Hoeveel kg aangekomen tijdens zwangerschap met overgewicht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Troelala21, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Hoeveel kilo zijn jullie dames aangekomen met overgewicht. En dan bedoel ik niet een paar kilo overgewicht maar toch echt 10, 20 of 30 of meer zelfs overgewicht?

Ik woog bij de 3e 84kg toen ik begon ben toen eerst afgevallen en daarna nog 12 kilo aangekomen in totaal. Niet zo erg vergeleken bij me 1e 35 kg!!!

2. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Ben zwanger van nr. vier en vier kg lichter dan bij aanvang zwangerschap. Alleen nog maar afgevallen. Vorige zwsch rond de 10 kg aangekomen. Het flink overgewicht, dus vind dit wel lekker zo...

3. Troelala21

Netjes!

4. siena

siena Actief lid

31 mrt 2011
    405
    0
    16
    Vrouw
    Ik was in mijn hele zwangerschap totaal 23 kg aangekomen. Nu nog 7 kg afvallen dan zit ik op mn oude gewicht, al gaat het niet zo gemakkelijk ;)

5. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ik heb overgewicht (BMI 32) en ben tot 16 weken 7 kilo afgevallen vanwege HG. Werd toen door gyn direct doorverwezen naar een dietist om te proberen om op gewicht te blijven (maar iig niet meer af te vallen!)

Lees op internet vaak dat mensen met overgewicht afvallen en dit geen probleem zou zijn, maar hier werd/word er alles aan gedaan om dus vooral niet verder af te vallen. En het liefst wel aan te komen.. Verschil is misschien dat ik vóór de zwangerschap al 40 kilo was afgevallen en nog heel (overdreven) gezond at... Weet het anders ook niet..

Nu zit ik nog 1 kilo onder startgewicht, maar ben dus die 7 kilo bijna weer bijgekomen. En de dietist gaf aan dat ik nog wel tussen de 8 en 12 kilo aan zal komen.. Althans, dat zou het gezondst zijn.. ondank mijn overgewicht dus..

Denk ook wel dat ik dat red als ik kijk hoeveel trek ik heb :p

Ikzelf heb natuurlijk liever niet dat ik teveel aankom, maar hoop nu gewoon dat ik na de bevalling niet veel meer weeg dan ik deed ;) Probeer het maar een beetje los te laten..

6. Troelala21

Dat is dan heel verschillend per vk of ziekenhuis. Ik was zelf 8 kilo afgevallen, maar er werd me niet gezegd dat ik moest aankomen of niet meer mocht afvallen. De kleine pakt wel wat het nodig heeft zeiden ze altijd. Maar goed. Afvallen is leuk, maar als je weet dat je eigenlijk hoort aan te komen in een zwangerschap dan is dat wel eng.....

7. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ja, dat is ook precies wat ik op internet lees. De gyn zei bij mij dat de baby pakt wat het nodig heeft, maar dat er door het afvallen veel afvalstoffen zijn die niet goed zijn voor de baby.. Maar hoor dat dus ook nergens anders terug. Heb me toen best wel zorgen gemaakt, maar bij de 20 weken echo bleek de baby het hartstikke goed te doen en begon ik ook weer aan te komen ;)

Afvallen doen we wel weer na de zwangerschap, ben nu gelukkig van de HG af en geniet erg van mn broodjes pindakaas.. (en alles waar ik steeds trek in heb)

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik woog 87 kg bij begin zwangerschap en nu 94. Dus maar 7 kg aangekomen en ben 33 weken.

9. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Begonnen op 73 en weeg nu 83, dus zit op precies 10 kilo (32 weken)
    Maar was toen streng aan het lijnen (eiwitshakes) en door het abrupt stoppen door de zwangerschap ben ik in begin snel aangekomen.. laatste weken niet anders dan "normaal" is.

10. Troelala21

Oh ik maakte me ook wel zorgen hoor, ivm die afvalstoffen wat ik dan weer op internet las. Maar de vk verzekerde me dat de kleine pakt wat ze nodig heeft, dat het verder geen kwaad kan omdat je zelf niet aan het lijnen bent, maar minder kan eten door de misselijkheid enz....Dus daar ging ik dan maar vanuit. Was wel blij na 18 weken dat ik weer wat kon eten hoor haha....

Precies afvallen doen we wel weer na de zwangerschap! Eerst lekker genieten van de zwangerschap en alles er om heen!

11. Troelala21

Dat is netjes!

12. Troelala21

Ik vind 10 kilo nog netjes hoor. Ik was bij de eerste met 10 weken al 15 kilo zwaarder, en dat ging zo de hele zwangerschap wel even door tot 35 kilo :$

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Bij mijn 1e: gestart op 92 kg, eerste 16 wkn afgevallen tot 86 kg en toen aangekomen naar 106 kg (totaal dus 14 kg boven startgewicht).
    10 dgn na bevalling 92 kg en gewoon oude kleren weer aan.

Bij mijn 2e: gestart op 91 kg, aangekomen naar 106 kg (totaal dus 15 kg boven startgewicht).
    10 dgn na bevalling 91 kg en gewoon oude kleren weer aan.

(toen aangekomen door BV en langdurig gebroken nachten :))

Bij deze: gestart op 98 kg, eerste 14 wkn afgevallen tot 90 kg door HG, momenteel bijna 30 wkn 99 kg.
    Ben benieuwd hoe dit afloopt ;)...

14. Troelala21

Wat lekker dat je meteen weer in je oude kleren pastte! Daar kon ik alleen maar van dromen!

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Bij mn zoontje ben ik 11 kilo aangekomen ( woog 101 en op het laatst 112 )

Nu ben ik 8 weken en 3 kilo afgevallen...

16. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik begon op de 96, ben toen afgevallen naar 93. Vanaf maand 6 begin is dus flink aan te komen en vorige week woensdag zat ik op de 105. Mijn gynaecoloog vindt dat ik teveel aankom de laatste tijd, ben er helemaal gestresst door, ik durf niet meer op dat ding :p

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Bij de 1e woog ik 118 en was ik aan het eind 7 kg aangekomen. Bij de 2e woog ik 116 en weer 7 erbij.

Nu woog ik 110 en ik zit nu al op +6 dus ik ga het niet redden met zo weinig dit keer.

Ik ben wel 1.81 dus mijn BMI was dit keer 33.5 of zo.

18. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Startgewicht was 100. Heel lang op 1 kilo blijven hangen, sinds een paar weken begin ik aan te komen. Nu 105, dus 5 kilo erbij.

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hmm..bij mijn eerste was ik 1kg zwaarder op de laatste dag als in het begin...na bevalling 15kg minder.

Bij de 2de...tsjah...laat ik het zo zeggen....15kg eraf...voor bevalling.... ;)

En niet omdat ik er niets aan deed helaas, had heftige HG....

20. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Bij de eerste 14 kilo aangekomen, nu bijna 32 weken zwanger en 4,5 kilo erbij.

Deel Deze Pagina