Niet ingedaald ervaringen :)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Miiepje, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    Onze kleine is nog steeds niet ingedaald en zit nog helemaal boven t bekken..het is onze 2e

Nou weet ik heel goed dat dat allemaal nog kan gebeuren en zelfs tijdens de bevalling nog kan gebeuren maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen?
    De vk wilde me wel doorsturen voor een echo als de kleine bij de volgende controle nog niks gezakt is voor een echo om te kijken of er misschien een rede is dat hij niet indaalt... Te smal bekken of de navelstreng die ervoor ligt enz

Had het bij jullie een rede of is dat nooit gecheckt en ging de bevalling soepel ?
    Ik las veelal dat bij een niet ingedaalde baby's de bevalling later begint.:).

Ik wil thuis bevallen en als t goed is is dat geen probleem verder maar mocht het nou meer risico met zich mee brengen wil ik miss toch in het zkh bevallen...

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Mijn dochter was wel vrij vroeg ingedaald 31 w en mijn vliezen braken met 39+2 weken, twee dagen later moest ik helaas worden ingeleid omdat de weeen niet kwamen.

2. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

bij een tweede gebeurd het nog na 37 weken of tijdens de bevalling.
    Ik heb er geen ervaring mee. Dat indalen ligt anders bij ern tweede. Dat is wat ik weet.

Als de baby is ingedaald bij een tweede kan hij er ook zo weer uit floepen. Hoort erbij.

3. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Hier was de kleine ook niet ingedaald, met 38.2 een echo gehad, niks uitgekomen, kindje was normaal qua gewicht en lengte.
    Echter met 39.1 braken spontaan de vliezen, hup naar t zkh, ctg gehad, en doorgestuurd naar de verloskamer met doorleidingsinfuus, met net 39.2 is de kleine normaal geboren. Is tijdens de bevalling dus ingedaald en moet wel zeggen dat ie van ver is gekomen heb bijna 1.45 uur moeten persen, na een knip was ie er ook snel ;)

4. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    @beertje dat weet ik idd :)

@missmadeliefje
    Oei persen heeft dus wel even geduurd. Lag de kleine bij jou ook nog ver boven het bekken?
    Ik heb met 32 een groeie echo gehad en toen zag alles er ook mooi gemiddeld uit geen groot hoofd ofzo.

Maarja omdat ik dus eigenlijk thuis wil bevallen twijfel ik een beetje stel dat t persen lang duurt enz enz dan kan je alsnog naar het ziekenhuis

5. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hier was ons eerste kindje niet ingedaald. Bleek achteraf te komen door zijn houding (sterrenkijker) en hij was vrij fors. Uiteindelijk dus ook ruim drie uur lopen persen en is hij met de vacuümpomp geboren. Maar ik vond het desondanks een fijne bevalling.

Ze hadden toen al gezegd dat een volgende waarschijnlijk ook niet zal indalen. Hoeft ook niet meer.

Hier dalen ze steeds sneller in. Wat eigenlijks dus het tegenovergestelde is. (NR 5 op komst)

Vriendinnetje haar baby lag met 39+2 nog hoog en met 39+6 volledig ingedaald en een Prachtige soepele bevalling.

Kortom eigenlijk kun je er niks van zeggen. Een echo kan dat uitsluitsel geven.
    Succes met de bevalling

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Mijn beide kinderen zijn niet ingedaald geweest voor de geboorte.
    Alleen de oudste een week ofzo, toen was ie er weer uit :) Hier was het blijkbaar een goed teken, mijn bekken is breed genoeg denk ik, want hij kon er in en uit.
    Hij is ingedaald toen de vliezen braken.
    De tweede is ook ingedaald toen de vliezen braken. Bij beiden dus meteen gaan liggen, dat was wel een nadeeltje.
    En dit keer ben ik helemaal verbaasd, want hij ligt in ieder geval sinds dinsdag ingedaald. Dat ben ik niet gewend :D maar de vk zei al wel dat hij er ook nog weer uit kan, dus dat ze het elke week weer bekijken. Maar als de bevalling nu begint met vliezen breken, dan hoef ik tenminste niet meteen te gaan liggen.

7. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Mijn vorige 2 waren ook tot aan de bevalling niet ingedaald. Deze was met 34 weken ingedaald en nu is hij er weer uit gekropen. De vk zegt dat dat helemaal niet erg is, vooral niet als je al eerder bevallen bent, is vrij normaal.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    onze dochter was ook erg laat met indalen en was de eerste bevalling. uiteindelijk half uur moeten wachten tot ik eindelijk goed mocht persen en toen was ze er ook zo. bij een tweede vaak heel laat of zelfs bij de bevalling hoor je idd heel erg vaak

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mij zijn ze alle 3 niet ingedaald. VK zei dat het blijkbaar in mijn lijf voor baby fijner is om lekker boven bekken te blijven hangen :p.

Nr 1 is geboren in ruim 4 uur. Bevalling heel soepel verlopen, tijdens bevalling hoorde ik VK telkens zeggen 'hij ligt nog hoog' en ik moest daarom ook verplicht op mijn linkerzij de weeen opvangen om het indalen te bevorderen. Na 20 min persen was hij er.

