Opeens heel veel spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Corrievan, 10 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Eefje spuugt de laatste dagen ontzettend veel. Heeft hier nooit veel last van gehad, maar nu is na een paar uur de bovenkant van haar truitje helemaal nat.

Ook kom het in haar nekje terecht en gaat het irriteren en wordt rood en een klein beetje dik.

Ik geef al een dikkere voeding ... Friso Comfort 1.

Wat moet ik hieraan doen ? Een hoe kan ik haar nekje verzorgen ?

Eeeehm ... ze gorgeld ook heel veel, maar vindt dit wel grappig :)

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

je kan de voeding evt. nog dikker maken met rijstebloem...

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Dat gorgelen doet Merel al een tijd. Het is het oefenen van geluiden die ze kan maken en leuk klinken :D .

4. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ons zoontje spuugt ook meer dan normaal, dit doet hij nu sinds een week. Het komt er soms met een golfje uit. Ook spuugt hij weleens als ik hem uit bed haal voor de volgende voeding. Soms spuugt hij helemaal niet....
    Hij drinkt Nutrilon omneo, het is sindsdien wel erger geworden! (voorheen spuugde hij ook wel iets maar minder) Vreemd want dat is juist tegen spugen! Of is dit gewoon toeval?
    Iemand ervaringen?

5. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    verder nog iemand?

6. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Hey Knor,

Mijn zoontje spuugde ook altijd heel veel en dan vooral maagzuur en kon ook zn ontlasting niet kwijt met de Omneo. Ben na 3 maanden in 1x overstapt naar friso sindsdien nergens last meer van. Die omneo is ook zuurder van smaak.. mijn kindje kon daar dus niet tegen. Heb toen nog wel johannesbroodpitmeel gebruikt voor de krampjes en zn ontlasting.

Gr, Diana

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter is bij tijd en wijlen ook een spuger! Ze krijgt in alle flessen nutriton en soms spuugt ze zich een ongeluk tot 3 uur na een fles. Ze zit er dan idd ook helemaal onder.
    Ik wil niet meer nutriton geven, dus dat laat ik zo.

Haar hoofd en nek maak ik bij elke verschoning schoon en als het rood is dan smeer ik er wat sudocreme op. Ik gebruik geen zeep en hypo allergene shampoo, omdat de huid bij haar hoofd al behoorlijk te lijden heeft.

8. Marlous

Marlous Niet meer actief

idd goed opletten dat het niet gaat irriteren onder de kin, veel doekjes in de aanslag en snel zijn...wij zijn al geroutineerd!

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ ruben: hier ook spugen (maagzuur maar ook vlak na de voeding behoorlijk wat teruggeven) en moeizame ontlasting.... Probleem is dat Thomas speciale prematurenvoeding krijgt, dus weet niet of ik zo maar kan overstappen....
    En ik heb pas over 3 weken een afpraak bij de KA....

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja als hij er echt last van heeft... vind de KA het vast geen probleem als je eventjes belt :)

11. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    ik heb het ook gehad dat spugen zelfs met golven. bij het cb aangegeven en die heeft me doorgestuurd naar de dokter. de dokter heeft ons door gestuurd naar het ziekenhuis en daar is reflux geconstateerd. nu doe ik bij de voeding johannesbroodpitmeel erbij en het gaat goed een tip misschien.

Deel Deze Pagina