Steeds minder fruit eten en nu helemaal weigeren

Discussie in 'Voeding' gestart door anouk31, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Hallo,

Milou, die altijd goed gegeten heeft, is steeds minder fruit aan het eten en sinds een week of 3 weigert ze alles van fruit.
    Ze krijgt vanaf 5,5 maand fruit (vers) Ik heb de afgelopen 3 weken al van alles geprobeerd: gewoon stukken in de hand gegeven, door de yoghurt, op het brood. Ipv de yoghurt (na het warm eten. Ipv het brood.
    Niets werkt. Ze houdt haar mondje stijf dicht.
    Ik maak me geen zorgen over het groeien, want voor de rest eet ze wel goed. Maar ze heeft toch ook fruit nodig.
    Ik overweeg nu zelfs om een keer een potje aan te bieden (tegen mijn principe eigenlijk want ik wil het liefst vers geven)
    Heeft iemand ervaringen of tips?

Groetjes Anouk

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Of gewoon even een weekje stoppen met proberen. Ze voelt misschien ook wel aan dat het een 'issue' is. En daarna in haar bijzijn zelf fruit eten en haar dan achteloos een stukje aanbieden.

Bovendien is ze nog erg jong en het is op deze leeftijd nog altijd bijvoeding. Ze haalt haar vitamines toch nog voldoende uit haar melk en al het andere dat ze wél eet.

Succes!

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik denk ook even een weekje niet geven. Giovanna had dit namelijk ook ( wel potje dan maargoed) en ze weigerde dus elk hapje. Toen ben ik een weekje geen fruit gaan aanbieden en daarna wel weer en toen wou ze het ineens wel weer eten.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon even achterwege laten. Over een poosje komen er weer veel meer fruitsoorten in de winkel, dan kun je weer geven. Zolang ze maar goed groente eet, dat is veel voedzamer.

5. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Zuid Limburg
    Dank je wel voor jullie antwoorden. We laten het fruit dus gewoon even weg. Warm eten, yoghurt, brood en melk gaat zonder problemen, dus groeien zal ze zeker doen.
    Dan proberen we later nog wel weer.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Kylian is tegenwoordig ook erg aan het mieren met het fruit.
    Wat ik heb gedaan is een soort van smootie maken.
    Gewoon fruit in de blender en het zo dun maken dat hij het (door een rietje) kan drinken.
    Dit wil hij wel maar dan geen 2 dagen achter elkaar :rolleyes: .

Groetjes Anita

7. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Zuid Limburg
    Milou drinkt nu alleen uit een flesje. Lijkt je dat dan niet nog moeilijker. En met een rietje leren drinken en dan ook nog eens dat fruit?

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Probeer gewoon eens of ze uit een rietje wil drinken, Kylian had het zo door ;) .
    En fruit wordt erg dun als je het blenderd.

Sinasappel snij ik de partjes tussen de velletjes uit, met wat aarbeien erdoor en dan drinken maar. Het is dus niet zo heel dik hoor.

Groetjes Anita

9. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Hier precies hetzelfde probleem. Demi eet nog maar de helft van wat ze at aan fruit. Ze spuugt het gewoon weer uit. Ik ga morgen maar eens proberen om een smoothie te maken, misschien dat ze dat wel wil... Goeie tip!

Deel Deze Pagina