oja en er zijn vele verzamelpunten waar je je kan aanmelden. Je moet bij de meeste wel een aanmeldingsformulier invullen omdat er helaas vaak misbruik van gemaakt word, maar er zijn er genoeg. Goederenbanken zijn er ook een paar van daar kan je je ook bij aanmelden, en kijken bij de kringloop. Succes! Ik heb alle babyspullen al uitgedeeld aan anderen dus ik kan je daar ook niet aan helpen verder.
Ik ben echt blij om te horen dat ik als mijn kindje geboren is recht heb op huurtoeslag. Alle kleine beetjes helpen. Ik wil in ieder geval iedereen ontzettend bedanken dat jullie mij hebben geholpen met tips, in deze dingen ben ik normaal echt niet thuis. Zo zie je maar dat er gelukkig ook nog hele goede mensen op e wereld zijn!
En kijk voor spulletjes eens op gratisaftehalen.nl en op MP onder gratis! Heeft het misschien een likje verf nodig, maar die kosten zijn vaak nog wel te over zien!
als je in de schuldsanering zit heb je je financiele gedeelte helemaal niet in de hand? dat wordt allemaal geregeln en krijg je een bedrag per week.. dus dan zul je je bewindsvoerder moeten bellen want zelf kan je ook niets aanvragen zonder toestemming.. daarbij al het extra geld wat er binnen komt zal naar de schuldeisers gaan..
Er gaat indd zo veel mogelijk naar de schuldeisers, maar je kan van 30 euro nou eenmaal niet leven met een baby. Heb ff gemist of dit per maand of per week is eigenlijk...
maar dat kan ik me niet echt voorstellen dit komt ook omdat mijn ouders er ook in zitten en ik een beetje weet hoe dat gaat..
Zodra je kindje geboren is moet je bij het uwv een wijziging doorgeven voor je toeslag. Ik neem aan dat je daar ook een toeslag krijgt boven op je inkomen. Als je die nog niet hebt kan je die aanvragen voor jou alleen. Straks als je kindje er is moet dat worden aangepast naar 1 oudertoeslag. Huurtoeslag heb je recht op ook zodra het kindje geboren is omdat ze je dan als een volwassen persoon zien. Ik zou toch eens een afspraak maken met je bewindvoerder of degene die over het geldbeheer gaat. Want je kan dat denk ik zelf niet allemaal regelen.
Toch heb ik maar 30 euro pw om van te leven. Misschien krijg ik als het kindje is geboren ietsje meer ik weet het echt niet. 30 euro pw voor mijzelf is te doen met boodschappen. Ik moet alleen op de koopjes letten.
30 euro is indd te doen, dat had ik ook toen ik net op mezelf ging wonen. En indd goed op de koopjes letten. En de ene dag gekookte aardappels en de volgende dag restje opbakken en dat soort dingen.
Ik heb ook zwanger in de wsnp gezeten en je bij je bewindvoerder echt wel wat geld aanvragen...ze schrijft dan de rechter commisaris of die toestemming geeft om het uit de boedelrekening te betalen..bij mij is het wel gebeurt en kreeg ik dus 200eur..het is iig wat toch? Ook zal je als je kindje er is, omhoog gaan met je weekgeld, ik bedoel een pak nutrilon kost al een tientje. Ik kreeg zelf 50 euro per week, maar omdat ik samenwoonde kreeg ik niet meer. Normaal ga je ong 20eur per week omhoog. Ook kun je bij het uwv een toeslag aan vragen en bij de sociale dienst bijzondere bijstand... Succes en geniet van je zwangerschap, hoe ver ben je?
Als je een Wajong krijgt val je vrijwel zeker onder de doelgroep van MEE (een soort maatschappelijk werk speciaal voor mensen met een beperking of chronische ziekte). Bel het dichtsbijzijnde MEE vestiging voor een afspraak. Zij kunnen je op weg helpen naar de goede instanties en helpen met het aanvragen van de juiste regelingen. Elke MEE regio heeft zijn eigen website, google er anders even op. Succes!
Nou ja zeg wat een reactie Wat zijn we tegenwoordig toch snel achterdochtig en vol vooroordelen tegenover elkaar....
voor ts, er zijn gelukkig dames die je willen helpen.... misschien kan je wat duidelijker zijn wat je allemaal nog nodig hebt voor je dochtertje? wil je ook best helpen om wat spulletjes bij elkaar te krijgen... als ieder die wat over heeft dat nou ook wil doen heeft ze zo haar begin uitzet voor de baby bij elkaar/....!
Pfffff ik weet ook wel dat er meiden zijn die hier de boel uit hun duim zuigen en dat daarom sommigen sceptisch zijn, maar dames er zijn ook ECHT mensen op de wereld die het niet makkelijk hebben! Die kunnen echt wel gekwetst worden door opmerkingen als of je zuigt alles uit je duim of je bent niet slim blabla. Ik zou bijna geen onderwerp meer durven schrijven, want je wordt van alle kanten afgezeken. Gelukkig zijn niet alle meiden hier zo!!!! maar het wordt in mijn ogen wel steeds meer....jammer hoor.
Hoi jaimy, Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het heel raar vind dat jij, ondanks dat je in de WSNP zit, maar 30 euro overhoud om van te leven. Dit mag namelijk niet. Er moet een beslagvrije voet berekend worden met een redelijk bedrag waar jij van zou moeten leven. Ook als je straks een kindje hebt om voor te zorgen, horen hun daar rekening mee te houden en je leefgeld daarop aan te passen. Je kunt altijd kijken bij de kringloop, daar hebben ze veel voor weinig. Hier bij ons staan er altijd ledikantjes, maxi-cosi's, kinderwagens en boxen. marktplaats kun je ook op kijken, als je een oude ledikant over kan nemen voor weinig geld kun je hem altijd nog zelf opknappen. als je verder nog vragen hebt of iets dergelijks, dan kun je me een prive berichtje sturen! groetjes,