ik geef bv aan mijn zoontje van nu 12 dagen oud en tegen de krampjes drink ik venkelthee nu lees ik overal dat het slecht is voor de baby? iemand ervaring mee of het wel kan ?? ik drink het zelf geef het niet aan de kleine man
Drink je echt pure venkelthee? Venkelthee werkt REMMEND op jouw productie. Zeker in dit stadium (de boel moet goed op gang komen), zou ik er dus even mee stoppen!
Venkelthee werkt niet remmend, er wordt zelfs gezegd dat het stimulerend werkt voor de borstvoeding. Ik zou het iig niet in liters drinken, maar een kopje per dag kan heus geen kwaad.
Het werkt helemaal niet remmend. Ik had toen van mijn kraamverzorgende het advies gekregen 1 kopje per dag te drinken omdat het bevorderend was voor de borstvoeding.
En hier moest ik een aantal jaren geleden de baby venkelthee geven tegen darmkrampen. Zo krom kan het soms zijn, bij de een wel en bij de ander juist niet. Of een jaar geleden wel en nu weer niet.
Ik had overproductie en door de venkelthee werd dat niet minder, werkt niet remmend volgens mij. Ik had overigens geen overproductie door de thee. Hier de thee gaan drinken voor krampjes. Mij is het als optie gegeven door kraamzorg. Als het slecht zou zijn had zij dat vast wel geweten. Hier heeft mijn zoontje er niks van gekregen. Ik dronk zo'n 2 a 3 kopjes venkelthee per dag.
Venkelthee wordt idd aangeraden voor krampjes. Maar dan wel in beperkte mate. 1 of 2 kopjes is prima. Maar ga je echt veel meer drinken dan kan het wel remmend werken op je productie. Google maar eens op Hale (DE expert op bv en medicatie) en daar is je antwoord. Er wordt ook aangegeven dat een kleine hoeveelheid inderdaad prima is , maar dat het potentieel bij veel gebruik dus juist remmend kan werken. Dat even terzijde, TS als dat het ook is (1/2 kopjes per dag), prima. Maar je geeft niet aan hoeveel je drinkt dus vandaar mijn antwoord. Voor hetzelfde geld drink je 5/6 kopjes pure venkelthee per dag en dan is het wel belangrijk om bovenstaande te weten.
Ik dronk 2 koppen per dag. Werkte perfect tegen krampen. 1,5 dag een keer niet gebruikt omdat ik het was vergeten te kopen en het was weer huilen.