voorkeur voor geslacht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cees, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cees

cees Lid

12 feb 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een zoon. En stiekem hoop ik nu op een meisje. Ik schaam me er eigenlijk best wel voor dat ik daar zo hard op hoop. Herkent iemand dit? En denk je dat het nog bij zal trekken? Ik ben zo bang dat ik tijdens of net na de geboorte teleurgesteld ben als blijkt dat het een jongen is.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze noemen het een rijkeluizen wens.

ik snap de voorkeur wel. wij hebben een jongen en opzich zou ik best een meisje erbij willen.maar aan de andere kant een jongen zou ook zo leuk zijn 2 broertjes is zo leuk hahaha.

echt ik denk dat iedereen wel een beetje voorkeur heeft.maar iedereen heeft nog een grotere wens dat het gezond is

3. Chai

Chai Niet meer actief

Zolang je niet denkt TE telleurgesteld te raken als het toch een jongen is zou ik me er niet druk om maken, iedereen heeft wel een beeeeetje voorkeur hoor.
    Ik had me er eigenlijk nietzo mee bezig gehouden tot ik wist dat het een meisje was en toen had ik wel zoiets van ja, dat vind ik misschien toch wel het leukst ook!
    Maar ik denk dat als het een jongen was geweest ik het netzo leuk had gevonden maar gewoon op een hele andere manier, er zit zoveel verschil tussen een jongen en een meid.
    Zolang je op een gezonde manier een voorkeur hebt zou ik me er echt niet te druk om maken hoor. :D

4. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik kan het me wel voorstellen. (al had ik dit niet bij de tweede zwangerschap) ik denk dat je je er niet teveel zorgen over moet maken. ik ben van mening dat ook al wordt het weer een jongetje, dat je er net zoveel van zal houden! het is en blijft je eigen vlees en bloed en dat besef je echt wel als je een flinke prestatie heb moeten leveren als je het op de wereld hebt gezet!
    ik weet niet hoe ver je bent, maar in jouw geval zou ik er voor kiezen om bij de 20 weken echo het geslacht te laten vertellen zodat je je er op kunt voorbereiden (wat het ook wordt)

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik ben bijna uitgerekend van de eerste, weet niet wat het wordt, en heb werkelijk GEEN voorkeur!!! Lijkt me alletwee geweldig om te hebben en heel cliche... als het maar gezond is!!!!

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik had voor mezelf een meisje leuk gevonden en voor mijn zoontje een broertje.

Nou, het is toch echt een jongetje dus ben sowieso helemaal happy, maar omdat we eigenlijk maar 2 kindjes willen, zal ik dus waarschijnlijk nooit een dochter hebben en dat vind ik dan weer wel een beetje jammer. Maar was absoluut niet teleurgesteld met een 2e ventje hoor!

Er is een verschil tussen een voorkeur hebben en een afkeur hebben voor het ander.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik hoop stiekem op weer een meid straks, mocht ik nog weer zwanger raken. Zou dat wel heel gezellig vinden, een meidenhuis :D (papa hoopt wel dat we straks een knulletje gaan krijgen, hihi).

Tja, met een jongetje ben ik ook blij hoor! En wij gaan toch kijken wat het wordt tijdens de zwangerschap, (nou wel hopen dat het dan ook te zien is ;)), dus dan is er nog zat tijd om een mind-switch te maken, als dat nodig is :D
    Uiteindelijk is het voor mij niet heel belangrijk wat het wordt, enkel als je me vraagt wat ik zou kiezen als dat zou kunnen, dan zou ik dus weer een meid kiezen. Maar uiteindelijk is een gezond kindje het belangrijkste, daar zou ik nog veel liever invloed op uitoefenen, als dat zou kunnen, (Thirza was een huilbaby, dus dat was een zware tijd).

Ik vind het niet iets om je voor te schamen hoor. Als het zo zou zijn dat het zo groot wordt, dat je ook echt niet meer blij kunt zijn met een kindje van het andere geslacht, da wordt dat anders.
    Als je bij jezelf twijfelt of je snel genoeg die turn kunt maken, is het misschien wel verstandig om bij een echo te kijken of je kunt zien wat het is...

8. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Nee hoor das helemaal niet raar. Ik hoopte ook op een jochie, maar tis toch echt een meid. Ach ja, dan maar een meidengezin.

Liefs,
    DD

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Toen ik zwanger was van de 1e had ik ook geen voorkeur, we wisten ook tot de bevalling niet wat het was. Bij een 2e wilde ik het van te voren wel weten (wilde niet teleurgesteld zijn na d ebevalling maar gewoon kunnen genieten mocht het een knulletje zijn) want we zouden het ook bij 2 kindjes houden. Ik hoopte zo op een meid omdat ik anders in een mannengezin zou leven de rest van mijn leven. Ik ben ook echt een meisjesmama... Met 20 weken zagen we dat het een meid was en mijn geluk kon niet op. Dus ik herken je gevoel wel. Maar pas wel op dat het niet de overhand gaat nemen!!

