Hallo allemaal. Ik ga even mijn verhaal uitleggen. Ben met de pil gestopt in februari Ik ben 3 april voor het laatst ongesteld geweest. Had toen een cyclus van 40 dagen. Ik heb 12 april een ovulatietest gedaan die was negatief. De dag erna kwam er een tweede lijn( de teststreep) en iedere dag werd de lijn iets duidelijker. Ik heb de 18e een test gedaan(ovulatie) en die was positief .. Toen heb ik maandag en gister bruine afscheiding gehad. Ook erg buikpijn...Het leek alsof ik zelfs ongesteld moest worden. Ik heb gister weer een ovu test gedaan en die was weer negatief... Zou ik zwanger zijn?? Ik weet het niet meer.. De afscheiding is totaal weg nu...! en buikpijn stukken minder..
Hallo, Ik ben totaal geen deskundige, maar zal het eens proberen, 3april laatste ongi, dan zou je per defenitie een eisprong (ovulatie) kunnen hebben op 17?18 april, mits je cyclus 24/25 dagen is, maar dat zou kunnen als je net gestopt bent met de pil dat je cyclus zo varrieert, en zou je mogelijk een dag of 5/7 later een innestelingsbloeding kunnen hebben, maar daar is het op zich dan nog te vroeg voor, en om zwanger te zijn als je 3 april voor het laatst ongesteld was, de laatste dag of de 1e dag van je menstruatie??? Je telt nl altijd vanaf de 1e dag van je menstruatie, tot aan de eerstvolgende mentruatie dag, en dat is dan je cyclus!! Hoop voor je dat je zwanger bent, maar zou bijna niet kunnen als je de 18e een posi ovulatie test had! Dan moet je eitje nog gaan nestelen, en dat gebeurt zo'n 5 tot 7 dagen na je eisprong, en daarna gaat je lichaam het HCG aanmaken! Misschien is de kleine bloeding wel juist je eisprong??? Als je een positieve test hebt duurt het nl nog 36/48uur vordat ie echt springt??? Nou een hele uitleg, maar hoop dat je er iets wijzer van wordt? XXX
hoi hoi Dankjewel Ik ben 3 april ongesteld geworden. Dus niet het einde! Ik snap wat jij zegt.. Maar heb wel buikpijn gehad.... Het is echt super raar.. Ik snap wat je allemaal ingetypt hebt..! ik vond alleen die kleine bloeding zo raar...
Kan 5 a 7 dagen na je eisprong je zwangerschapstest ook al positief zijn dan? Aangezien het HCG dan al in je bloed zit...
Dan zijn de hoeveelheden hcg nog te weinig om door een test te worden opgepikt. Maar er zijn wel meiden die op 8 en 9 dpo posi getest hebben.
Als ik 18e mijn eisprong heb gehad moet ik 2 mei ongesteld worden (2 weken na eisprong) dus ik ga 2 mei testen Ik snap jou vraag niet zo goed ingrid? groetjes
Oke nu snap ik het hihih!! maar jullie zijn met me eens dat het toch raar is dat ik de 18e me evt eisprong heb gehad en 2 dagen erna een lichte bruine afscheiding heb? of ben ik nou gek?
Hoi hoi, was ik weer, gellukig dat je mijn verhaal een beetje snapte, misschien een tip om even te googlen op ovulatie en bloeding, misschien zijn er meer meiden net als jij die ook een bloeding hebben tijdens je eisprong? En idd ingrid, je hcg hormoon is pas meetbaar na ongeveer 10 dagen na je ovulatie (10DPO, 10 days past ovulaiton) Dus niet meteen na het innestelen!! Er zijn veel meiden die testen 4 dagen voor hun NOD, zelf gat mijn voorkeur uit na ietje later, zeker omdat mijn cyclus niet altijd hetzelfde is!! XXX
Dat kan best hoor. Bij een positieve ovu-test springt je ei na 24 tot 48 uur. Dan kan je dus best 2 dgn later een ovu-bloeding hebben gehad.... Spannen hoor!
Ik hoop het... Als de 18e mijn eisprong is geweest zitten we denk ik qua klussen goed. We hebben de 17e en de 19e geklust..!! dus dat is toch wel goed? Heb het trouwens idd opgezocht en het kan idd een eisprong zijn wat bruinverlies!! Nou vind het nu wel spannend hoor!
18 april was je ovutest positief, dan heb je de 19e of 20e je eitje gehad en is het te vroeg voor zwangerschapskwaaltjes. Het eitje nestelt zich zon 5 tot 10 dagen na je eisprong pas in en dat zou dus tussen 24 april en 3 mei zijn. Ik wil je niet ontmoedigen hoor, ik duim voor je dat het raak mag zijn. 2 mei testen is nog wat vroeg denk ik, als ik je verhaal lees zou je maandag of dinsdag je eitje hebben gehad, reken daar in ieder geval 14 dagen bij, dus ik zou voor de zekerheid van 4 mei uit gaan om onzekerheid en teleurstelling te voorkomen.
Hallo Ik heb de extra gevoelige testen van sensitest in huis. Denk dat ik 4 mei idd dan ga testen.. Ik hoop echt dat het gelukt is!! En wil niet teveel hoop erop hebben want dan kan het alleen maar tegenvallen!! Dus duim voor mij