Nr 2 is geboren in ruim 2 uur. Ook weer verplicht op li zij moeten liggen. Toen ik bijna 10 cm had, waren vliezen nog niet gebroken en hoorde ik VK weer zeggen: 'ze ligt nog hoog'. Plotseling braken de vliezen en stroomde een enorme golf vruchtwater in 1 keer naar buiten, tegelijkertijd voelde ik de baby opeens diep zakken tot op de bekkenbodem, alsof ze met water mee naar buiten stroomde. Zuchtend (omdat het te snel ging) is ze toen in 2 persweeen geboren, zo'n 5 minuten na breken van vliezen.

Bij nr 3 heb ik wel echt 'last' gehad van het feit dat ze niet ingedaald was. De vliezen braken namelijk als eerste en ik kreeg dus platte bedrust om uitzakken (navelstreng, handje) te voorkomen. Mocht niet eens naar wc, heb alles op po op bed moeten doen. Heel irritant.

Om goed te kunnen ontsluiten heb je druk nodig op de baarmoedermond. Meestal is dit het ingedaalde hoofdje, maar als je vliezen nog niet gebroken zijn kunnen die dit ook doen. Hier heb ik bij mij 1e en 2e profijt van gehad, vliezen braken heel laat. Maar, nr 3... Geen hoofdje, ook geen intacte vliezen en ik mocht niet eens staan (zwaartekracht). Hierdoor is de ontsluiting heel langzaam verlopen, heb 7 uur gedaan om 3 cm te krijgen ;). Toen was ze voldoende in bekken gezakt om weer te mogen staan en lopen en zodra zwaartekracht mee kon helpen met indaling, ging het opeens heeeeeeeel snel. Met weeenstorm van 45 min van 3 naar 10 cm gegaan, enkele minuten daarna is ze geboren.

Nr 2 en 3 zijn gewoon thuis geboren overigens. En qua bevalling had nr 1 ook gewoon thuis gekund.

10. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Ja lag er flink boven, voelde ook elke x druk op mijn ribben en maag, zelfs tijdens het persen nog! Had wel navelstreng om nek toen eruit kwam maar is direct erwijderd. Had ook geen overdreven groot hoog, wel bijna 4 kilo. Ze denken dat ik waarschijnlijk iets verder ben geweest, met 9 weken echo uitwendig gemeten en met 13 lag ik al voor en alle andere echo's ook. En dat terwijl ik door middel van testen wist wanneer ovulatie was.

Ik miest naar t ziekenhuis omdat niet ingedaald was en vliezen waren gebroken, maar wou sowieso daar bevallen.

En doordat ik dus infuus kreeg werd t in eens heel heavy en na 2,5 uur weg puffen ruggenrpik gekregen, wat een verademing! Ze hebben t hier wel over vacuüm gehad en over tang, maar t was rustig dus ze konden de tijd nemen om mij te begeleiden!

11. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    Ja dat lijkt me ook irritant dat je dan plat moet liggen!

En niemand van jullie thuis bevallen ?

12. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    Oh sorry kache lees het nu fijn om te lezen dat thuis gewoon gelukt is dat is fijn om te lezen haha

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn tweede daalde pas in toen mn vliezen braken, twintig minuten later was ze er ook. Ik ben in het ZH bevallen. Meerdere redenen trouwens: ik woon in Duitsland... daar doen ze niet aan thuisbevallen, en ik ben ingeleid vanwege zwangerschapssuiker.

14. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nr 2 was hier ook niet ingedaald, ook niet tijdens de weeën (bevalling opgewekt met 41+3, wel 3 cm ontsluiting maar omdat het hoofdje niet beneden lag kwam ik niet verder, ook geen natuurlijke weeën gehad). Bevalling was geen uit het boekje, ok met VO niet ingedaald. Uiteindelijk iets van 3 uur VO gehad (en ruggenprik) en zonder noemenswaardige weeën toch in 9 min eruit geperst (nr 1 was er met 3 min persen)

15. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde thuis bevallen maar de vk wilde thuis niet m'n vliezen breken omdat hij niet ingedaald was. Dus was sowieso een zh bevalling geworden (bij inleiding meteen de vliezen gebroken maar kwamen geen weeën opzetten)

16. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Mijn dochter was ook niet ingedaald toen de vliezen braken nog steeds niet daarna is ze paar uur later spontaan ingedaald en normaal bevallen

17. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eerste kindje heel de zwangerschap dwars in de buik, nog nooit in hoofdligging gelegen. Een dag voor de bevalling gedraaid naar hoofdligging en ingeleid. Bevalling duurde ruim 9 uur.

Tweede kindje hetzelfde, heel de zwangerschap dwars in de buik. Nacht voor de geplande keizersnede draaide ze naar hoofdligging en ben ik ingeleid. Bevalling duurde vanaf de eerste wee tot ze op mijn buik lag twee uur en veertig minuten.

Nu zwanger van de derde en de eerste die in hoofdligging ligt. Maar ook niet ingedaald. Nu ruim 38 weken.

Dus hier ook geen ingedaalde kindjes gehad maar volgens mij maakt het niet zoveel uit of de bevalling dan sneller gaat of langzamer

18. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Eerste kindje was pas laat ingedaald.
    1 dag voor de bevalling was dat pas het geval.

Tweede kindje was niet ingedaald. Dat gebeurde tijdens de weeen.
    Hij is thuis geboren met 37+5 en ging erg vlot ondanks dat hij niet was ingedaald (3 uur).

Deel Deze Pagina