Weten jullie wanneer jullie baby gemaakt is?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door crypto, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Hier zwanger geworden op de dag voor of op de eisprongdag en we hebben dadelijk 3 jongens :D:D:D

2. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    op de dag van de eisprong (tevens terug komst van mijn vakantie - zonder partner-) hebben we goed geklust hahaha..
    en wij krijgen een ZOON :D

3. w0nder

w0nder Niet meer actief

Bij zoontje: de dag van de eisprong :)
    Deze zwangerschap: ik weet het niet meer, gewoon wanneer we zin hadden :D het geslacht van de
    kleine is nog niet bekend!

Als ik dit zo lees hier allemaal, kun je idd beter iets verder voor de eisprong zitten, om de kans op een
    meisje te verhogen :D

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Heb het net nog in de Wij jonge ouders gelezen. Je kunt door het volgen van een dieet + planning seks bepalen wat het geslacht wordt. 85% kans dat je het geslacht krijgt dat je wenst. Het is dus wel mogelijk!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    #25 RoGiJuLi, 20 jun 2011
    Laatst bewerkt: 20 jun 2011
    Wat een onzin .........

Ik heb IVF gehad waarbij je dus heeeeeeeeeeeeel dicht/kort op de eisprong bevrucht word.
    Dit 2x gedaan en eerste keer een jochie en 2e keer een meid gekregen!

Geslacht kan je niet bepalen met wat dan ook! (behalve het screenen van een zaadcel, want die bepaald het geslacht, maar dat doen ze hier niet in NL)

*edit* even voor de goede orde! Ons 1ste kindje via IUI dus een dag voor eisprong = een jongen, en ons 2e kindje via IVF, dus op dag eisprong = meisje, daarna nog 2 bovenstaande ivf's gehad!

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hahah sorry, dan weet je ook hoe jouw ouders jouw verjaardag hebben gevierd :p

(of is je broer ouder? dan slaat mijn opmerking nergens op nl :p )

7. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar met IVF heb je toch ook niet te maken met de snelheid en levensduur van het zaad? Daar is het puur afhankelijk van welk zaadje ze gebruikt hebben.
    Toch?

8. Alita

Alita Niet meer actief

zoals ik al dacht het is onzin..jij bent hèt voorbeeld:D

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    tsja, alle kindjes zijn toch iig na de eisprong gemaakt :p anders kan er geen samensmelting plaatsvinden (oh sorry, ben erg flauw...)

Maar goed, wij hebben bij dit 5e kindje 9 dagen voor de eisprong sex gehad en daarna geen sex meer. Ik weet precies wanneer mijn eisprong was omdat ik die altijd voel. Het is inderdaad een meisje.
    Maar ik heb nog 3 andere meiden dus tsja... Bij de jongste 2/3 dagen voor ei sex gehad, bij de 3e op de dag zelf (ow eisprong, kom gauw!) Bij de 2e weet ik het niet precies en bij de oudste, een jongen op de dag zelf.

10. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    ik weet het niet hoor , heb bij beide kindjes ovutesten gebruikt en naar mijn idee op de eisprong geklust en mees * is een jongentje en in september krijgen we een meisje dusssssss .... there goes the theorie :)

liefs edith
    mama van mees*

11. w0nder

w0nder Niet meer actief

Ja, dit dacht ik ook :)
    Ik vind het geen onzin ;) en denk dat je je kansen iets meer vergroot door iets verder van de eisprong
    af te zitten ;)

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Niet helemaal waar!

Bij IVF wordt een eitje tezamen met wat zaadjes in een petrischaaltje gedaan.
    De zaadjes moeten nog zelf naar het eitje zwemmen en zelf nog het eitje bevruchten! De snelste en de beste wint hier dus ook.

Bij ICSI wordt een aantal goede zaadjes geselecteerd. Een zaadje wordt in een petrischaaltje in het eitje geinjecteerd. Het zaadje hoeft dus zelf niet zoveel meer te doen, behalve het eitje bevruchten.

13. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat wist ik dan weer niet ;)
    De theorie gaat in dit geval dan niet op denk ik.

Bij een spontane zwangerschap geloof ik er wel in. Juist omdat er dan een lange weg afgelegd moet worden en je te maken krijgt met het afsterven van de jongens-zaadjes voordat de meisjes-zaadjes het begeven.
    Waardoor je een grotere kans hebt dat er bij een bevruchting een paar dagen na de sex een meisjes-zaadje gaat winnen omdat de jongens-zaadjes dan al niet meer leven.

14. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Onzin?? Tja.....
    Maar kijk maar eens op gender consult......

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Van deze baby weet ik het niet, deze was niet gepland :) Maar van mijn dochter weet ik het wel, 1 dag voor de eisprong.

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Jaja, dat is dezelfde onzin als de urine testen die al vanaf de 6e week kunnen zeggen welk geslacht je draagt.

Nee sorry, ik geloof hier niet in.
    En genoeg ervaring in de fam (zus, schoonzus etc) waarvan ik weet hoe hun cyclus was en dus de pogingen waren (jaja, hechte familie) en allemaal beide geslachten gekregen.

17. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Tja...kweet ook niet zo goed wat ik er van denken moet. Las het toevallig in zo'n tijdschrift en kwam toen dit topic tegen;)

18. Ellenk

Ellenk VIP lid

Hier een dag voor de ei-sprong bleek achteraf. Want dat was de enige keer dat we wat onvoorzichtig waren ;)

En het is een jongetje

19. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bij mij was het 1,5 dag na mijn ei en het is een jongen. Weet niet wat ik daar van moet denken ;). Maar dan weet je het! Dacht eigenlijk ook niet dat dat kon, had het die maand niet verwacht, maar toch.....

20. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik weet nog dat we bij mijn dochter OP de dag van eisprong hebben geklust, en daarna niet meer en we hebben nu toch echt een prachtige dochter rond lopen! Dus ik geloof persoonlijk niet zo in die theorie..

Deel Deze Pagina