgen dat die leerling daar dan ook geplaatst wordt, maar zegt de ouder, dat wil ik niet, wij kiezen voor deze school. Dan ben je als school verplicht toch deze leerling te onderwijzen, ongeacht het probleem. Voordeel voor de ouder is wel dat zij niet meer met zoon of dochter hoeven te leuren. Vervolgens zit, we noemen hem maar even Pietje, op school. We geven Pietje even een gedragsprobleem. Pietje zit in een klas met 30 andere kinderen. Pietje kan niet stilzitten en krijgt met regelmaat een enorme woedeuitbarsting. Goed, Pietje krijgt onderwijs maar hiervan worden de 30 andere 'gewone' kinderen de dupe! Daarnaast krijgt Pietje wel onderwijs, maar dat is toch niet zo passend als zou moeten. Pietje functioneert namelijk veel beter in een kleine klas, waar hij meer aandacht krijgt. Scholen krijgen daar echter niet zomaar geld voor. Dus wie is dan de dupe? Iedereen! * Pietje want hij zit toch niet op de juiste plek * De klas want die hebben 'last' van Pietje * De juf/meester/docent want die kunnen niet op de juiste manier lesgeven. En stel je nou eens voor dat er 3 of wel 6 Pietjes in die klas zitten...