Hallo, Al heel lang weten we dat wij een meisje Indy willen noemen, maar voor een jongen kunnen we maar geen naam vinden. Nu hoor ik wel eens mensen zeggen dat Indy ook goed voor een jongen kan. Wat vinden jullie? En zouden jullie het dan ook zo schijven INDY of anders? Alvast bedankt voor het meedenken. x Linda
Ik had een jongetje in de klas die Indy heette. Dus het kan zeker wel. Ik zou het alleen sneller als naam voor een meisje geven.
Ikzelf heb het nog nooit gehoord als jongensnaam, dus heb er ook dan altijd een meisje bij in gedachten. 1 van m'n poezels heet trouwens ook Indi. Hele leuke naam
Ik denk bij Indy gelijk aan een meisje eerlijk gezegd, maar heb dan ook een achternichtje dat zo heet..
Ja, ik had het eerst ook echt alleen voor een meisje in gedachte. Maar nu kan ik dus maar geen leuke jongensnaam vinden en als ik mensen dan hoor zeggen dat het ook wel als jongensnaam kan, dan ga ik twijfelen. Maar als ik hier voor zou kiezen, zou ik er ook echt aan moeten wennen. Maar ik vind het wel een hele mooie naam.
't zoontje van mijn nicht heet Indy (ze wonen in Engeland...daar is het een jongensnaam, had ooit een meisje in de klas dat Indy heette in nederland...) Pff als jullie het mooi vinden gewoon doen toch?
De naam Indy doet mij denken aan een meisje. Helemaal niet aan een jongetje eigenlijk. Ik vind het ook geen stoere naam voor een jongen (en ik hou persoonlijk meer van stoere jongensnamen). Voor een meisje vind ik het wel een hele leuke naam!
Waarom wacht je niet gewoon even op de pretecho, misschien zit je, je straks druk te maken om iets wat helemaal niet nodig is! Je hebt nog alle tijd en de echo is ook al inzicht! Persoonlijk vind ik het geen jongensnaam! Vind het wat softy overkomen!
Een oud-collega van me heeft ook een zoon die Indy heet. Mooie naam! (Ik vind het dus zeker kunnen ja!)
Ik heb ja gestemt omdat ik vind dat tegewoordig alles kan. Ik had vroeger jarenlang een meisje in de klas zitten die jaimy heette en toen ik een neefje kreeg die ook jaimy genoemd werd vond ik het effe raar maar het went. Of robin? Ik dacht altijd aan een jongen als ik die naam hoorde. Heet mijn vrouwelijke collega ook robin dus alles kan haha. Denk er nog goed over na en als je het echt wil gewoon doen hoor!
Ik ken zowel een meisje als een jongetje dat zo heet. De vader van Indiana Jones noemt zijn zoon in de film ook Indy. Ik vind het een leuke naam voor beide. Net als rene voor een jongetje en Renee voor een meisje.