Toen we uiteindelijk toch nog een keer zwanger werd, zei ik nog tegen mijn man, nu zul je zien....krijgen we weer een meid die heel pittig is zodat ik het mannelijk geslacht weer ga waarderen hahaha
    Met 20 weken bleek het een meid en man....zo pittig is ze de eerste 2 jaar geweest! Nu inmiddels is ze super lief en is het heerlijk genieten van onze zoon en 2 meiden.

10. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Inderdaad cliche, maar oh zo waar!!! En zeker als je al wat langer aan het "klungelen" bent, of al eens een MK hebt gehad ofzo...

Zelf weet ik het eigenlijk niet zo goed... Aan de ene kant van meet af aan gefocust op een meid (instinct?), aan de andere kant; ik heb mijn leven lang gebabysit, nu nog, en eigenlijk altijd alleen maar meiden onder mijn hoede gehad. Een piemeltje zou ik dus ook erg leuk vinden nu!

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik herken het ook wel hoor. En natuurlijk wil je op de eerste plaatst dat het gezond is, lijkt me logisch. Maar inderdaad, allebei de smaakjes is natuurlijk wel leuk.
    Bij de 1ste wisten we niet wat we kregen en nu wil ik het wel graag weten. En als we nu weer een kereltje krijgen ben ik net zo blij natuurlijk, dan krijgen we gewoon een mannen-gezin :)

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dat is denk ik ook wel logisch, ik vraag me alleen af dat als je sraks voor een tweede gaat wat dan je laatste kindje zou zijn je er nog zo over denkt als de eerste een jongen is. Eerlijk is eerlijk...ik dnek dat elke mama wel heel graag ook een meisje zou willen hebben. Terwijl ene jongen natuurlijk ook erg welkom is.

13. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Aan het begin van de zwangerschap hoopte ik ook op een meisje.
    Maar toen bij de 20 weken echo bleek dat we een zoon krijgen, heb ik geen één moment teleurstelling gevoeld.
    En hoe meer ik erover na ga denken, hoe meer het 'klopt' dat het een jongen is.

14. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Moet er wel even aan toevoegen dat het bij ons de eerste is.

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik denk dan toch dat het wel anders is. Voor veel mensen is de 2e ook de laatste dus inprincipe ook 'hun laatste kans'... Klinkt wel heel zwaar maar ja.. beter kan ik het even niet zeggen.

16. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Mja, op zich snap ik dat wel hoor.
    Ik bedoel, als hier ooit een tweede komt zou ik het ook leuk vinden als het een meisje zou zijn.
    Kan me alleen niet voorstellen dat het een teleurstelling zou zijn als het een tweede zoon wordt.
    Misschien dat ik er even aan zou moeten wennen, aangezien je ergens vanbinnen op een meisje hoopte, maar echt teleurstelling, nee.

17. Within

Within Niet meer actief

Wij zijn nog maar net bezig, en ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik toch wel voorkeur heb voor een meisje. (en manlief - uiteraard - een jongen)
    Je weet dat je er hoe dan ook blij mee bent, maar een beetje fantaseren mag toch wel?

Een meisje is bekend - je weet wat die allemaal gaan meemaken enz.
    Kan me voorstellen, dat als het de 2e of 3e is, je hoopt op een ander geslacht om dat ook mee te maken.

Maakt je er niet minder gelukkig om! Als het maar gezond is ;)

18. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik denk ook zeker dat er een verschil zit in je wens als het een eerste of tweede kindje is. Bij de eerste had ik ook absoluut geen voorkeur. Nu leek het me toch wel erg leuk als het een meisje zou zijn. Ik was ervan overtuigd dat het een jongentje zou zijn (zelfbescherming?) en zou ook zeker niet teleurgesteld zijn (vooruit, misschien een pietsje) maar het is een meid. Lijkt me helemaal niet raar hoor, die wens.
    En veel vaders hebben toch ook stiekem wel de wens voor een zoon?

Ik schaamde me trouwens ook wel een beetje voor die wens hoor, maar je leest het zoveel dat het waarschijnlijk gewoon normaal is ;)

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Anja: Nee teleurgesteld zou ik ook niet zijn hoor, vind het ook zo zwaar klinken ...'teleurgesteld'... :):p Ik zou juist gezegend zijn met nog zo'n lekker ding :D

Kuona: Dat heb ik nu dus ook.. ik ga van een jongen uit (al zegt mijn gevoel een meid). Maar dat komt omdat ze bij mijn vriend thuis alleen maar jongens krijgen :p Ik vind het gewoon bijna zielig voor mijn schoonmoeder ;)

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik wil ook heel graag een meisje nu! maar het is gelukkig nog niet zo erg dat ik een jongetje niet leuk zou vinde maar zal dan wel ff teleurgesteld zijn!

Deel Deze Pagina