Hai ladies, ben ik weer... Enkele maanden geleden ben ik gestopt met temperaturen ( en bijhouden via FF) omdat het best wel veel frustratie met zich meebracht en er geen touw aan vast was te knopen. Ik gebruikte de app Fertility Friend Overigens zat mijn trial version ook voorbij, dus moest ik opnieuw een account aanmaken, waar ik uiteindelijk niets aan heb omdat ik de maanden niet naast elkaar kon zetten... Erg jammer allemaal, want het gaf me wel een heel duidelijk inzicht over mijn eigen lichaam... Nu mijn vraag, wat hebben jullie gebruikt of gebruiken jullie om alles bij te houden? Tempratuur, cyclus, kwaaltjes, cervix etc? Ik heb hier wel vaker de titel FF voorbij zien komen, maar zijn er ook ervaringen met andere apps? Kwam deze link tegen The 10 Best Fertility Apps | Fit Pregnancy and Baby Heeft iemand wel eens wat anders geprobeerd dan FF en wat zijn de ervaringen? Zit je weer na x aantal dagen met een dood account omdat je moet betalen? Let's share... ( ga namelijk toch weer beginnen met tempraturen )
Ik gebruik Fertility friend gewoon onbetaald maar vind het ook met een onbetaald account goed te doen en overzichtelijk, heb niet het idee dat ik veel mis.
Ik ken geen andere apps maar ik gebruik period tracker lite, is gratis bij apple en bij android en je kunt er je symptomen, ongesteldeid, seks etc in bij houden!
Ik gebruikte Fertility Friend en 'mijn kalender' omdat FF op een gegeven moment crashte en ik alles opnieuw in moest vullen. Toen maar in beide alles ingevuld haha
Ik gebruikte fertility friend om te temperaturen tot ik in de mmm kwam en mijn gyn het afraadde. Daarna heb ik alleen mijn eisprong handmatig ingevoerd en kwaaltjes.
Ik denk dat het er ook heel erg vanaf hangt waar je de app voor wilt gebruiken. FF is natuurlijk primair gericht op temperaturen. Ik zou alle apps (dus ook FF) afraden om een eisprong te "voorspellen". Een app is nou eenmaal geen glazen bol. Ik denk dat je alle apps daarom moet zien als een handige manier om voor jezelf een aantal zaken bij te houden en áchteraf mogelijke patronen te herkennen en conclusies te trekken. Als dat alleen seks, kwaaltjes en/of ovulatietesten zijn dan zijn er denk ik heel veel geschikte apps. Als je ook temperatuur wilt bijhouden dan zou ik toch voor FF kiezen en dat kan ook gewoon met een gratis account.
Ik gebruik period tracker. Meer als een soort agenda van wanneer ik ongesteld ben geworden en hoelang het duurde. Hij geeft ook een vermoedelijke dag van je ovulatie aan, maar ik hou bij dat soort apps altijd rekening met het feit dat het gestandaardiseerd is . Je kan er ook andere symptomen/bijzonderheden in bijhouden. Handig om te zien of je een regelmatige cyclus hebt e.d.
Ik gebruik period tracker. Daar kun je wel je temperatuur en gewicht enzo in bijhouden maar je krijgt geen tabel. Ik gebruik het meer om te kunnen zien wanneer wat geweest is. (menstruatie, ovulatie volgens standaard berekening, kwaaltjes, seks etc) Temperaturen doe ik deze periode voor het eerst, zet dat wel in de app maar op papier maak ik zelf een diagram
Dank voor de reacties. Het bijhouden van mijn eisprong doe ik sowieso via ovulatietesten. Het gaat me meer om alle andere zaken bij te houden, ik heb het een en ander gedownload, ff mee spelen en kijken welke het gaat worden...
Ik heb de gratis versie van WomanLog. Dat betekent dat je wel reclames krijgt, maar meestal één keer per opstarten. Je kan er bijhouden tot hoe veel orgasmes je had bij een sekspartij :') Ik ken de andere apps niet, maar vind deze vrij uitgebreid.
Ik heb heel veel apps geprobeerd, maar ik vond geen enkele zo fijn als de app: Life. Hele fijne app waarin je alles zelf kunt invullen (ovulatie, menstruatie, zwangerschap etc.), met symptomen etc. Helaas niet beschikbaar voor android, alleen voor iphone..
Ik gebruik WomanLog ook gratis. Bij mij klopt hij tot nu toe erg goed, dus ben benieuwd of het deze maand raak is. In die app kun je ook alles bijhouden zoals of je de pil of andere pillen hebt ingenomen en je gewicht en temperatuur in bijhouden.